Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3465462
Nooit wat van gehoord. Bij mijn weten werkt het dmv een magnetisch veld. Ik zou denken dat het dus best wel mee valt qua straling.

In het algemeen denk ik wel dat er een probleem is met straling in de mate dat wij er aan bloot gesteld worden in onze moderne wereld. Toch heb ik een smartphone, wifi, een magnetron, hoofdtelefoon met blue tooth en ja ook inductie. Maar zelfs als ik het niet zou hebben pik ik toch massa's straling op. Daar ontkom je niet aan in de moderne wereld, tenzij je je opsluit in een bunker die daar tegen bestand is en er nooit meer uit komt. Dat is zowel praktisch niet haalbaar als ook niet erg gezond of leuk.

Puur praktisch vind ik het erg fijn koken. Ik ben altijd een fan geweest van op gas koken en ervaar dit als bijna net zo goed. Makkelijker schoon te maken, maar wat je niet kan is de pan of kom scheef houden terwijl er hitte onder zit.
Door Djeena
#3465466
frodo quin schreef: vr 01 dec 2023, 22:45 Nooit wat van gehoord. Bij mijn weten werkt het dmv een magnetisch veld. Ik zou denken dat het dus best wel mee valt qua straling.

In het algemeen denk ik wel dat er een probleem is met straling in de mate dat wij er aan bloot gesteld worden in onze moderne wereld. Toch heb ik een smartphone, wifi, een magnetron, hoofdtelefoon met blue tooth en ja ook inductie. Maar zelfs als ik het niet zou hebben pik ik toch massa's straling op. Daar ontkom je niet aan in de moderne wereld, tenzij je je opsluit in een bunker die daar tegen bestand is en er nooit meer uit komt. Dat is zowel praktisch niet haalbaar als ook niet erg gezond of leuk.

Puur praktisch vind ik het erg fijn koken. Ik ben altijd een fan geweest van op gas koken en ervaar dit als bijna net zo goed. Makkelijker schoon te maken, maar wat je niet kan is de pan of kom scheef houden terwijl er hitte onder zit.
Dat is een punt, je vangt sowieso veel straling op. Al ben ik wel iemand die 's nachts de wifi uitzet.
Verder lees ik alleen maar positieve reacties. Dus heb ik de keuze gemaakt.
Door Lizzy
#3465467
Ik zet 's nachts ook WIFI uit en mijn telefoon uit. Maar koken op gas is ook giftig.... Gif is overal. Geloof niet dat we nog aan gif (ook straling dus) kunnen ontsnappen. Beetje gif meer of minder?!
Door Djeena
#3465468
Lizzy schreef: za 02 dec 2023, 09:38 Ik zet 's nachts ook WIFI uit en mijn telefoon uit. Maar koken op gas is ook giftig.... Gif is overal. Geloof niet dat we nog aan gif (ook straling dus) kunnen ontsnappen. Beetje gif meer of minder?!
Nu ik met jullie van gedachten heb gewisseld ben ik er uit en heb ik de inductieplaat besteld. Ik was zo aan het twijfelen en dan is het fijn als je positieve meningen krijgt. Want zoeken op internet levert alleen maar meer twijfels op :-\ .
Gebruikersavatar
Door doranto
#3465469
Djeena schreef: za 02 dec 2023, 09:54 Nu ik met jullie van gedachten heb gewisseld ben ik er uit en heb ik de inductieplaat besteld. Ik was zo aan het twijfelen en dan is het fijn als je positieve meningen krijgt. Want zoeken op internet levert alleen maar meer twijfels op :-\ .
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wij willen nooit meer iets anders :)
Door frodo quin
#3465473
Djeena schreef: za 02 dec 2023, 08:23 Dat is een punt, je vangt sowieso veel straling op. Al ben ik wel iemand die 's nachts de wifi uitzet.
Verder lees ik alleen maar positieve reacties. Dus heb ik de keuze gemaakt.
Jij wel maar die 10-20 andere netwerken die van de buren bij jou binnen komen niet en de masten ook niet. Zal misschien wel iets schelen, maar zelfs als bij jou nooit iets aan staat, rondom jou wel. Er is gewoon geen ontkomen aan.

Veel plezier met de nieuwe kookplaten. Ik was allezinds aangenaam verrast.
Door Djeena
#3465478
frodo quin schreef: za 02 dec 2023, 13:08 Jij wel maar die 10-20 andere netwerken die van de buren bij jou binnen komen niet en de masten ook niet. Zal misschien wel iets schelen, maar zelfs als bij jou nooit iets aan staat, rondom jou wel. Er is gewoon geen ontkomen aan.

