Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3464243
Tja het begint weer die zooi.
Nou heb ik 2 die heel erg bang zijn voor vuurwerk. Ik wil niet de Alprozelam gebruiken. Maar heeft iemand ervaring met iets anders?

Paar jaar terug naar vuurwerk vrije camping geweest top bevallen maar kan nu niet vanwege mijn oude Sint Bernard van 11 jaar( die is overigens niet bang)

Ik heb van Adaptil in huis ( voor in stopcontact)
Ook zo’n apparaat dat zachte rust gevende geluiden maakt, maar dat helpt niet.

Weet er iemand iets wat wel helpt ?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3464245
Trainen. En dat kost heel erg veel tijd en inzet. Er is geen quick fix en je kan moeilijk drie maanden lang je hond aan de medicijnen zetten.

Er zijn vast middeltjes die het ergste er misschien wat af kunnen halen. Bij Oscar hielp dat allemaal niet dus ik heb geen advies. En het is een enorme ellende dat het nu al begint.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464246
Ja trainen ik weet het
Maar heb 1 herplaatser en was dus al bang
En tja hoe train je dat dan moeilijk is het.

Was Oscar ook zo bang ?
Door hannabelgje
#3464247
Je kunt dingen gebruiken als Puur nervo bijvoorbeeld, maar of dat voldoende helpt weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door kiara
#3464249
Ik las ook iets van Clobicalm en zylkene
Geen idee wat dat doet
Was op Facebook iemand die dat zei
Bij de dierenarts te koop.

Het is wat wat je niet moet doen voor dat ruk vuurwerk :-[
Door frodo quin
#3464250
Je hebt zaken zoals zylkene die bij sommige honden het scherpe er wat afhalen. Daar ben je met echte angst niet genoeg mee, dan is het misschien nuttig als ondersteuning bij het trainen.

Ik denk dat je met uitzondering van verhuizen of drogeren geen echte andere optie hebt dan trainen. Drogeren zou echt mijn laatste optie zijn. Training de de eerste. Nederland is gestoord als het op zo'n dingen aankomt (en die steken minder begaafde Belgen jammer genoeg aan), dus misschien is verhuizen ook zo gek nog niet 😏

Mijn vorige hond was ook erg bang van vuurwerk en onweer. Gelukkig was vuurwerk (wat het ergste was) destijds maar twee keer op een jaar een half uur. Tegenwoordig is er in België ook geknal in de dagen ervoor. Dat was eigenlijk ideaal om mijn huidige hond rustig aan te leren dat dat niet eng is. Zij was afgelopen nieuwjaar iig niet bang. Van geweerschoten de laatste tijd heeft ze ook niets gemaakt, dus lijkt nog oke te zitten.

Bij een hond die al bang is train je trouwens met vuurwerk cd en dan begin je zo zacht dat er nauwelijks iets hoorbaar is en ga je pas luider als de hond echt op zijn gemak is.

Wat je er ook mee doet, succes en sterkte, van mij mag het afgeschaft worden. De schade die het veroorzaakt (milieu, wilde en tamme dieren, volksgezondheid, mensen met bepaalde angsten,...) Wegen in mijn ogen absoluut niet op tegen het leuke.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464253
frodo quin schreef: vr 20 okt 2023, 15:34 Je hebt zaken zoals zylkene die bij sommige honden het scherpe er wat afhalen. Daar ben je met echte angst niet genoeg mee, dan is het misschien nuttig als ondersteuning bij het trainen.

Ik denk dat je met uitzondering van verhuizen of drogeren geen echte andere optie hebt dan trainen. Drogeren zou echt mijn laatste optie zijn. Training de de eerste. Nederland is gestoord als het op zo'n dingen aankomt (en die steken minder begaafde Belgen jammer genoeg aan), dus misschien is verhuizen ook zo gek nog niet 😏

Mijn vorige hond was ook erg bang van vuurwerk en onweer. Gelukkig was vuurwerk (wat het ergste was) destijds maar twee keer op een jaar een half uur. Tegenwoordig is er in België ook geknal in de dagen ervoor. Dat was eigenlijk ideaal om mijn huidige hond rustig aan te leren dat dat niet eng is. Zij was afgelopen nieuwjaar iig niet bang. Van geweerschoten de laatste tijd heeft ze ook niets gemaakt, dus lijkt nog oke te zitten.

Bij een hond die al bang is train je trouwens met vuurwerk cd en dan begin je zo zacht dat er nauwelijks iets hoorbaar is en ga je pas luider als de hond echt op zijn gemak is.

Wat je er ook mee doet, succes en sterkte, van mij mag het afgeschaft worden. De schade die het veroorzaakt (milieu, wilde en tamme dieren, volksgezondheid, mensen met bepaalde angsten,...) Wegen in mijn ogen absoluut niet op tegen het leuke.
Van mij mag het ook afgeschaft worden liever nog eergisteren als gisteren.
Zo’n cd in verleden met andere hond die ook extreem bang was geprobeerd, gaf er niks om , was totaal niet bang. Tot het echte vuurwerk er was.

Mijn overleden border collie vond het prachtig, zo’n verschil in honden.

Nou ben ik zelf ook bang ervoor dus tja je zou denken ik breng het over. Maar dus niet bij de border collie en ook niet bij mijn Sint Bernard.

