Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3464263
Ik heb alvast deze besteld. In ieder geval iets wat hopelijk beetje helpt.
Daarnaast ga ik op YouTube kijken voor vuurwerk “ muziek “ en dan uiteraard heel zachtjes beginnen en dan belonen met lekkere ( honden) knakworst als ze goed reageren.
Gelezen op dogo . nl
Bedankt voor de tip
Bijlagen
F8DD7067-EAF5-4493-B235-B30707434035.png
F8DD7067-EAF5-4493-B235-B30707434035.png (1.37 MiB) 1696 keer bekeken
Door Cindy de Wolf
#3464266
Mijn ervaring is ze zijn van nature bang of niet. En dan nog de groep er tussen in die verpest wordt. Trainen is in mijn optiek bijna niet mogelijk. Zal ook afhankelijk zijn waar je woont. Ja mss in huis maar buiten is het 1 groot drama. Den Haag is nu al in het weekend oorlog >:( >:( Van mij mogen er loeizware straffen op komen met 100% pakkans, maar goed dat is een andere discussie.
Wij hebben er 2 van de negen die echt bang zijn. De rest valt mee alleen bij de keiharde knallen schrikken die. Dus wij laten ze vanaf december niet meer in de weekenden in de avond uit; ze doen maar een plas in de tuin. En zodra de kerstvakantie begint pakken wij onze biezen en vertrekken naar de Ardennen voor 2 weken. Het gaat namelijk al lang niet meer om "slechts" 2 dagen. De hele decembermaand kan me gestolen worden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464267
Cindy de Wolf schreef: za 21 okt 2023, 10:04 Mijn ervaring is ze zijn van nature bang of niet. En dan nog de groep er tussen in die verpest wordt. Trainen is in mijn optiek bijna niet mogelijk. Zal ook afhankelijk zijn waar je woont. Ja mss in huis maar buiten is het 1 groot drama. Den Haag is nu al in het weekend oorlog >:( >:( Van mij mogen er loeizware straffen op komen met 100% pakkans, maar goed dat is een andere discussie.
Wij hebben er 2 van de negen die echt bang zijn. De rest valt mee alleen bij de keiharde knallen schrikken die. Dus wij laten ze vanaf december niet meer in de weekenden in de avond uit; ze doen maar een plas in de tuin. En zodra de kerstvakantie begint pakken wij onze biezen en vertrekken naar de Ardennen voor 2 weken. Het gaat namelijk al lang niet meer om "slechts" 2 dagen. De hele decembermaand kan me gestolen worden.
Jij zegt precies wat ik ook denk!
Ik haat het zo erg
Caravan staat klaar kan zo weg maar wat ik al zei: Ik kan niet weg vanwege mijn oude Sint Bernard, dus heb geen keus.
Nou woon ik niet in de stad maar klein dorpje in Drenthe, maar ook hier kunnen ze er wat van hoor >:(

Ik begrijp werkelijk die ouders niet dat ze dat grut met rugtas vol geladen met die zooi laten gaan.
Toen mijn zoon jong was kreeg hij het echt niet mee niet eerder als dat het mocht. En dan was ik het er nog niet mee eens.

En ik denk ook aan de dieren in de natuur ook zo zielig.

Maar ja de ( R) overheid verdiend er zat aan dus dat zal vast de reden zijn dat het niet afgeschaft wordt >:(
Door Cindy de Wolf
#3464268
kiara schreef: za 21 okt 2023, 10:23 Jij zegt precies wat ik ook denk!
Ik haat het zo erg
Caravan staat klaar kan zo weg maar wat ik al zei: Ik kan niet weg vanwege mijn oude Sint Bernard, dus heb geen keus.
Nou woon ik niet in de stad maar klein dorpje in Drenthe, maar ook hier kunnen ze er wat van hoor >:(

Ik begrijp werkelijk die ouders niet dat ze dat grut met rugtas vol geladen met die zooi laten gaan.
Toen mijn zoon jong was kreeg hij het echt niet mee niet eerder als dat het mocht. En dan was ik het er nog niet mee eens.

En ik denk ook aan de dieren in de natuur ook zo zielig.

