Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door yazzie
#3465758
Pffff... Ben je klaar mee. :-\

Het is Evidensia echt te doen om een monopolipositie te krijgen, want alle klinieken in de regio sluiten dus om 17 uur. Je hebt als eigenaar dan toch geen keus meer?! Je kan niet anders dan daar naar toe gaan en ze kunnen vragen wat ze willen. Is het te ver weg of wil je niet betalen (voorschotten van 500 euri >:( )? Heb je gewoon pech. >:(

Dit gaat om de meest basale zorg voor dieren in levensnood. Je onthoudt door de grotere afstand en de kosten van een dergelijke kliniek dieren betere kansen om te overleven. En ja, ik vind dat tegen alles indruisen waar een dierenarts voor zou moeten staan. Vandaar dat wij vorig jaar een beroep deden op de KNMdD.

Ik snap dat een kleinere kliniek niet alles in huis kan hebben. Of dat op elke hoek van de straat een dierenarts 24/7 zit. Maar het is zoooooo belangrijk dat er dichtbij wel een dierenarts is voor een eerste onderzoek, diagnose, stabilisatie, medisch handelen of in het ergste geval snel een eind te kunnen maken aan ondraaglijk lijden. Want met een gillend dier van de pijn duurt elke seconde te lang.
Door frodo quin
#3465767
Kaio schreef: wo 13 dec 2023, 07:01 Dat doet onze DA praktijk in Limburg ook, weekend diensten afwisselen met andere zelfstandige praktijken.
Maar onze DA neemt bijv geen nieuwe patiënten meer aan. Ze kampen ook met groot personeels tekort....

Goedkoop is ie ook niet he, maar het is niet de idioterie van AniCura of Evidensia. meer mensen zijn verzekerd dus kunnen we ook hogere bedragen vragen. De folders met de verzekeraars waarmee ze samen werken zullen vast op de balie liggen, wij-win situatie noemt men dat. ;) Verder ben ik niet sceptisch hoor :P
Exact dat! Het is een manier om het zo goed als te verplichten en dan kunnen de verzekeraars de prijzen ook weer een stuk opdrijven. Toegang tot medische zorg zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn en absoluut nooit in een monopoliemarkt mogen uitmonden. Dat is in Nederland intussen wel bijna de realiteit.
Door frodo quin
#3465768
yazzie schreef: wo 13 dec 2023, 12:38 Pffff... Ben je klaar mee. :-\

Het is Evidensia echt te doen om een monopolipositie te krijgen, want alle klinieken in de regio sluiten dus om 17 uur. Je hebt als eigenaar dan toch geen keus meer?! Je kan niet anders dan daar naar toe gaan en ze kunnen vragen wat ze willen. Is het te ver weg of wil je niet betalen (voorschotten van 500 euri >:( )? Heb je gewoon pech. >:(

Dit gaat om de meest basale zorg voor dieren in levensnood. Je onthoudt door de grotere afstand en de kosten van een dergelijke kliniek dieren betere kansen om te overleven. En ja, ik vind dat tegen alles indruisen waar een dierenarts voor zou moeten staan. Vandaar dat wij vorig jaar een beroep deden op de KNMdD.

Ik snap dat een kleinere kliniek niet alles in huis kan hebben. Of dat op elke hoek van de straat een dierenarts 24/7 zit. Maar het is zoooooo belangrijk dat er dichtbij wel een dierenarts is voor een eerste onderzoek, diagnose, stabilisatie, medisch handelen of in het ergste geval snel een eind te kunnen maken aan ondraaglijk lijden. Want met een gillend dier van de pijn duurt elke seconde te lang.
Inderdaad en niet iedereen heeft (altijd) een wagen ter beschikking. 17 u is trouwens wel heel vroeg om te sluiten. Mensen zijn dan toch nog niet terug van hun werk? Zelfs voor niet dringende zorg blijft er dan toch niet veel over qua opties?

En inderdaad, deze hele praktijk druist tegen alles in waarvoor een arts zou moeten staan. Het helpen van dieren die medische hulp nodig hebben.

