Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3465111
De laatste maanden heb ik enorm getwijfeld wat te doen. Emma mist hier ontzettend contact met soortgenoten, en specifieke vrienden waar ze afscheid van heeft moeten nemen, maar ik heb eigenlijk het liefst maar 1 hond. Vanaf april probeerde ik hier een vriendenkring voor haar uit te bouwen, maar dat lukt niet. In het begin van de zomer ben ik dan beginnen rondkijken of ik geen geschikte volwassen herplaatsers vond en als het toch weer een pup zou zijn of er geen kleinere rassen zijn die ook goed zouden passen, want mijn voorkeursrassen zijn groot en twee grote honden is praktisch minder makkelijk, zeker als je alles met het openbaar vervoer moet doen.

Ik had voor Emma er kwam ook jaren naar een herplaatser gezocht die goed samen kon met mijn andere dieren, maar nooit gevonden. Ik wist dus dat de kans klein was. Qua kleiner ras vond ik niets wat goed zou passen op 1 uitzondering na, maar dat ras kampt met erge gezondheidsproblemen, dus valt daarom ook af. Daardoor toch een tijd geleden contact opgenomen met fokkers van één van mijn favoriete rassen en een ras waarvan ik al gemerkt heb dat Emma daar goed mee klikt. Enkele weken geleden ben ik naar de andere kant van het land geweest om naar een nestje te kijken waar twee teefjes van vrij (gekomen) waren en heb ik de knoop definitief doorgehakt. Emma krijgt een puppy!

Het is een heel lastige beslissing geweest en nog steeds vind ik het doodeng, maar ik ben intussen ook wel enthousiast. Komend weekend komt hier een klein ridgeback meisje wonen.
Bijlagen
IMG-20231113-WA0007.jpg
De kleine uk
IMG-20231113-WA0007.jpg (321.42 KiB) 935 keer bekeken
IMG_20230924_122721.jpg
Deze mevrouw wordt grote zus
IMG_20230924_122721.jpg (341.96 KiB) 935 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3465113
Holy, een groter ras kon je niet vinden?! ;D Maar wel een ontzettend leuk cadeau-eh...-tje! :biggrin2: Ik weet zeker dat Emma daar heel blij mee gaat zijn!

Zelf vond ik het ook eng, toen er voor het eerst een tweede hond bij kwam (geheel toevallig, we woonden in Portugal en vonden een puppy op straat), maar het bleek een schot in de roos. Voor (de meeste) honden is het zo fijn om een soortgenoot om zich heen te hebben. Heel lief dat je dit voor Emma doet, en ach, twee honden is uiteindelijk niet veel meer werk dan één hond. (En drie honden ook niet, en vier. ;D )

Heel veel geluk samen!
Door zurca
#3465121
Nou die Emma boft maar, wat een ontzettend leuk cadeau.... dat is weer eens iets anders dan een piepbal of groot bot :biggrin2:
Alvast heel veel geluk en plezier toegewenst met jullie nieuwe vriendin . Ze ziet er echt aller schattigst uit :-*
Door frodo quin
#3465124
Anne in Zweden schreef: di 21 nov 2023, 11:02 Holy, een groter ras kon je niet vinden?! ;D Maar wel een ontzettend leuk cadeau-eh...-tje! :biggrin2: Ik weet zeker dat Emma daar heel blij mee gaat zijn!

Zelf vond ik het ook eng, toen er voor het eerst een tweede hond bij kwam (geheel toevallig, we woonden in Portugal en vonden een puppy op straat), maar het bleek een schot in de roos. Voor (de meeste) honden is het zo fijn om een soortgenoot om zich heen te hebben. Heel lief dat je dit voor Emma doet, en ach, twee honden is uiteindelijk niet veel meer werk dan één hond. (En drie honden ook niet, en vier. ;D )

Heel veel geluk samen!
Dank je wel 😊

Echt he 😅 Maar eigenlijk vallen zij qua gewicht wel mee. De oma van de pups weegt even veel als Emma nu en veel groter is ze ook niet. De mama 4 kilo meer, maar Emma is ook niet helemaal uitgegroeid. De pup is momenteel ook een fijne van bouw, al weet je dat nooit, want het was ook absoluut niet verwacht dat Emma 30+ zou worden. Best wel veel voor werklijn type en als je naar haar bouw als pup kijkt en naar de ouders.
Door frodo quin
#3465125
zurca schreef: di 21 nov 2023, 11:09 Nou die Emma boft maar, wat een ontzettend leuk cadeau.... dat is weer eens iets anders dan een piepbal of groot bot :biggrin2:
Alvast heel veel geluk en plezier toegewenst met jullie nieuwe vriendin . Ze ziet er echt aller schattigst uit :-*
Dank je wel.

