Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3463600
Anne in Zweden schreef:Brr, klinkt ontzettend pijnlijk. En ontzettend akelig dat je nauwelijks kunt eten. Iemand anders stelde al ijsjes voor; helpt het als je je mondholte koud houdt? Je zou dan bv. eerst een paar ijsblokjes in je mond kunnen laten smelten en meteen daarna iets eten, als je mond nog wat verdoofd is van de kou.

Ik kwam ook nog 'lichen planus' tegen. https://www.huidinfo.nl/l/lichen-planus-mond/

Beterschap. Ik hoop dat je snel weer een viergangenmaaltijd kunt wegwerken! :-*
Dat adviseerde de dokter ook, maar kou doet net als warm zeer. Lauw gaat het beste, dus ik drink lauwe thee.

Die aandoening klinkt ook niet lollig. Ik ben vooral heel bang dat het besmettelijk is en ik Nina en meneer aansteek. Dat lijkt me vreselijk.
Door hannabelgje
#3463601
Mijn schoonzus had ongeveer hetzelfde door allergische reactie op chemo. Ik weet niet meer hoe ze dat opgelost had maar ze kon ook niet meer eten. Ze nam van de apotheek nutridrink. Dat ging nog redelijk en voorkomt heel erg afvallen.
Heel veel sterkte. Ik weet dat het heel heftig was toen dus zal echt geen pretje zijn.
Ik nam zelf bij een hevige keelontsteking door pfeifer strepfen spray. Dat verdoofd ook. Anders kon ik ook niet eten. Ook vind ik ibuprofen met paracetamol veel beter helpen dan naproxen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Djeena
#3463602
Ik lees je bericht en denk meteen aan mondbranden, ik heb het 20 jaar geleden gehad. De hel! Ik kan mij
niet meer herinneren of ik ook aften had maar eten was onmogelijk. Ik doe er een link bij, misschien herken je het? Ik kreeg het in een zeer stressvolle periode. Een iriscopist heeft mij met allerlei adviezen er vanaf gekregen, vooral met homeopathische rustgevende middelen. Ook mocht ik niet de standaard dingen eten, zoals aardappelen, vlees en groente tegelijk maar de ene dag groente met vlees en de andere dag aardappelen met groenten (als voorbeeld). Om mijn lichaam rust te geven qua vertering. Ik schrijf maar alles wat ik er nog van weet.
Heel veel sterkte!

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/afdel ... ndbranden/
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3463603
Bah, wat verschrikkelijk! Ik heb geen goede raad of advies, kan je alleen maar sterkte wensen.

Eén klein dingetje: kruidnagel werd vroeger gebruikt om kiespijn te bestrijden.
Door El_Kato
#3463606
Oooh jeetje wat klinkt dat akelig! Ik heb wel eens een aft en als het erg is ook wel eens 2 en dan ben ik vaak al naar van de pijn :-X

Ik ga dan juist vaker mondspoeling gebruiken en meer/vaker/beter flossen en rageren enzo. Of dat echt helpt geen idee. Ik heb het gelukkig al een hele tijd niet gehad. En bij jou klinkt het een stuk ernstiger en is er meer aan de hand :-\
Door eelke
#3463610
Sterke echte kamille thee trekken, en daar dan mee spoelen.

Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik dat deed (voor mijzelf, of een hond?) maar ik deed dat en het verzacht.

Het koelt ook wel lekker als je het in de koelkast bewaard, als je daar aan toe bent. Maar gewoon erg sterk trekken, en dan steeds een slok nemen en zo lang mogelijk in je mond spoelen.
Gebruikersavatar
Door RenédH
#3463615
Lijkt me echt niet prettig! :'(

Heb je colloïdaal zilver in huis? Ik zou dat gebruiken om regelmatig zo lang mogelijk te spoelen.

Sterkte hiermee!
Door Lizzy
#3463617
eelke schreef: zo 01 okt 2023, 22:02 Sterke echte kamille thee trekken, en daar dan mee spoelen.

Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik dat deed (voor mijzelf, of een hond?) maar ik deed dat en het verzacht.

Het koelt ook wel lekker als je het in de koelkast bewaard, als je daar aan toe bent. Maar gewoon erg sterk trekken, en dan steeds een slok nemen en zo lang mogelijk in je mond spoelen.
Oh ook een goeie, kamillethee!
Door eelke
#3463619
Ik weet het alweer, ik heb het gebruikt bij keelontsteking bij mezelf. En bij Gijs om de ontstoken plekjes in zijn lipplooien schoon te maken. Dat leek wel te helpen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3463621
Ben net weer bij de huisarts geweest en ze zijn er van overtuigd dat het een uit de hand gelopen schimmelinfectie is. Ze heeft overlegd met de kno arts en die heeft een ander medicijn voorgeschreven. Grof geschut, een wondermiddel. Ik hoop het!

Onze apotheek had het niet op voorraad. Dan zeggen ze doodleuk we bestellen het en morgenmiddag kunt u het halen. Uuuuuuh nou… gelukkig had de spoedapotheek het wel staan, dus ik heb net de eerste dosis genomen. Ik dacht dat ik geen smaak meer had, maar het is allemachtig smerig :-X gelukkig hoef ik maar twee flessen weg te werken in twee weken tijd ::)
Nee zonder gekheid, ik hoop dat dit gaat helpen. En daarna gaan we bloedonderzoek doen, want de huisarts schrok wel en zei ook dat dit niet normaal is. Dus dan moet er even goed gecheckt worden wat hier achter kan zitten.

Bedankt allemaal :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door