Maar ja de ( R) overheid verdiend er zat aan dus dat zal vast de reden zijn dat het niet afgeschaft wordt >:(
De roverheid zegt domweg; wat er nu afgestoken wordt is al illegaal. En de mensen die wel wachten en het legale vuurwerkafsteken willen we hun lolletje niet afpakken. Echt te bizar voor woorden. Voor veel mensen is het al lang niet gezellig meer. En daarnaast levert het de staatskas flink wat op. Maar echt zo meten met 2 maten; ik mag dadelijk met mijn diesel emissie 4 bus niet meer rijden en moet je zien wat er aan stikstof de lucht ingeschoten wordt :-X >:(

Maar waarom zou je niet weg kunnen in een caravan met een oude Sint bernard? Misschien kunnen we meedenken?
Door yazzie
#3464270
Ook ik heb een bloedhekel aan dat geknal en de bommen. Siervuurwerk een uur rond de jaarwisseling kan ik wel waarderen. Daar mag het voor mij bij blijven. Maar helaas, vuurwerk, of liever gezegd de bommen, gaat hier gewoon het hele jaar door. Geen peil op te trekken. Mijn honden kijken op maar schrikken niet en gaan door waar ze mee bezig waren. Gelukkig. Degene die schrikt, ben ik zelf... >:(

@ Kiara: zeker niet alles tegelijk gebruiken hóór. De halsband kan wel in combi met zylkene. Of puur. Of bij extreme angst clomicalm. Ik zou wel zorgen voor een anti-ontsnappingstuig naast een halsband en dubbele deugdelijke lijnen. Je moet er niet aan denken dat je beestjes in paniek ontsnappen. Thuis een soort van hol maken waar ze zich kunnen terugtrekken, niet bij een raam/deur maar of dichtbij jou voor een vriendelijk kalmerend woord of in het hart van het huis als je zelf weinig aan ondersteuning kan betekenen. Ik kan me voorstellen als je een rescue hebt dat de band misschien nog niet zo hecht is en de hond zich juist wil terugtrekken. Vroeger werd gezegd geen aandacht maar dat is echt achterhaald. Aaien, knuffelen, proberen iets af te leiden, prima en juist doen. Of gewoon bij hem blijven. Een kind laat je ook niet huilen bij angst, je dier ook niet. Aandacht schaadt echt niet, het maakt het probleem echt niet groter.

Voorheen stond op de website van NML Health hoe en wanneer je het best de middelen kon gaan toedienen. Ook in combi met tips en filmpjes. Ook fijn om te bekijken.

Ik heb zelf nooit clomicalm gebruikt, wel bij anderen gezien. Ook clomicalm staat en valt met training. In deze gevallen bij uitvallen honden. Het maakt dat de hond tijdens de training beter bereikbaar is. Wat ik heb gezien worden ze er niet suf van. Maarja... Je moet niet verwachten dat met alleen geven van clomicalm het uitvallen stopt. Het is een onderdeel van een heel programma wat eerder maanden duurt dan weken. Ik ben wel gecharmeerd van de produkten van Puur. Was het probleem daarmee opgelost? Nee maar je merkte wel dat de prikkelbaarheid afnam. Dat alleen al vind ik erg prettig. Hypersex werkt hier trouwens wel fantastisch.

En ook al train je je een ons het is geen garantie dat een compleet pakket het gedragsprobleen helemaal gaat oplossen. Het ligt o.a. ook aan of dit het enige probleem is van de hond of dat er een stapeling van problemen is. Toch zou ik het altijd proberen. Gedragsissues zorgen altijd voor stress en minder stress is meer welzijn.
Door yazzie
#3464271
Ik lees nog iets... ::)

Je wilt gaan belonen als ze goed reageren. Dat is al een valkuil. Je wacht niet af op goed gedrag maar zodra de cd start ga je voeren. Meteen. Net zo lang als het geluid te horen is. Zodra het geluid stopt, stop je met voeren. En echt het geluid moet zo zacht zijn dat je zelf moeite moet doen om het te horen.

Je geeft deze beloning alleen tijdens de training. Verder niet, echt helemaal nooit.