Ik hoop heel hard dat dit niet naar België overwaait. Deze maffiapraktijken is trouwens voor een belangrijk deel waarom ik principieel mijn dieren niet verzekerd heb.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3465776
smulpaap schreef: wo 13 dec 2023, 11:13 https://www.rtvnoord.nl/nieuws/997010/e ... lgend-jaar


Zomer 2024 krijgen we een Evidensia keet in Eelderwolde
Ik ben bang dat hele dienstenkring Groningen dan daarbij aan gaat sluiten https://www.huisdierenkliniek.nl/www.hu ... ijk/spoed/ :-X Mijn dierenarts is nu op maandag t/m donderdag open tot 19:30 maar dat is dan waarschijnlijk ook verleden tijd als ik dat zo lees in jouw nieuwsartikel :-X
Door smulpaap
#3465781
dinky89 schreef: wo 13 dec 2023, 15:10 Ik ben bang dat hele dienstenkring Groningen dan daarbij aan gaat sluiten https://www.huisdierenkliniek.nl/www.hu ... ijk/spoed/ :-X Mijn dierenarts is nu op maandag t/m donderdag open tot 19:30 maar dat is dan waarschijnlijk ook verleden tijd als ik dat zo lees in jouw nieuwsartikel :-X
Ik ben er ook bang voor :-X
Mijn DA is ook open tot 19.30 uur
Maar ik vrees ook dat we na 17 uur naar de Evidensia keet mogen
En ik vraag me af of DA / klinieken hierin nog wel een eigen keuze kunnen maken. We zullen het zien in 2024
Door hannabelgje
#3465785
Hier in de buurt (15 minuutjes rijden) zit een hele grote onafhankelijke kliniek. Daar trekken ze ook niet het vel over je oren. Daar doen ze ook bijna alles zelf. Hebben er zelfs een mri scan staan. Nadeel is dat ik iedere x een andere dierenarts tref want ze hebben er een heleboel. Maar ze hebben zelf ook geen goed woord over voor praktijken die zo bizar duur zijn. Ze zijn ook 24/7 bereikbaar voor spoed en doen niet moeilijk als je wil komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door smulpaap
#3465786
yazzie schreef: wo 13 dec 2023, 12:38 Pffff... Ben je klaar mee. :-\

Het is Evidensia echt te doen om een monopolipositie te krijgen, want alle klinieken in de regio sluiten dus om 17 uur. Je hebt als eigenaar dan toch geen keus meer?! Je kan niet anders dan daar naar toe gaan en ze kunnen vragen wat ze willen. Is het te ver weg of wil je niet betalen (voorschotten van 500 euri >:( )? Heb je gewoon pech. >:(

Dit gaat om de meest basale zorg voor dieren in levensnood. Je onthoudt door de grotere afstand en de kosten van een dergelijke kliniek dieren betere kansen om te overleven. En ja, ik vind dat tegen alles indruisen waar een dierenarts voor zou moeten staan. Vandaar dat wij vorig jaar een beroep deden op de KNMdD.

Ik snap dat een kleinere kliniek niet alles in huis kan hebben. Of dat op elke hoek van de straat een dierenarts 24/7 zit. Maar het is zoooooo belangrijk dat er dichtbij wel een dierenarts is voor een eerste onderzoek, diagnose, stabilisatie, medisch handelen of in het ergste geval snel een eind te kunnen maken aan ondraaglijk lijden. Want met een gillend dier van de pijn duurt elke seconde te lang.
Ik kreeg voor Thara toen een verwijzing voor een MRI scan
Dus gebeld om een afspraak te maken
Nee mevrouw . U word straks eerst gebeld , oh hoezo ? Over de kosten , de kosten zijn mij bekent . Ja maar dat zijn de regels , paar uur later idd telefoon . En ja hoor , en dan moet u middels email ook nog bevestigen dat u kunt betalen . Ja ::) Eenmaal in de kliniek bij de balie weer dezelfde riedel .

Ik zat net te kijken op hun site , inmiddels is een afbetalingsregeling ook mogelijk
Maar dat kost natuurlijk wel weer extra geld
Ook zo'n sympathieke kliniek :-X
Door Siberienne
#3465789
hannabelgje schreef: wo 13 dec 2023, 16:47 Hier in de buurt (15 minuutjes rijden) zit een hele grote onafhankelijke kliniek. Daar trekken ze ook niet het vel over je oren. Daar doen ze ook bijna alles zelf. Hebben er zelfs een mri scan staan. Nadeel is dat ik iedere x een andere dierenarts tref want ze hebben er een heleboel. Maar ze hebben zelf ook geen goed woord over voor praktijken die zo bizar duur zijn. Ze zijn ook 24/7 bereikbaar voor spoed en doen niet moeilijk als je wil komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
DAP Ell? Ik vroeg daar bij niet spoed dingen wel om een afspraak met ‘mijn’ dierenarts. Na een slechte ervaring met een van de dierenartsen daar. Maar die waren iig ook niet zo duur.

