Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3463984
Ik denk nog steeds met veel genoegen terug aan de lijntjes waar ik indertijd aan mee deed. Er kwam zelfs een extra vrieskistje, om mee te kunnen doen. En wat een mooi spul zat er altijd in de dozen.
Die hard barfer, maar mijn oudjes gingen noodgedwongen op de kvv. Mijn pup verleden jaar kreeg aanvankelijk barf maar het was zo'n gedoe die kleine beetjes, zo veel werk, dat ik tijdelijk terugviel op kvv. Wat een gemak was dat. En ik had net mijn eerste echte barfbestelling binnen of de pup ging terug naar de fokker. Alles weer doorverkocht. Nu, met een nieuw pupje op komst, heb ik na lang wikken en wegen besloten gelijk te beginnen met kvv. Want dit pupje is kleiner en dus de portietjes ook nog eens kleiner pffff. Met Duc was dat indertijd geen probleem omdat er al twee volwassen barfers rondliepen. Hij kreeg gewoon zijn hapjes van wat toch al uit de vriezer kwam voor de andere honden. Maar met één enkel klein pupje? Ik vind het werkelijk niet te doen. Misschien speelt de leeftijd - de mijne dus ::) - hier ook een rol. Ik heb gewoon geen zin meer in al dat priegelwerk. Maar strakjes als hij naar een of twee maaltijden per dag kan wil ik toch proberen weer te gaan barfen.
#3463986
Ik ben ook gestopt met barfen een paar jaar geleden. Ik deed ook altijd mee met de lijntjes, toen was het nog betaalbaar. Toen kocht je nog een kilo lama voor 4,00, daar betaal je tegenwoordig 10,00 voor, als het niet meer is, net als zoveel spiervlees. En zo ging het met veel producten.
Ben daarom op een gegeven moment overgestapt op kvv.
#3463987
Begin van het jaar heb ik wel gekeken of er belangstelling was voor (gefokte) eend, maar daar was geen animo voor.
Ik prijs mijzelf heel gelukkig met contacten in de jagerswereld.
Dit combineer ik met plof kip en eend, kopvlees van redelijke gezonde koeien en orgaan van schapen.
#3463995
kiara schreef: wo 11 okt 2023, 11:29 Ik ken ook een jager
Maar durf het niet te vragen :-[
En gaat het niet naar restaurants dan?

En supermarkt is helemaal niet te betalen met 3 grote honden
Is leuk voor klein hondje
Waarom niet?
Dat is de enige manier om aan wat vlees te geraken. Gewoon vragen of hij wat hij anders weggooit (los van vacht en darmen natuurlijk) voor je opzij houdt en in de vriezer gooit. Je honden zullen je nogal dankbaar zijn.
#3464000
Ik denk dat dat ook wel scheelt. Ik lees over te veel gedoe met een klein hondje en dat begrijp ik helemaal met een kat die maar 100 gram per dag mag om niet dik te worden. Hij lust makkelijk een kilo hoor.

Maareh, miss puppy eet nu wel extreem veel voor haar formaat en dat portioneert erg makkelijk, want ik hoef niets te knippen en nauwelijks te snijden, maar is ook compleet onbetaalbaar.

Voor mijn kat merk ik ook wel dat ik een veelvoud betaal, maar door de hoeveelheid is dat nog te doen.

Ik zag onlangs een reportage over de prijsstijging in de dierengeneeskunde in Nederland ten gevolge van de overnames door concerns en dat is echt gestoord. Sommige dingen zijn duur he en zeker met diagnose kan je ook bij kleine dieren makkelijk enorme bedragen kwijt zijn. Scan, MRI... Allen duur. Maar duizenden euro's voor een vrij simpele operatie bij een dier van een paar kilo?!?

Wat gaat dag geven als die de vers markt voor een groot deel in handen krijgen? Dan wordt het ook onbetaalbaar voor velen, ook voor een klein hondje of kat.

Ik prijs mij gelukkig dat ze in België nog niet zo dominant zijn. Mijn Da verontschuldigde zich voor de rekening en het ging niet om weinig geld, maar het viel wel goed mee als je rekening houdt met voor wat het allemaal was. Het duurste was de castratie van Emma en voor een hond van 30 kg vindt ik 450 euro wel meevallen. Zeker als je dan nog eens meetelt dat ze haar niet hebben laten bijkomen in een bench, maar ze haar bij hen gehouden hebben omdat ze panikeert op opgesloten worden.
#3464002
Zonder Gijs had het minder zin om een lijntje te doen of verzamelpunt te zijn. Er ging ook echt wel veel tijd in zitten; kon ik beter gaan werken en dat dan uitgeven aan barf.

Voor mij speelde de beschikbaarheid vanuit webshops juist ook mee; in het begin was er nog niet zoveel en Joep mocht niet alles eten. 20 kg konijnkarkas op voorraad hebben was dan wel erg belangrijk. Maar met alle webshops, als het dan bij de een eens op was, dan bij de ander bestellen. En ook de kvv is tegenwoordig op voorraad bij de dierenwinkel, dus is het eens echt op, dan kon ik daar ook makkelijk een rolletje halen.

Kip mocht ie ook wel, en dat kon ik halen bij de kippenslachterij hier in de buurt. En zo was er juist veel meer en gemakkelijker beschikbaar. Wél voor mindere kwaliteit, dat wel :-\ zo mooi het vlees was via de lijntjes, koop je het verder nergens.
#3464004
pearlsofpassion schreef: wo 11 okt 2023, 11:32 Waarom niet?
Dat is de enige manier om aan wat vlees te geraken. Gewoon vragen of hij wat hij anders weggooit (los van vacht en darmen natuurlijk) voor je opzij houdt en in de vriezer gooit. Je honden zullen je nogal dankbaar zijn.
Tja ben niet zo gauw van vragen
Maar ga de stoute schoenen aan doen binnenkort :biggrin2:
#3464007
Uiteraard
Maar deze man is er van overtuigd dat als een hond vlees eet ( bv haas ed) dat ze dan bloed geproefd hebben)
Hij heeft zelf een flatcoad en die krijgt om die reden brok 🙄
Tja en overtuig hem dan maar is dat het niet zo is. Is oudere man
De flatcoat is ook getraind voor de jacht
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door