Je kan eerst uitzoeken wat je hond het allerlekkerste vindt. Op een rustige plek binnen of tuin leg je drie verschillende snacks neer. Bijvoorbeeld iets gedroogds, worst, geraspte kaas, frolicjes of jouw knakworst. Als het maar klein is. Met een meter tussenruimte. Vervolgens laat je je hond los en wacht je af. Dit herhaal je drie keer. Hetgeen de hond als eerste eet (dus niet naartoe loopt maar eet) kies je om mee te gaan belonen. Je doet het net als de training per hond en echt nooit samen trainen met een hond die dezelfde angst heeft. Het lezen van stresssignalen bij je hond is essentieel voor het slagen en je kan geen twee honden tegelijkertijd lezen. Althans, ik niet. ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464272
Cindy de Wolf schreef: za 21 okt 2023, 10:29 De roverheid zegt domweg; wat er nu afgestoken wordt is al illegaal. En de mensen die wel wachten en het legale vuurwerkafsteken willen we hun lolletje niet afpakken. Echt te bizar voor woorden. Voor veel mensen is het al lang niet gezellig meer. En daarnaast levert het de staatskas flink wat op. Maar echt zo meten met 2 maten; ik mag dadelijk met mijn diesel emissie 4 bus niet meer rijden en moet je zien wat er aan stikstof de lucht ingeschoten wordt :-X >:(

Maar waarom zou je niet weg kunnen in een caravan met een oude Sint bernard? Misschien kunnen we meedenken?
Ach ja stikstof ik geloof er niet in.

De Sint Bernard heeft hart problemen en kan dus alleen nog maar in de tuin( gelukkig grote tuin)
Ze is al paar keer in elkaar gezakt met klein stukje wandelen.
Er is echo gemaakt en der hart is vergroot. Polsslag te hoog.
Plus ze kan de opstap in en uit de caravan en auto niet meer
Vind risico te groot
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464273
yazzie schreef: za 21 okt 2023, 12:36 Ik lees nog iets... ::)

Je wilt gaan belonen als ze goed reageren. Dat is al een valkuil. Je wacht niet af op goed gedrag maar zodra de cd start ga je voeren. Meteen. Net zo lang als het geluid te horen is. Zodra het geluid stopt, stop je met voeren. En echt het geluid moet zo zacht zijn dat je zelf moeite moet doen om het te horen.

Je geeft deze beloning alleen tijdens de training. Verder niet, echt helemaal nooit.

Je kan eerst uitzoeken wat je hond het allerlekkerste vindt. Op een rustige plek binnen of tuin leg je drie verschillende snacks neer. Bijvoorbeeld iets gedroogds, worst, geraspte kaas, frolicjes of jouw knakworst. Als het maar klein is. Met een meter tussenruimte. Vervolgens laat je je hond los en wacht je af. Dit herhaal je drie keer. Hetgeen de hond als eerste eet (dus niet naartoe loopt maar eet) kies je om mee te gaan belonen. Je doet het net als de training per hond en echt nooit samen trainen met een hond die dezelfde angst heeft. Het lezen van stresssignalen bij je hond is essentieel voor het slagen en je kan geen twee honden tegelijkertijd lezen. Althans, ik niet. ;)
O oké ga ik het op deze manier proberen

Nee 2 tegelijk werkt totaal niet, dan moet er maar 1 even boven en ook omgekeerd.

Ik ga straks/ vanavond proberen met wat jij zegt.
Maar de pest is : het is niet alleen het geluid maar ook de flitsen

Ik ga toch me uitersten best doen
Lukt het niet heb ik het toch geprobeerd.
Maar inderdaad zo zacht mogelijk
Door frodo quin
#3464275
kiara schreef: vr 20 okt 2023, 19:22 Het is puur angst voor die klappen nou ja zeg maar bommen
Verder zijn ze niet angstig.

Ik ga zeker kijken bij doggo. nl
En ook op Facebook

Vind alleen zo moeilijk dat het 2 honden zijn die bang zijn kwa trainen.

Zylkene en Adaptil en puur allemaal tegelijk geven dan?
En die clomicalm dan? Heb je daar ervaring mee?
Maakt dat niet suf net als alprozalam?

