Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3466468
Haha...die Leo lijkt op mijn vriend...
Als ik die laat kiezen dan wordt het een Whippet, Italiaantje, Podenco of Galgo, of nog beter...van alles 1 :biggrin2:
Tja, ze zijn geweldig leuk die windhonden maar dat jacht instinct :-\ Oh en wat ik ook zo "eng" vond, die snelheid....pfff was altijd weer blij als ze heelhuids weer in de auto zaten :-[
Door Lizzy
#3466470
zurca schreef: za 30 dec 2023, 16:27 Haha...die Leo lijkt op mijn vriend...
Als ik die laat kiezen dan wordt het een Whippet, Italiaantje, Podenco of Galgo, of nog beter...van alles 1 :biggrin2:
Tja, ze zijn geweldig leuk die windhonden maar dat jacht instinct :-\ Oh en wat ik ook zo "eng" vond, die snelheid....pfff was altijd weer blij als ze heelhuids weer in de auto zaten :-[
Oh ja joh, jouw vriend is ook echt een windhonden type? Maar voor jou niet meer dus?

Italiaantje vind ik ook leuk maar die breken het eerste jaar van hun leven nog een poot als ze van de bank springen... Nou, laat maar. Een Whippet zou hier dus serieus nooit van de riem komen en dat vind ik geen leven....
Gebruikersavatar
Door pike
#3466473
Als je de Västgötaspets wel leuk vindt, hoe denk je dan over de Engelse tegenhanger, de Lancashire Heeler? Geen spits maar een herdertje, en met minder dichte vacht. Licht van gewicht maar wel stoer uiterlijk.
Door Lizzy
#3466474
pike schreef: za 30 dec 2023, 17:15 Als je de Västgötaspets wel leuk vindt, hoe denk je dan over de Engelse tegenhanger, de Lancashire Heeler? Geen spits maar een herdertje, en met minder dichte vacht. Licht van gewicht maar wel stoer uiterlijk.
Ja.... Ehhhh.... Die vind ik niet leuk :-[ :-\. Ook blafkamelen trouwens.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3466475
Wat is er mis met lang haar? >:( :P ;D

Ik zie hier van alles voorbij komen. Voor mij is ook een ding duidelijk, op dit moment zijn kleine hondjes nog niet iets voor mij. Op een of andere manier matcht geen ene....Misschien de bull met neus nog het meest, of een Westie :biggrin2: (maar die valt hier voor jou af vanwege de haren he)
Door hannabelgje
#3466476
Lizzy schreef: Ja.... Ehhhh.... Die vind ik niet leuk :-[ :-\. Ook blafkamelen trouwens.
Dat zijn enorme zenuwlijders en blaffen echt heel veel ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3466477
Kaio schreef: za 30 dec 2023, 17:33 Wat is er mis met lang haar? >:( :P ;D
Ja niks maar ik houd er niet van :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: . Net als een vriendin van mij die Dalmaten enge kale jekkers vindt :biggrin2: :biggrin2:
Ik zie hier van alles voorbij komen. Voor mij is ook een ding duidelijk, op dit moment zijn kleine hondjes nog niet iets voor mij. Op een of andere manier matcht geen ene....Misschien de bull met neus nog het meest, of een Westie :biggrin2: (maar die valt hier voor jou af vanwege de haren he)
Maar jouw ras is niet van het sleur en trektype, toch? Dus dan kun je voorlopig lekker vooruit hahaha
Door Too
#3466478
De basenji natuurlijk :yeah:
De juiste vacht, keurig gewicht, geen blaf :biggrin2: , geen herder




Maar eigenlijk vooral team italiaan al begrijp ik je zorgen heel goed
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3466479
Lizzy schreef: za 30 dec 2023, 17:47 Ja niks maar ik houd er niet van :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: . Net als een vriendin van mij die Dalmaten enge kale jekkers vindt :biggrin2: :biggrin2:


Maar jouw ras is niet van het sleur en trektype, toch? Dus dan kun je voorlopig lekker vooruit hahaha
eh....je moet het echt van pups af aan niet toestaan en echt mee aan de slag, in de pubertijd kunnen ze er wat van en als ze het al geleerd hebben scheelt een hoop, maar kunnen vreselijke pubers zijn. (maar labradors zijn vaak veel erger trekken naar de zijkant)
FCI: UTILIZATION: Sledge dog for heavy loads, water dog
Dus trekken kunnen ze wel ;)
En in sommige situaties verlies je het gewoon van ze , als ze echt ergens naar toe willen zetten ze gewoon een mega sprong in, (naar water of zo vaak) Maar goed met ouder worden worden ze best gehoorzamer.
We kunnen altijd eerst nog naar teven overschakelen die zijn wat handzamer :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3466480
Lizzy schreef: za 30 dec 2023, 17:24 Ja.... Ehhhh.... Die vind ik niet leuk :-[ :-\. Ook blafkamelen trouwens.
Tja ik vind het ook geen leuke hond maar ik ben dan ook niet voor mezelf zoekende :biggrin2:

