Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3466394
Ohjaaa...een Teckel, die vind ik ook geweldig. De ruwharige....maarja...daar zit terriër ingefokt ::) ;D ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3466397
Lizzy schreef: do 28 dec 2023, 21:41 Misschien wel ja maar niet om zelf een pup uit te zoeken hoor!!!
Als je nou gaat, rij dan ff door tot de volgende afslag (Nootdorp). Zet pup voor de deur bij mij, bel aan en rij dan gewoon weg. Dan krijg ik die nieuwe hond er vast wel door thuis :biggrin2:
Lizzy schreef:
Nou. Ik heb serieus wel die richting op zitten kijken! Wij willen overstappen op een kleinere hond. En dat vinden we echt hartstikke moeilijk. We komen er serieus niet uit. Want het moet rond de 10 kg wegen, liefst kortharig, niet teveel blaffen (geen ras dat zichzelf graag hoort ouwehoeren de hele dag), lekker sportief, moet los kunnen lopen (dus geen mega jager), geen lichamelijke overdreven kenmerken hebben. Serieus, ga d'r maar aan staan.
Paar (wilde) ideetjes: markiesje, poedel, pyreneese herder, hollandse smous?
Door Lizzy
#3466398
pluk schreef: vr 29 dec 2023, 17:17 Als je nou gaat, rij dan ff door tot de volgende afslag (Nootdorp). Zet pup voor de deur bij mij, bel aan en rij dan gewoon weg. Dan krijg ik die nieuwe hond er vast wel door thuis :biggrin2:
Ik denk niet dat ik een pup losgepeuterd krijg op deze manier bij Steph ;D ;D ;D ;D . Maar op zich wel een goed idee om :g:.. We moeten deze even uitwerken!
Paar (wilde) ideetjes: markiesje, poedel, pyreneese herder, hollandse smous?
Markiesje : nope, vind ik niet leuk.
Poedel: ja, staat op mijn lijstje (niet op de eerste plaats want die vacht he...).
Pyreneese Herder: moet ik me in verdiepen, dank voor de tip.
Hollandse Smous: ja, leuke hond. Alleen een wachtlijst van 2,5 jaar..... En dan niet eens eigenlijk een fokker uit kunnen zoeken (die vers voert en titert), dat vind ik echt een bezwaar.
Door Siberienne
#3466400
Ik vind de IJslandse spits leuk. De twee die ik ken blaffen niet overdreven veel. Maar schijnen wel blafferig te kunnen zijn. En misschien ook te veel haar voor jou?

Ik wil hierna misschien ook wat kleiners maar mijn hart zit zo bij de husky, dus misschien gaan we gewoon voor een Alaskan husky teefje….
Door Lizzy
#3466401
Siberienne schreef: vr 29 dec 2023, 18:00 Ik vind de IJslandse spits leuk. De twee die ik ken blaffen niet overdreven veel. Maar schijnen wel blafferig te kunnen zijn. En misschien ook te veel haar voor jou?

Ik wil hierna misschien ook wat kleiners maar mijn hart zit zo bij de husky, dus misschien gaan we gewoon voor een Alaskan husky teefje….
Ja nee, die vind ik ook niet leuk... Veulsteveul haar :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3466403
Border Terriër oh nee is terriër ::)
Beagle oh nee is jager ::) maar ergens vind ik die wel passen :biggrin2:
Door zurca
#3466405
Het is echt lastig!
Ik zit weleens te denken aan een hondje erbij...maar geen Jack en geen jachthondje.
Nou echt he.....vind maar eens wat. Ja genoeg rassen die niet jagen maar ik wil ook geen langharige hond en veel hondjes in de rasgroep gezelschapshonden hebben langer dan lang haar.
Poedel (toy of dwerg) staat op mijn lijstje, nog niet op het lijstje van mijn vriend... ::) :P
Door Siberienne
#3466410
Is een klein hondje met jacht niet ook een kleiner probleem? Als in, die kun je makkelijker aan een lange lijn uitlaten?

Een kennis van mij heeft een Duitse jachtterriër maar die loopt wel los - na veel training. Maar ik weet niet of dat gewoon is bij dat ras. Ze hebben wel jacht (worden gebruikt bij de jacht op wilde zwijnen) maar ik weet niet hoe zelfstandig ze jagen - en hoe trainbaar ze zijn. Ze hebben wel heel veel uitdaging nodig.

Hier zie ik vrij geregeld de ‘Dansk Svenske gårdshund’ lopen, maar daar staat ook bij dat ze graag zelf op avontuur gaan en dus niet overal los kunnen. https://www.nkk.no/raser/dansk-svensk-g ... 6-815.html
Oorspronkelijk boerderij hondjes, wel waaks.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3466416
Kelpie?
Of die jagen zeker?

Ik vond beagle ook bij je passen. Maar die worden geboren met extra grote bananen in de oren, dus kunnen die dan los? En ja, jachthond natuurlijk...

Barbet vind ik nog leuk.

