Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3463913
Er kwam mij ten gehore dat carnibest sinds 2 oktober verkocht is :'( aan een keten, jawel uit Zweden :-X Ik kan er niets aan doen maar heb daar toch de kriebels van ivm Anicura. Net bij checken zag ik tot mijn schrik dat ze ook energique al in bezit hebben;
https://voff.pet/our-brands/

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden maar als ik naar de prijzen en divers producten kijk in de afgelopen 3 jaar stemt mij dat niet hoopvol.

Met weemoed denk ik weleens terug aan de lijntjes; de hilarische foto's van hele voortuinen vol :biggrin2:
#3463916
OMG............. Begint het nu hier ook al................? Ik heb dezelfde angsten als jij hoor Cindy. Heeeeel eng dit. Heel eng.

Maar goed, er is nog hoop. Carnibest en Energique, geen beste merken, nooit geweest, met hun rijst, premix en zonnebloemolie in de prak. Hopen dat ze andere merken niet te pakken krijgen.... Ander is er zo meteen ook geen KVV meer te krijgen zonder rotzooi.
#3463919
Zullen we allemaal eens in de buurt rondhoren? Bij jagers, bioboer, plaatselijke poelier?
Ik wil wel beginnen. Als er animo zou zijn.en we producten zouden kunnen ruilen heeft dat misschien zin terwijl dat voor mijn eigen gerbruik nauwelijks het geval is.
Maar de vraag is of het met de huidige benzinekosten nog wel haalbaar is...
Nou kom ik hoe dan ook jaarlijks wel eens in NL vlees halen.

Lijntjes worden door mensen gemaakt. Ze komen niet vanzelf. :)
#3463921
pearlsofpassion schreef: ma 09 okt 2023, 13:01 Zullen we allemaal eens in de buurt rondhoren? Bij jagers, bioboer, plaatselijke poelier?
Ik wil wel beginnen. Als er animo zou zijn.en we producten zouden kunnen ruilen heeft dat misschien zin terwijl dat voor mijn eigen gerbruik nauwelijks het geval is.
Maar de vraag is of het met de huidige benzinekosten nog wel haalbaar is...
Nou kom ik hoe dan ook jaarlijks wel eens in NL vlees halen.

Lijntjes worden door mensen gemaakt. Ze komen niet vanzelf. :)
Dat is ook zo hoor maar mij is het niet gelukt om iets fatsoenlijks aan te schaffen voor mijn eigen honden (voor een beetje redelijke prijs) dus dan kan ik met niks ook niet meedoen aan een lijntje. Ik ben al blij met 5 kg kopvlees tegenwoordig :-X
#3463922
Lizzy schreef: ma 09 okt 2023, 14:42 Dat is ook zo hoor maar mij is het niet gelukt om iets fatsoenlijks aan te schaffen voor mijn eigen honden (voor een beetje redelijke prijs) dus dan kan ik met niks ook niet meedoen aan een lijntje. Ik ben al blij met 5 kg kopvlees tegenwoordig :-X
Ik heb van de week Gunshies laten komen met dik 80kg hertenvlees. Dat is daar, voor nu, betaalbaar en van goede kwaliteit.
https://www.gunshies.nl/huismerk/hertenvlees-barf-10-kg
#3463934
Ik mis de lijntjes ook zo
Maar vermoed dat het waarschijnlijk flink mis is gegaan met bv aanhoudingen of zoiets.

En ja zelf lijntje op zetten is in mijn geval niet te doen.

En kwa Anicura was van de week of verleden week nog op tv
Een anicura kliniek ( weet even niet meer waar)
Maar een vrouw was 11.000€ kwijt aan operatie(‘S) van een jonge Berner Sennenhond.
Is toch niet normaal meer die bedragen. :-[
#3463938
kiara schreef: di 10 okt 2023, 10:10 Ik mis de lijntjes ook zo
Maar vermoed dat het waarschijnlijk flink mis is gegaan met bv aanhoudingen of zoiets.

En ja zelf lijntje op zetten is in mijn geval niet te doen.

En kwa Anicura was van de week of verleden week nog op tv
Een anicura kliniek ( weet even niet meer waar)
Maar een vrouw was 11.000€ kwijt aan operatie(‘S) van een jonge Berner Sennenhond.
Is toch niet normaal meer die bedragen. :-[
Ja, zoiets had ik ook begrepen. Hier en daar zal er nog wel een lijntje zijn denk ik, maar dat gaat dan buiten de openbaarheid om, dus die zie je hier helaas niet meer.
#3463946
Ik ken ook achter de schermen geen lijntje meer hoor. Als je het mij vraagt is het aantal die hard barfers tegenwoordig minder dan nihil. En hoe weet ik dat? Omdat Leo nog lang heeft gedaan in bio kipkarkas en daar was gewoon op een gegeven moment nog nul interesse in.
#3463956
Lizzy schreef: di 10 okt 2023, 12:09 Ik ken ook achter de schermen geen lijntje meer hoor. Als je het mij vraagt is het aantal die hard barfers tegenwoordig minder dan nihil. En hoe weet ik dat? Omdat Leo nog lang heeft gedaan in bio kipkarkas en daar was gewoon op een gegeven moment nog nul interesse in.
Ik denk voornamelijk nog baasjes van de "oude" garde. Want als ik nu zou beginnen en de hedendaagse prijzen zie :-X :-X :-X :-X count me out. Het is van de zotte dat er gewoon dik over 10 euro voor 1kg spiervlees neergetikt moet worden :'(

Helaas stopt Rita er ook definitief mee, dat was voor mij nog het laatste en nam ik mee voor een paar hier in de regio.

Volgens mij heeft de NVWA flink de deur dicht gegooid voor achterdeurhandel bij de slachtuizen. In combinatie met dat een paar fikse boetes gehad hebben. En verder gaat geloof ik zo'n beetje nu alles naar de kvv fabrikanten :-X :'(
#3463959
Ik heb nooit veel meegedaan met lijntjes. Geen eigen wagen maakt dat lastig. Zeker als je fysiek dan ook nog wat beperkt bent.
Wanneer het wel lukte, was ik wel altijd blij met wat er te krijgen was.

Ik denk wel dat er verhoudingsgewijs tegenwoordig veel meer mensen KVV voeren en minder zelf samen stellen. Ik voer ook deels KVV, omdat het gewoon te moeilijk is om nog aan voldoende diersoorten te komen zonder. Zeker als je niet alles voert.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door