En hier in Drenthe is er ook nog is carbid schieten ook zo fijn :-[

Elk jaar weer dit gezeur met de nodige slachtoffers zowel dieren als mensen
Door yazzie
#3464255
Kijk even op doggo.nl en zoek dan naar desensitisatie en counterconditionering. En ja, dit vergt serieuze training. Je traint altijd de combinatie van geen reactie op het geluid en het voeren van de allerlekkerste beloning van de hond en die ook alleen voor die training gebruiken. De angst zal op den duur verminderen maar of die helemaal over gaat, is vooraf heel moeilijk in te schatten en van meerdere factoren afhankelijk. Op doggo staat dit heel duidelijk uitgelegd. Deze training kan je voor veel gedragsproblemen inzetten, van vuurwerk angst tot uitvallen. Maar je begint met een nauwelijks hoorbaar geluid waarbij je hond stressvrij blijft. Het is dus heel belangrijk dat je minimale stresssignalen herkent en blijft voeren. Stap voor stap en dus heeeeeeeeeeel langzaam bouw je het geluid op. Maar... valkuilen zijn dat je hond wel gewend raakt aan het geluid maar niet aan de flitsen of trillingen.

Voor meer begeleiding kan je ook kiezen voor een digitale cursus zoals bijvoorbeeld angst van Monique Bladder. Meer info op haar besloten FB groep Doet ie anders nooit. Ik dacht dat zij al begin september startte met angst voor vuurwerk maar je kan altijd even kijken.

Zylkene, adaptil en producten van Puur kan je gewoon kopen, clomicalm via je dierenarts. Het is voor mij wel een en/en verhaal. Puur (ik dacht nervo in combi met calm)en adaptil heb ik zelf ook gebruikt maar altijd in combi met training. Ik train wel echt op gedragsverandering dus puur op het verminderen van angst. Alleen op controle trainen bij een angstprobleem, vind ik zielig. Bij agressie en niet angst-gerelateerd sta ik daar iets genuanceerder in omdat je dan ook te maken hebt met veiligheid voor de omgeving. Maar als ik het goed begrijp is het bij jou dus angst-gerelateerd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464257
yazzie schreef: vr 20 okt 2023, 17:23 Kijk even op doggo.nl en zoek dan naar desensitisatie en counterconditionering. En ja, dit vergt serieuze training. Je traint altijd de combinatie van geen reactie op het geluid en het voeren van de allerlekkerste beloning van de hond en die ook alleen voor die training gebruiken. De angst zal op den duur verminderen maar of die helemaal over gaat, is vooraf heel moeilijk in te schatten en van meerdere factoren afhankelijk. Op doggo staat dit heel duidelijk uitgelegd. Deze training kan je voor veel gedragsproblemen inzetten, van vuurwerk angst tot uitvallen. Maar je begint met een nauwelijks hoorbaar geluid waarbij je hond stressvrij blijft. Het is dus heel belangrijk dat je minimale stresssignalen herkent en blijft voeren. Stap voor stap en dus heeeeeeeeeeel langzaam bouw je het geluid op. Maar... valkuilen zijn dat je hond wel gewend raakt aan het geluid maar niet aan de flitsen of trillingen.

Voor meer begeleiding kan je ook kiezen voor een digitale cursus zoals bijvoorbeeld angst van Monique Bladder. Meer info op haar besloten FB groep Doet ie anders nooit. Ik dacht dat zij al begin september startte met angst voor vuurwerk maar je kan altijd even kijken.

Zylkene, adaptil en producten van Puur kan je gewoon kopen, clomicalm via je dierenarts. Het is voor mij wel een en/en verhaal. Puur (ik dacht nervo in combi met calm)en adaptil heb ik zelf ook gebruikt maar altijd in combi met training. Ik train wel echt op gedragsverandering dus puur op het verminderen van angst. Alleen op controle trainen bij een angstprobleem, vind ik zielig. Bij agressie en niet angst-gerelateerd sta ik daar iets genuanceerder in omdat je dan ook te maken hebt met veiligheid voor de omgeving. Maar als ik het goed begrijp is het bij jou dus angst-gerelateerd.
Het is puur angst voor die klappen nou ja zeg maar bommen
Verder zijn ze niet angstig.

Ik ga zeker kijken bij doggo. nl
En ook op Facebook

Vind alleen zo moeilijk dat het 2 honden zijn die bang zijn kwa trainen.

Zylkene en Adaptil en puur allemaal tegelijk geven dan?
En die clomicalm dan? Heb je daar ervaring mee?
Maakt dat niet suf net als alprozalam?

De pest is dat het al weken/ maanden voor oud en nieuw al begint met dat ruk vuurwerk
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464260
Tanna schreef: vr 20 okt 2023, 19:33 Ik weet van een border terrier waar dit heel goed bij werkte, die lag heel ontspannen met dat ding op zijn koppie.
Ik had gekeken maar vervelend dat je niet mag “ passen “ kwa maat en hoe de hond reageert ( uiteraard waar ik bij ben) , je mag het nl niet retour sturen wegens hygiëne. En zo goedkoop zijn ze niet dus vind het groot risico
Door Tanna
#3464261
kiara schreef: vr 20 okt 2023, 20:12 Ik had gekeken maar vervelend dat je niet mag “ passen “ kwa maat en hoe de hond reageert ( uiteraard waar ik bij ben) , je mag het nl niet retour sturen wegens hygiëne. En zo goedkoop zijn ze niet dus vind het groot risico
Als ik me goed herinner was deze op maat gemaakt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464262
Tanna schreef: za 21 okt 2023, 00:17 Als ik me goed herinner was deze op maat gemaakt.
Misschien ergens anders vandaan dan als wat Lizzy een link van doorstuurde denk ik.
En ik bedenk mij nu : een herder heb ik maar dus staande oren gaat toch niet dan of ben ik nou Koekkoek :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door