Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3465425
Ik ben gewisseld van wasmiddel. Ik had vaak dat wat in de reclame was maar ben nu neutral gaan gebruiken. Dit omdat ik wil kijken of het verschil gaat maken bij Pippa. Die heeft vaak momenten dat ze aan haar poten likt/bijt. Ik weet dat dit vele oorzaken kan hebben maar je moet ergens beginnen ;)
Ik gebruikte ook altijd wasverzachter. Niet zozeer omdat ik daar de was nou zoveel zachter van vind worden maar voor het geurtje. Ik had hiervoor altijd die van seepje. Als ik mijn badhanddoeken of beddengoed uit de kast haal vind ik fris geurtje prettig.
Neutral ruikt, vanzelfsprekend, nergens naar....

Iemand een tip om iets aan de was toe te kunnen voegen voor wat geur zonder dat het chemicaliën bevat?
Door frodo quin
#3465427
Etherische oliën worden vaak gebruikt door mensen die hun eigen wasmiddel maken en een geurtje willen.

Voor de zachtheid werkt azijn trouwens heel goed, maar dat neutraliseert geuren en ook de zeep trouwens. Wel ideaal voor allergie om die reden.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3465429
Ik doe ook altijd gewone (bio) natuurazijn in het bakje van de wasverzachter. Bevalt hier ook prima. Als wasmiddel gebruik ik inmiddels al heel lang klok poeder.
Mijn ervaring is dat als de was niet fris ruikt, dat er dan te weinig water wordt gebruikt en er te weinig wordt gespoeld. Mijn wasmachine staat nu zo ingesteld dat hij extra water gebruikt en ook extra spoelt en de was ruikt sindsdien fris. De pest van de moderne wasmachines is dat ze steeds zuiniger worden. Is natuurlijk wel goed uit milieuoogpunt, maar niet goed voor een frisse schone was.
Door zurca
#3465435
Ah kijk... dit zijn tips waar ik wat mee kan!
Ik heb een hagelnieuwe wasmachine staan dus zal goed in de gaten houden dat de was fris blijft, anders eens kijken om extra te spoelen.

Vooralsnog is de frisheid geen probleem, maar ik vind een subtiel geurtje prettig als bijvoorbeeld het beddengoed uit de kast komt.

Die etherische olie toevoegen is echt een goed idee! De azijn ook, vooral als dat nog bijdraagt aan het uitschakelen van kriebels :D

Klok wasmiddel, dat is "alleen" bio toch? Of is dat ook zonder toevoegingen zeg maar?

Ik bedacht mij ook dat ik misschien een stuk zeep tussen het beddengoed in de kast kan leggen...
Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3465437
pearlsofpassion schreef: vr 01 dec 2023, 11:03 Of zakjes gevuld met lavendelbloemen als je dat lekker vind ruiken.
Je hebt ook diverse geurbuideltjes die je in de kast zou kunnen hangen/leggen inderdaad.
Voor als je lavendel minder geslaagd vind als geur.
Mijn oma had vroeger in de wc een potje staan met potpourri als luchtverfrisser
Door Siberienne
#3465440
Ik vond Neutral wasmiddel vreselijk stinken. Ik gebruikte een tijd klok en nog een ander merk waar ik nu niet meer op kan komen ::) sorry.

Gebruikte nooit wasverzachter, voor lekkere geur inderdaad zo’n zakje tussen de lakens in de kast, lavendel, lelietjes van dalen enzo. Heerlijk luchtje.
Door Lizzy
#3465441
Siberienne schreef: vr 01 dec 2023, 16:27 Ik vond Neutral wasmiddel vreselijk stinken. Ik gebruikte een tijd klok en nog een ander merk waar ik nu niet meer op kan komen ::) sorry.

Gebruikte nooit wasverzachter, voor lekkere geur inderdaad zo’n zakje tussen de lakens in de kast, lavendel, lelietjes van dalen enzo. Heerlijk luchtje.
Ik wilde het niet schrijven maar ik vind dit dus ook. Je was gaat gewoon goor ruiken van Neutral. Behhh.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3465443
Lizzy schreef: vr 01 dec 2023, 18:12 Ik wilde het niet schrijven maar ik vind dit dus ook. Je was gaat gewoon goor ruiken van Neutral. Behhh.
Dat had ik bij Sonett. Ook in de vaatwasser vond ik het niks. Er kwam gewoon een vieze aanslag op de vaat op een gegeven moment.
Door Tibbies
#3465451
Ik gebruik ook natuurazijn als wasverzachter. Was waarbij ik een geurtje wil daar doe ik een klein scheutje wasparfum in het wasverzachter bakje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door El_Kato
#3465459
Ik heb een tijd azijn gebruikt maar gebruik nu eigenlijk al heel lang geen wasverzachter meer en mis dat eigenlijk ook niet. Ik koop wasmiddel uit de reclame of maak het zelf met Marseille zeep. Bij wasmiddel uit de winkel ruikt ik het wasluchtje van het wasmiddel als ik het uit de kast pak.

Ik zag toevallig laatst dat Dille & Kamille wasparfums heeft. Ik heb ze zelf nooit gebruikt maar wellicht is dat iets voor je?
Door zurca
#3465470
Wasparfum....nooit van gehoord :biggrin2: Ik ga eens Google, bedankt voor het meedenken!

Oké, neutral is dus misschien niet de beste keus voor een frisse was..
Welk ander wasmiddel is dan een optie? Ik zoek dus iets om allergie uit te sluiten, iets zonder toevoegingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door