Hier in Noorwegen is het ook Anicura wat de klok slaat en moeilijk om spoed dierenarts te pakken te krijgen, duim maar dat we het niet nodig hebben. Geld is een ding, maar de slechte bereikbaarheid vind ik eigenlijk erger
Door hannabelgje
#3465794
Siberienne schreef: DAP Ell? Ik vroeg daar bij niet spoed dingen wel om een afspraak met ‘mijn’ dierenarts. Na een slechte ervaring met een van de dierenartsen daar. Maar die waren iig ook niet zo duur.

Hier in Noorwegen is het ook Anicura wat de klok slaat en moeilijk om spoed dierenarts te pakken te krijgen, duim maar dat we het niet nodig hebben. Geld is een ding, maar de slechte bereikbaarheid vind ik eigenlijk erger
Nee dierenkliniek Den Heuvel in Best. Ell heb ik ook via een vriendin niet zo'n goede ervaringen mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3465795
Nou, het is begonnen hoor. In het AD een heel artikel over de huisdierenverzekering en dat ze dat misschien wel willen gaan verplicht stellen want nu zijn (doordat er maar zo weinig mensen verzekerd zijn) de premies te hoog :-X . Er worden nu (aldus het artikel) veel dieren ingeslapen omdat de eigenaren de rekening van de dierenarts niet meer kunnen betalen. En dus moeten wij ons laten verzekeren. Dus Evidensia en AniCura nemen alle dierenklinieken over, verhogen de prijzen met 200% en jij en ik moeten je laten verzekeren. Echt he, de hele troep die hier aan mee heeft gewerkt, dierenartsen, dierenbescherming en zelfs dier en recht. En wat een leugenaars, de premie gaat omlaag als we ons allemaal laten verzekeren. Kijk eens naar onze eigen ziektekostenverzekering en de prijsstijgingen daarvan! De wereld weer even omgedraaid.
Door frodo quin
#3465801
Dat denk ik ook ok Lizzy. Het is nu toch ook niet zo moeilijk te achterhalen dat het merendeel van de verzekeringen van dezelfde concerns is als de klinieken. Tenenkrommend dat verschillende organisaties dan dit standpunt innemen.

Ik ben niet per definitie tegen een gezondheidszorg voor huisdieren die gelijkaardig is aan het systeem voor mensen, maar dan mag dat niet gerivatiseerd zijn. Ook overheden worden gestuurd door lobbygroepen, maar daar zit nog steeds een buffer tov een geprivatiseerde markt, zoals jullie ook hebben voor de menselijke gezondheidszorg.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3465884
We kregen een mail van de DA. Tarieven gaan volgend jaar omhoog. Ok dat is vaker zo he, alles wordt duurder. Ok prima
Maar ook de facturen worden anders...om tegemoet te komen aan de verzekeringen...Want alles moet gespecificeerd zijn.

Met andere worden: katoenen watje : uit verpakking halen kosten 85 ct, tegen dier aandrukken 35 ct, katoen watje zelf 1,02 ct, btw tarief 6% , resp 17,5 % totaal: .....
Zoiets???
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3465885
Lizzy schreef: do 14 dec 2023, 08:44 Nou, het is begonnen hoor. In het AD een heel artikel over de huisdierenverzekering en dat ze dat misschien wel willen gaan verplicht stellen want nu zijn (doordat er maar zo weinig mensen verzekerd zijn) de premies te hoog :-X . Er worden nu (aldus het artikel) veel dieren ingeslapen omdat de eigenaren de rekening van de dierenarts niet meer kunnen betalen. En dus moeten wij ons laten verzekeren. Dus Evidensia en AniCura nemen alle dierenklinieken over, verhogen de prijzen met 200% en jij en ik moeten je laten verzekeren. Echt he, de hele troep die hier aan mee heeft gewerkt, dierenartsen, dierenbescherming en zelfs dier en recht. En wat een leugenaars, de premie gaat omlaag als we ons allemaal laten verzekeren. Kijk eens naar onze eigen ziektekostenverzekering en de prijsstijgingen daarvan! De wereld weer even omgedraaid.
Daar zit gewoon een vreselijk grote lobby achter met aandeelhouders/zakkenvullers. En dat geldt voor heel veel andere zaken ook , tis eht erg. En de plebs zijn de dupe ervan en worden compleet afhankelijk gemaakt
Gebruikersavatar
Door Ina
#3465918
Als tegenhanger las ik net dit....zo kan het dus (in het klein) ook.

https://www.staedion.nl/over-staedion/n ... p2YW7LDf9A

Ik zit gelukkig niet in de omstandigheid dat ik hier gebruik van mag maken, maar ik was blij te lezen dat deze mogelijkheid er is, hoewel dit natuurlijk niet de problemen oplost van overname door grote maatschappijen en geen nacht/weekenddiensten in de buurt zonder dat je 3 ribben af moet staan bij binnenkomst.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door