Extra speelgoed is er ook. Ze heeft het allemaal al even getest voor we het weggeborgen hebben. Kwaliteitscontrole, super belangrijk 😁
Door smulpaap
#3465127
Oh wat een leuk cadeau , een Ridgeback :D
En wat leuk voor Emma

Ik had , eenmaal in het Noorden hetzelfde met Thara
In NH had ze veel hondenmaatjes waar ze geregeld mee speelde . Dus ze kwam wel aan haar trekken
Hier is het wat ingewikkelder, Thara kan hier in het Noorden nog maar sporadisch los lopen , teveel prooidrift
Dus echt ravotten en spelen was er niet meer bij
Wij wilden het eigenlijk ook bij 1 hond houden
Maar voor Thara is het erg leuk nu ze een maatje heeft waar ze in elk geval binnen mee kan spelen

En net wat Anne zegt . Het went ook weer snel hoor om er een tweede bij te hebben
Veel plezier met de voorpret
Door Lizzy
#3465137
frodo quin schreef: di 21 nov 2023, 10:45 De laatste maanden heb ik enorm getwijfeld wat te doen. Emma mist hier ontzettend contact met soortgenoten, en specifieke vrienden waar ze afscheid van heeft moeten nemen, maar ik heb eigenlijk het liefst maar 1 hond. Vanaf april probeerde ik hier een vriendenkring voor haar uit te bouwen, maar dat lukt niet. In het begin van de zomer ben ik dan beginnen rondkijken of ik geen geschikte volwassen herplaatsers vond en als het toch weer een pup zou zijn of er geen kleinere rassen zijn die ook goed zouden passen, want mijn voorkeursrassen zijn groot en twee grote honden is praktisch minder makkelijk, zeker als je alles met het openbaar vervoer moet doen.

Ik had voor Emma er kwam ook jaren naar een herplaatser gezocht die goed samen kon met mijn andere dieren, maar nooit gevonden. Ik wist dus dat de kans klein was. Qua kleiner ras vond ik niets wat goed zou passen op 1 uitzondering na, maar dat ras kampt met erge gezondheidsproblemen, dus valt daarom ook af. Daardoor toch een tijd geleden contact opgenomen met fokkers van één van mijn favoriete rassen en een ras waarvan ik al gemerkt heb dat Emma daar goed mee klikt. Enkele weken geleden ben ik naar de andere kant van het land geweest om naar een nestje te kijken waar twee teefjes van vrij (gekomen) waren en heb ik de knoop definitief doorgehakt. Emma krijgt een puppy!

Het is een heel lastige beslissing geweest en nog steeds vind ik het doodeng, maar ik ben intussen ook wel enthousiast. Komend weekend komt hier een klein ridgeback meisje wonen.
Wat super leuk!!! Gefeliciteerd met de aanstaande pup :-* ! Echt gaaf!
Door frodo quin
#3465138
zurca schreef: di 21 nov 2023, 11:59 Heeft het cadeautje eigenlijk al een naam? :)
Ik twijfel nog. Stamboom naam moet met w beginnen en ik vind Willow wel mooi, maar niet handig roepen, dus er komt nog een roepnaam achter. Ax, Arwinn en Quin zijn de top kanshebbers. Ik neig heel erg naar quin, maar ik heb al een quin gehad. Toch zal het waarschijnlijk Willow ('s) Quin worden en als ze uitgroeit tot zo een geweldig mooie persoonlijkheid als Quin was, dan zou dat helemaal fantastisch zijn.
Door frodo quin
#3465139
smulpaap schreef: di 21 nov 2023, 11:41 Oh wat een leuk cadeau , een Ridgeback :D
En wat leuk voor Emma

Ik had , eenmaal in het Noorden hetzelfde met Thara
In NH had ze veel hondenmaatjes waar ze geregeld mee speelde . Dus ze kwam wel aan haar trekken
Hier is het wat ingewikkelder, Thara kan hier in het Noorden nog maar sporadisch los lopen , teveel prooidrift
Dus echt ravotten en spelen was er niet meer bij
Wij wilden het eigenlijk ook bij 1 hond houden
Maar voor Thara is het erg leuk nu ze een maatje heeft waar ze in elk geval binnen mee kan spelen

En net wat Anne zegt . Het went ook weer snel hoor om er een tweede bij te hebben
Veel plezier met de voorpret
Dank je wel. In Gent was dat ook geen probleem en zou ik nooit zelfs een tweede overwogen hebben, maar hier is het zo anders.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door