Veel plezier met de nieuwe kookplaten. Ik was allezinds aangenaam verrast.
Dat zal zeker zo zijn. Ik denk er maar niet meer over na want er is inderdaad geen ontkomen aan.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3465510
Jeetje, straling van de inductieplaat.....daar heb ik in de 25+ jaar dat ik inductie kook nog nooit bij stilgestaan :o
Er groeien ook nog steeds hoorntjes op mijn hoofd en mijn telefoon gaat niet rinkelen als ik hem er naast leg, dus ik heb zomaar het vermoeden dat het heel erg meevalt :biggrin2:
Ik heb er wel een paar hoorntjes voor over met al het gemak dat de inductie oplevert, bij mij nooit meer iets anders :)

En een vraagje voor diegene die 's nachts de WIFI van de telefoon uitzetten, wat is daar de gedachte achter .... je 4/5G gaat gewoon door zolang je niet heel je telefoon uitzet toch....en dat straalt ook toch?
Door Lizzy
#3465511
Ina schreef: zo 03 dec 2023, 18:31 Jeetje, straling van de inductieplaat.....daar heb ik in de 25+ jaar dat ik inductie kook nog nooit bij stilgestaan :o
Er groeien ook nog steeds hoorntjes op mijn hoofd en mijn telefoon gaat niet rinkelen als ik hem er naast leg, dus ik heb zomaar het vermoeden dat het heel erg meevalt :biggrin2:
Ik heb er wel een paar hoorntjes voor over met al het gemak dat de inductie oplevert, bij mij nooit meer iets anders :)

En een vraagje voor diegene die 's nachts de WIFI van de telefoon uitzetten, wat is daar de gedachte achter .... je 4/5G gaat gewoon door zolang je niet heel je telefoon uitzet toch....en dat straalt ook toch?
Ja, die gaat dus ook uit.

Maar ik realiseer me dat het feitelijk nergens over gaat. Bij mijn buurman staat de WIFI aan en wij hebben 1939 jaar oude dunne muurtjes.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3465517
Lizzy schreef: zo 03 dec 2023, 18:39 Ja, die gaat dus ook uit.

Maar ik realiseer me dat het feitelijk nergens over gaat. Bij mijn buurman staat de WIFI aan en wij hebben 1939 jaar oude dunne muurtjes.
Ah, ok ..... dan klopt die logica nog in mijn ogen.
Maar nee, hier gaat het allemaal niet uit ondanks een moderner huis heb ik niet het idee dat het uitzetten van de wifi/telefoon ook maar enige invloed gaat hebben op de straling om ons heen.
De telefoon ligt dan weer niet op mijn nachtkastje maar wel in de slaapkamer, want het is ook mijn wekker ::) maar verder probeer ik er maar niet teveel bij stil te staan.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3465535
Mijn telefoon gaat 's nachts op "niet storen". Ik wil namelijk nog wel bereikbaar blijven voor mijn kinderen.

Mijn werktelefoon gaat op vliegtuigmodus. Ik moet teveel wachtwoorden invullen op dat ding als ik hem helemaal uitzet :cool:
Door frodo quin
#3465577
Ronald schreef: ma 04 dec 2023, 16:22 Mijn telefoon gaat 's nachts op "niet storen". Ik wil namelijk nog wel bereikbaar blijven voor mijn kinderen.

Mijn werktelefoon gaat op vliegtuigmodus. Ik moet teveel wachtwoorden invullen op dat ding als ik hem helemaal uitzet :cool:
Hoe werkt het met "niet storen" dat jouw kinderen jou wel kunnen bereiken en anderen niet?

Ik heb namelijk al vaak mijn telefoon even willen uitzetten, maar als er dan 1 iemand mij moet kunnen bereiken kan dat niet en dan komt de rest van de wereld ook door.
Door Siberienne
#3465583
frodo quin schreef: di 05 dec 2023, 19:49 Hoe werkt het met "niet storen" dat jouw kinderen jou wel kunnen bereiken en anderen niet?

Ik heb namelijk al vaak mijn telefoon even willen uitzetten, maar als er dan 1 iemand mij moet kunnen bereiken kan dat niet en dan komt de rest van de wereld ook door.
Dat kun je instellen, dat sommige nummers er wel doorheen komen.

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar bij Apple staat bv

Meldingen van specifieke personen toestaan of stilhouden terwijl een focus actief is
Tik in Instellingen op 'Focus' en kies vervolgens een focus, bijvoorbeeld 'Niet storen', 'Persoonlijk', 'Slaap' of 'Werk'.
Tik op 'Personen' (of tik op 'Kies personen') en voer een van de volgende stappen uit:
Specifieke personen toestaan: Tik op 'Sta meldingen toe van', tik op de knop 'Voeg personen toe' en selecteer contactpersonen.
Ook kun je opties inschakelen om oproepen van bepaalde groepen en herhaalde oproepen (twee of meer oproepen van dezelfde persoon binnen drie minuten) toe te staan.

Opmerking: Je kunt toestaan dat oproepen van je SOS-contactpersonen altijd doorkomen, ongeacht je focusinstellingen. Zie Oproepen van SOS-contactpersonen toestaan wanneer meldingen worden stilgehouden hieronder.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door