Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3464597
Ik vind in Zweden wel wat sokken die mogelijk groot genoeg zijn, van 10,5 cm breed /omtrek van de poot van 21-23 cm. De omtrek kun je meten door de hond op een meetlint te laten staan met zijn poot. Geef maar een gil als ik iets voor je moet bestellen (en opsturen).

Bijvoorbeeld

https://www.hund.se/back-on-track-hundkylsocka

https://www.hund.se/dragrattan-hundsocka-finnmark

https://backontrack.se/products/koda-hu ... 3907791184
Door El_Kato
#3464621
Dank voor het aanbod :-*
We hebben nu de Armor bootie XL van run with pride.
https://www.runwithpride.nl/Bootie-Armor,-per-stuk

Die is voor een poot maat van 8-9,5 cm. Dat was een gokje maar die zitten goed. Het aantrekken was even wennen maar na 2x rommelen om alle tenen er goed in te krijgen gaat dat nu eigenlijk vrij vlot.
We hebben ook contact gehad met cooldogs en gaan via hun nog een set schoenen, hetzelfde idee als de booties, bestellen en daar gaan we dezelfde maat voor aanhouden.

Ik durf nog niet te positief te zijn want er is geen echte verbetering te zien. Maar toch heb ik heel voorzichtig het idee dat het rustiger word. Het is nog steeds dik maar het lijkt minder rood, minder vochtig/klammig iets rustiger te zijn. Maandag zijn we begonnen met de hydrocortiderm en sinds dinsdagmiddag komt hij alleen nog op zijn booties buiten. Hij is nog niet helemaal oké ermee maar we doen inderdaad niet zeuren gewoon lopen en je ding doen. Na een paar stappen is het dan oké. Wat trouwens niet helemaal mee helpt is dat ze geluid maken bij het lopen. Soort van of hij op slofjes loopt. Nou ja dat went ook wel.

De hydrocortiderm mogen we max 2 weken gebruiken. Ik hoop dat het daarmee een stuk rustiger word. En dan kijken of het na het stoppen ondanks de booties terug komt/verergert of dat het rustig blijft.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464634
Ik heb ooit schoenen gekocht voor een newfreu die ook nog eens bleven zitten.
Ja daarvoor had ik ook een bijzonder groot maatje nodig. Was een winkel in nl. ( Arnhem of zo) Met webwinkel.
Chips is iets te lang geleden om te herinneren hoe die precies heette. Waren niet goedkoop.
Door El_Kato
#3464648
Gegoogled op de naam en gevonden :D
Die zien er ook goed uit! Wel met een meer gevormde zool maar dat is misschien wel goed. We hebben nu met dit weer dat de bootie door en door nat word. Misschien dat er dan toch ook iets mee naar binnen komt waar zijn voeten op reageren. Blijven deze droog van binnen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464656
El_Kato schreef:Gegoogled op de naam en gevonden :D
Die zien er ook goed uit! Wel met een meer gevormde zool maar dat is misschien wel goed. We hebben nu met dit weer dat de bootie door en door nat word. Misschien dat er dan toch ook iets mee naar binnen komt waar zijn voeten op reageren. Blijven deze droog van binnen?
Weet ik niet meer. Maar neopreen is op zich niet waterdicht, is het materiaal waar wetsuits ook van gemaakt worden. Voelt wel anders dan wanneer gewone stof nat wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464667
pearlsofpassion schreef:Ja, maar leuk is dat ook niet hoor. Sopt heel erg.
Als duiker heb ik daar ervaring mee. :biggrin2:
Maar dat gebeurt weer niet bij de hond met wandelen he, mits die niet in de sloot sprint dan ;)
Maar dat gebeurd met iedere dichte schoen in het water.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464668
Ja ok. Maar een natte katoenen schoen is lastig, want koude voeten. Met neopreen schoenen wordt ze ook veel zwaarder en sta je in een plasje. De schoenen blijven ook meer staan waardoor je steeds een klein zuigeffect in je schoen krijgt. En sop sop, plop plop. Heel anders.
Als je maar een kwartier wandelt, zal je er geen last van hebben, maar eens ze echt nat worden, vind ik het toch geen aanrader. Voeten blijven iets warmer maar ik draag toch altijd sokken in mn duikbotten, anders alsnog bevroren voeten..
Door - pien -
#3465067
doranto schreef: zo 19 nov 2023, 10:13 Ik zoek antislip sokken voor binnen. Nu Honyx ouder wordt begint hij wat weg te glijden. Welke kunnen jullie aanbevelen?
Ik ga even volgen, want Brammetje glijdt ook geregeld weg binnen met z'n belabberde achterpoten. Had nog niet aan sokken gedacht, wel liggen er 2 grote tapijten op de houten vloer.
Door El_Kato
#3465372
We zijn we even verder maar helaas nog geen verbetering het word eigenlijk alleen maar erger lijkt het :-\

Wat de schoenen betreft we zijn voor nu het meest tevreden over die van run with pride. Die laten wel vocht door maar kan je goed strak aantrekken en die blijven goed zitten. We hebben ook een set van cooldogs die zijn ook niet helemaal waterdicht maar wel veel steviger en meer geschikt voor bv straks als er pekel ligt. Maar omdat ze van veel stugger materiaal zijn en het klittenband niet elastisch is zijn ze minder goed strak aan te trekken en zakken ze wat af waardoor hij gaat sloffen.

Vorige week waren we het een beetje zat, Dex vind het ook niet leuk om schoenen aan te krijgen, en omdat we geen verbetering zien hebben we een wandeling zonder schoenen gedaan. Waar hij met schoenen eigenlijk gewoon lekker meeloopt, een maal aan is het goed, liep hij zonder schoenen binnen no time weer slecht. Alsof hij op eieren loopt je ziet dat hij pijn heeft en het niet oké is. Dus we lopen weer echt elke keer met schoenen aan.

We hebben verschillende types van run with pride besteld maar geen daarvan is antislip. Binnen lijkt Dex er juist wel een beetje op uit te glijden, buiten zien we dat niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door