Hoe dat nou met al dat geblaf zit weet ik niet. Tekkels hebben ook die naam. En ik heb er gekend die blaften en die blaften. Dan ging ik 's ochtends met Pike de deur uit en dan hoorde ik het al: Opa is met de teckels in het park. ;D Maar ik heb zelf een ruwharig teckeltje gehad (kwam met 11 jaar bij mij wonen) en die blafte absoluut niet. Dan moest je toch echt zelf eerst compleet uit je dak springen wilde daar een geluidje uitkomen. En als ze buiten zat en naar binnen wou maakte ze wel de blafbeweging maar er kwam geen geluid uit. Alleen als je haar dan extra lang liet wachten kwam er na meerdere keren een blafje uit.
Een jaar geleden zat ik op de site van een teckelfokker te lezen en daar stond dat die mevrouw fokte met teckels uit niet-jachtlijnen. Want die blaften niet.
Verderop in de straat heb ik ook 2 ruwhaartjes wonen. Soms blaffen ze als ze buiten zijn en ik voorbij kom lopen, maar niet meer dan een gemiddelde hond. Ik hoor ze nooit in huis blaffen. De beagle x corgi die om de hoek woont hoor je soms de halve dag aan een stuk door blaffen. Nou ja, wat er voor een blaf doorgaat. Het houdt het midden tussen een blaf en een luid.

Ik weet ook uit eigen ervaring hoe lastig het is. Als je weet wat je wil; welk formaat, welk gewicht, welke vacht, wat voor oren, wat voor staart. Maar het karakter dat je er graag bij wil zien zit er telkens niet bij. Heel frustrerend is dat.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466481
Too schreef: za 30 dec 2023, 17:57 De basenji natuurlijk :yeah:
De juiste vacht, keurig gewicht, geen blaf :biggrin2: , geen herder

Maar eigenlijk vooral team italiaan al begrijp ik je zorgen heel goed
Basenji geen blaf ??????? Ik heb ze een keer meegemaakt bij Dogcenter in Kerkwijk. Wat een teringherrie maakten die beesten. Het geblaf was niet van de lucht. Ging continu door. Knettergek werd je ervan. Ze zaten in de hal naast ons. Het was gewoon verschrikkelijk.
Door Too
#3466482
pike schreef: za 30 dec 2023, 18:10 Basenji geen blaf ??????? Ik heb ze een keer meegemaakt bij Dogcenter in Kerkwijk. Wat een teringherrie maakten die beesten. Het geblaf was niet van de lucht. Ging continu door. Knettergek werd je ervan. Ze zaten in de hal naast ons. Het was gewoon verschrikkelijk.

Oh dan valt die ook af
Door Lizzy
#3466484
Too schreef: za 30 dec 2023, 17:57 De basenji natuurlijk :yeah:
De juiste vacht, keurig gewicht, geen blaf :biggrin2: , geen herder




Maar eigenlijk vooral team italiaan al begrijp ik je zorgen heel goed
Weet je dat ik daar serieus naar gekeken heb!!!!! Ik vind ze leuk!
Door Lizzy
#3466485
pike schreef: za 30 dec 2023, 18:10 Basenji geen blaf ??????? Ik heb ze een keer meegemaakt bij Dogcenter in Kerkwijk. Wat een teringherrie maakten die beesten. Het geblaf was niet van de lucht. Ging continu door. Knettergek werd je ervan. Ze zaten in de hal naast ons. Het was gewoon verschrikkelijk.
Hahahaha, ja ze jodelen ;D ;D ;D ;D

En ze ontsnappen ook makkelijk uit je tuin.

Dus die valt ook af :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door baileys
#3466495
En gewoon een ouderwetse vuilnisbak, ofwel een nieuwerwetse kliko :angel2:
Neem mijn Rees. Weegt 11kg, kun je mee sporten maar ook lang wandelen. Blaft niet, luisterd goed (die kun je in de kofferbak zetten met een kilo biefstuk ernaast) en is rustig in huis.
Gek op barf, gezond als een vis (ze is nu dik 15,5) en wordt nog gezien als een jonge hond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door