De pest is dat het al weken/ maanden voor oud en nieuw al begint met dat ruk vuurwerk
Clomicalm ervaring mee bij katten en die is negatief. Werkt drogerend/versuffend. Motoriek was bij mijn enekat ook erg verstoord. In de situatie was dat zeker geen hulp.
Door yazzie
#3464279
Nog een dingetje voor je gaat oefenen: niet te lang, ze moeten wel trek blijven houden. :biggrin2: Als ze voer weigert kan je beter stoppen omdat het dan mogelijk toch al te spannend is of de beloning niet sterk genoeg. Als ze de snoepjes aanneemt, super maar doe het niet te lang. Beter op tijd stoppen als ze nog trek heeft dan wachten tot ze de voertjes gaat weigeren. Oefen ook op een plek waar zij graag is en niet in een onbekende kamer.

En als je het geluid en mogelijk dus ook de beelden via je computer afspeelt, dek het beeld dan af zodat ze dit niet ziet (omdat ze de flits ook spannend vindt).

Geluidsprikkels train je van heel zacht naar harder; zichtprikkels train je op afstand: van veraf naar dichterbij. Elk van elkaar apart. Pas later voeg je het samen en begin je weer van voorafgaan maar dan dus en geluid en beeld. Daarom duurt het ook zo lang. :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3464281
kiara schreef: za 21 okt 2023, 16:54 Dat heb ik dus ook gelezen van die clobicalm
Honden worden niet suf van clomicalm. Wij hebben het hele lange tijd gegeven (langer dan normaal verstandig is, de bedoeling is dat je het een korte tijd geeft om er voor te zorgen dat je hond beter tot leren in staat is) en hij werd er absoluut niet suf van. Sterker nog, we merkten er niets van, behalve dan dat ie dus weer beter tot leren in staat was.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464283
yazzie schreef: za 21 okt 2023, 17:55 Nog een dingetje voor je gaat oefenen: niet te lang, ze moeten wel trek blijven houden. :biggrin2: Als ze voer weigert kan je beter stoppen omdat het dan mogelijk toch al te spannend is of de beloning niet sterk genoeg. Als ze de snoepjes aanneemt, super maar doe het niet te lang. Beter op tijd stoppen als ze nog trek heeft dan wachten tot ze de voertjes gaat weigeren. Oefen ook op een plek waar zij graag is en niet in een onbekende kamer.

En als je het geluid en mogelijk dus ook de beelden via je computer afspeelt, dek het beeld dan af zodat ze dit niet ziet (omdat ze de flits ook spannend vindt).

Geluidsprikkels train je van heel zacht naar harder; zichtprikkels train je op afstand: van veraf naar dichterbij. Elk van elkaar apart. Pas later voeg je het samen en begin je weer van voorafgaan maar dan dus en geluid en beeld. Daarom duurt het ook zo lang. :P
Ja niet te lang dat weet ik
Maar het moet wel via de tv
Laptop is stuk
Dus kwa beelden oefenen weet ik even niet nu :-[
Uh laken over de tv :biggrin2:

En de tv staat in de huiskamer in de slaapkamer staat er geen tv ( waar ze dus slaapt).

Zal mij benieuwen of het gaat lukken
Zei al eerder met jaren geleden met een hond van mij extreem bang nog erger als deze 2
Maar toen had ik als advies een cd , ook eerst zachtjes en steeds ietsje harder.
Nou dat hielp niks want ze had er niks van. Die had gewoon door dat het niet echt was denk ik.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464284
Kaela schreef: za 21 okt 2023, 20:00 Honden worden niet suf van clomicalm. Wij hebben het hele lange tijd gegeven (langer dan normaal verstandig is, de bedoeling is dat je het een korte tijd geeft om er voor te zorgen dat je hond beter tot leren in staat is) en hij werd er absoluut niet suf van. Sterker nog, we merkten er niets van, behalve dan dat ie dus weer beter tot leren in staat was.
Tja misschien bij de een wel en de andere hond niet
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3464286
kiara schreef: za 21 okt 2023, 20:29 Tja misschien bij de een wel en de andere hond niet
Nee, dat is echt niet de werking van het middel. Bij katten misschien zoals hiervoor genoemd, maar bij honden niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door