Ik keek eens rond op Google en vond een zweedse vallhund nog leuk uitzien.
En blijkbaar bestaan er ook miniatuur husky's :smitten: Alaskan klee kai.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466426
pearlsofpassion schreef: vr 29 dec 2023, 22:27 Kelpie?
Of die jagen zeker?

Ik vond beagle ook bij je passen. Maar die worden geboren met extra grote bananen in de oren, dus kunnen die dan los? En ja, jachthond natuurlijk...
Barbet vind ik nog leuk.

Ik keek eens rond op Google en vond een zweedse vallhund nog leuk uitzien.
En blijkbaar bestaan er ook miniatuur husky's :smitten: Alaskan klee kai.
De mini husky is een vrij recent Amerikaans fokprodukt. Zou om die reden al niet mijn voorkeur hebben. Niet erkend door de FCI. Maar huskies zijn toch ook niet kortharig.

De barbet heeft een vacht die veel onderhoud behoeft en is met een gemiddelde 62 cm toch echt geen kleine hond te noemen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466427
Siberienne schreef: vr 29 dec 2023, 20:17 Is een klein hondje met jacht niet ook een kleiner probleem? Als in, die kun je makkelijker aan een lange lijn uitlaten?
nou, lang geleden liet ik Pike ook aan een lange lijn lopen. Dat was drama. Hij dook als een rechtgeaarde Fauve links en rechts de bosjes in en ik was alleen maar bezig de boel uit de knoop te halen en tussen de stammen en bosjes door terug te weven >:( Dus dat werd al snel weer een gewone lijn. Dat werkt alleen op het strand of ander open terrein.
Een kennis van mij heeft een Duitse jachtterriër maar die loopt wel los - na veel training. Maar ik weet niet of dat gewoon is bij dat ras. Ze hebben wel jacht (worden gebruikt bij de jacht op wilde zwijnen) maar ik weet niet hoe zelfstandig ze jagen - en hoe trainbaar ze zijn. Ze hebben wel heel veel uitdaging nodig.

Hier zie ik vrij geregeld de ‘Dansk Svenske gårdshund’ lopen, maar daar staat ook bij dat ze graag zelf op avontuur gaan en dus niet overal los kunnen. https://www.nkk.no/raser/dansk-svensk-g ... 6-815.html
Oorspronkelijk boerderij hondjes, wel waaks.
Door Siberienne
#3466430
pearlsofpassion schreef: vr 29 dec 2023, 22:27 Kelpie?
Of die jagen zeker?

Ik vond beagle ook bij je passen. Maar die worden geboren met extra grote bananen in de oren, dus kunnen die dan los? En ja, jachthond natuurlijk...

Barbet vind ik nog leuk.

Ik keek eens rond op Google en vond een zweedse vallhund nog leuk uitzien.
En blijkbaar bestaan er ook miniatuur husky's :smitten: Alaskan klee kai.
Ee zijn bijna geen klee Kai fokkers in (de buurt van) NL, er zijn maar circa 700 klee Kai in de wereld. Plus dat ik er niet zo vangecharmeerd ben dat ze zijn gaan fokken met de kleinste huskies die ze konden vinden, en dus min of meer zijn gaan selecteren op abnormaal kleine groei. Daarbij hebben ze problemen met gedrag (neurotische hondjes). Voor mij is het geen optie.
Door Siberienne
#3466431
pike schreef: za 30 dec 2023, 06:18 nou, lang geleden liet ik Pike ook aan een lange lijn lopen. Dat was drama. Hij dook als een rechtgeaarde Fauve links en rechts de bosjes in en ik was alleen maar bezig de boel uit de knoop te halen en tussen de stammen en bosjes door terug te weven >:( Dus dat werd al snel weer een gewone lijn. Dat werkt alleen op het strand of ander open terrein.
Ik gebruik al jaren lange flexen voor mijn meneren. Ze leren zelf maar terug weven 😬 over het algemeen gaat dat goed. Maar het zijn misschien niet zo’n ‘zijduikers’ als jouw honden
Door Lizzy
#3466432
pearlsofpassion schreef: vr 29 dec 2023, 22:27 Kelpie?
Of die jagen zeker?

Ik vond beagle ook bij je passen. Maar die worden geboren met extra grote bananen in de oren, dus kunnen die dan los? En ja, jachthond natuurlijk...

Barbet vind ik nog leuk.

Ik keek eens rond op Google en vond een zweedse vallhund nog leuk uitzien.
En blijkbaar bestaan er ook miniatuur husky's :smitten: Alaskan klee kai.
Nee, Kelpie niet, Beagle niet, Barbet niet en de Zweedse Vallhund ook niet. Blafkamelen, die laatste! Ik heb er ooit wel naar gekeken, naar de Vastgotaspets maar die houden teveel van hun eigen geluid.

En dan te bedenken dat we een Whippet zouden hebben gehad als er een reutje voor ons zou zijn geboren 3 jaar geleden :biggrin2: . Ik vind ze nog steeds gaaf. Maar ja, loslopen is gewoon echt een ding. Dat durven wij niet. Wij zijn echt schijters geworden en het lijkt alleen maar erger te worden!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door