Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3465015
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een volautomatische koffiemachine?
Mijn vriend drinkt graag koffie, zelf bonen malen en dan "ouderwets" opgieten met kokend water (met speciale waterkoker met zgn gooseneck)
Hij zou graag een volautomatische koffiemachine aanschaffen.
Welke hebben jullie en hoe tevreden zijn jullie ermee? En, onderhoud? Valt dat mee of tegen?
Door Tanna
#3465020
Ik heb een Philips Grind and Brew en ben daar heel blij mee. Daarvoor had ik jaren geen koffie gedronken omdat ik snelfiltermaling vies vond maar met biologische bonen en dit apparaat drink ik weer elke dag een grote mok koffie. Met een klein klontje boter erdoor trouwens, dat maakt het net iets lekkerder.
Door - pien -
#3465028
Na een Jura (wel het instapmodel maar toch rond de 600 euro toen) die het een jaar of 10 heeft volgehouden en tussentijds éen keer voor service werd opgestuurd á een x bedrag (iets van 150-200 euro plus 30 euro verzendkosten) en op een gegeven moment vreselijk begon te lekken, ben ik overgestapt naar een DeLonghi Magnifica S (rond de 400 euro) en ben daar heel tevreden over. Tot nu toe (2,5 jaar) doet 'ie 't gewoon goed, af en toe zit er een koffie-met-chemische-smaak tussen maar die gooi ik gewoon weg, en maakt 'ie een gek geluid (er kwam een extra geluidje bij na ongeveer een half jaar) en van een vriendin die ook van Jura is overgestapt op DeLonghi hoor ik dat ze meestal een jaar of 5 meegaan.
Jura geldt als de Rolls Royce onder de koffiemachines, ik heb ook gehoord dat er gereviseerde apparaten worden aangeboden, mijn defecte Jura is via MP voor onderdelen naar iemand gegaan, ik had 'm gratis neergezet maar er bood nog iemand 80 euro :P Dat zegt wel wat over de business die er in zit.
Kanttekening : de koffie is goed maar zo lekker als uit een echte espressomasjien wordt het nooit vind ik. Maar goed, het is dan extra genieten als ik wel ergens zo'n lekker bakkie kan krijgen :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3465030
Ik heb een Nivona die volgens de verkoper als groot voordeel heeft dat je zelf de zetgroep kan reinigen en dat kan kennelijk bij de Jura niet. Ik haal dat ding er wekelijks/twee wekelijks uit en dan komt er best wat troep af dus moet er niet aan denken dat je dat nooit kan doen :yucky:
Door zurca
#3465037
MarijeEnBoomer schreef: vr 17 nov 2023, 12:21 Ik heb een Nivona die volgens de verkoper als groot voordeel heeft dat je zelf de zetgroep kan reinigen en dat kan kennelijk bij de Jura niet. Ik haal dat ding er wekelijks/twee wekelijks uit en dan komt er best wat troep af dus moet er niet aan denken dat je dat nooit kan doen :yucky:
Zet jij er ook cappuccino mee? Is de melkschuimer goed?
Door K&D
#3465071
Wij hebben heel lang de Delonghi Ecam 2110 gehad. In totaal 3 stuks. Ze gingen maximaal 4 jaar mee maar we zijn wel koffieleutgrootverbruikers, dus op de luieren rusten was er voor het apparaat niet bij. De laatste heeft nog een keer een nieuwe molen gehad, toen deed ie het weer een jaar of wat maar meestal geeft de drukmodule het eerst de geest. Cappuccino vond ik een hoop gedoe met de melkopschuimer, het werkt wel maar wat een gedoe.

Nu hebben we een Siemens Eq6, wat meer automaat, en die maakt heerlijke cappuccino (6 soorten koffie van espresso tot latte). Heeft ook een groot waterreservoir.
Nadeeltje is dat het koffieprutbakje en de lekbak vrij snel vol zijn. Maar dat is dan ook het enige. Die zijn bij de Delonghi groter maar die heeft dan weer een te klein waterreservoir.
Voor ons geen Delonghi meer. Ze gaan te snel dood.
Hoe lang de Siemens het vol houdt dat weten we nog niet.
Door Lizzy
#3465331
Ik zie net in mijn nieuws dat in het AD dat de consumentenbond de volautomatische espressomachines zijn getest. De machine van DeLonghi is uitgeroepen als beste uit de test en beste koop (de ECAM450). Holymoly, bijna €1000 :-X
Door zurca
#3465348
Ik drink geen koffie dus tja ik vraag mij überhaupt af waarom geld uitgeven aan zo'n machine als de bonenmaler en een waterkoker ook het werk kunnen doen :biggrin2: ::)
Maar hij heeft jullie suggesties bekeken en ik geloof dat hij naar een siemens neigt.
Het merk wat Marije heeft had ook wel zijn aandacht maar dan kom je toch in een prijsklasse dat ik op de rem ga trappen :-[ ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door