Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3464137
En natuurlijk net degene die super schuw is, niet komt als je roept, zich niet laat lokken en zich niet laat pakken. Geen idee of we haar ooit nog terugzien.
Ik heb het in de burenapp gezet, haar bij amivedi als vermist opgegeven en de poort staat open zodat ze zelf terug kan komen.
Verder weet ik het even niet meer. Ik vind het zo erg.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ina
#3464138
Ach nee toch, dat is echt ellendig :(

Het advies wat ik hier in de buurtapp altijd voorbij zie komen en wat echt schijnt te werken is vies kattegrind buiten leggen/zetten.

Hopelijk is de ontsnapper snel weer terug.
#3464140
O afgrijselijk! Maar probeer inderdaad of je met vertrouwde geurtjes kunt werken: oud kattengrind met veel pies en poep, zodat ze ruikt waar ze thuishoort. De kans is groot dat ze zich niet laat zien overdag, omdat ze niet gewend is buiten te zijn, dus ga als het donker is met een zaklamp door de buurt en schijn onder heggen en auto's enz., dan zie je de oogjes mogelijk oplichten.

Op zich is het juist goed dat het om de schuwste kat gaat; die zijn te bang om ver van huis en op avontuur te gaan en stappen ook niet zomaar bij iemand in de auto.

Ik duim hard dat jullie straks weer herenigd worden!
Door frodo quin
#3464142
Oh gotver! Ik zou zeggen probeer niet te panikeren, maar ik zou zelf in alle staten zijn.

Anne heeft al zowat alle supergoede tips gegeven. Als ze morgen nog niet terug zou zijn, vraag de buurt dan ook tuinhuisjes Ed te controleren. Het komt vaak voor dat vermiste katten opgesloten raken en daardoor niet terug kunnen komen.

Veel sterkte! Ik hoop dat ze snel terug is.
#3464144
Oh, wat een nachtmerrie! :'(

Toevallig heeft onlangs nog een kennis van mij hetzelfde meegemaakt. Poes is 3 weken aan het zwerven geweest. Die was ook erg schuw en nooit eerder buiten geweest. Ze is uiteindelijk toch 10km verder gevonden. Liep een week bij mensen in de tuin, idd niet benaderbaar. Maar uiteindelijk heeft de honger gewonnen en is ze toch binnen gelopen. Via de chip is de eigenaresse dan gecontacteerd en kreeg ze plots telefoon.
Dat was een ragdoll.

Dus houdt moed. En verder flyeren wat je kan he. :-\
Sterkte. :-*
Gebruikersavatar
Door pluk
#3464146
Is ze gechipt en heb je dr geregistreerd in een databank (bijv NDG). ? Zo ja, dan chip op vermist zetten bij de databank.

Verder de dierenambulance informeren en een bericht plaatsen op lokale facebook groepen. Elke plaats heeft wel groepen voor vermiste honden en katten en algemene groepen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door