Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#3461467
Nu de prijzen overal stijgen en de tijd van de lijntjes achter ons ligt(?), ben ik benieuwd wat jullie je dieren nu te eten geven?
Ik heb nog een grote vriezer vol met barf- onderdelen van Dogmeat en dat heeft Ilan dus tot het laatst gegeten, maar qua prijzen is de lol er wel een beetje af.
Hoe houden jullie het vers voeren nog een beetje leuk en betaalbaar?
Door Lizzy
#3461472
Cathelijn schreef: wo 19 jul 2023, 09:58 Nu de prijzen overal stijgen en de tijd van de lijntjes achter ons ligt(?), ben ik benieuwd wat jullie je dieren nu te eten geven?
Ik heb nog een grote vriezer vol met barf- onderdelen van Dogmeat en dat heeft Ilan dus tot het laatst gegeten, maar qua prijzen is de lol er wel een beetje af.
Hoe houden jullie het vers voeren nog een beetje leuk en betaalbaar?
Wij voeren deels BARF en deels KVV (vlees waar we gewoon niet meer aan kunnen komen, dat kopen we in KVV). Maar beide loopt de spuigaten uit. Niet dat ik nu een derde hond erbij wil maar dat zou ook vanwege het geld gewoon echt niet gebeuren en mochten we over -tig jaar weer een hond erbij willen: dan wordt het een kleintje, ook om deze reden. Het is gewoon serieus niet grappig meer.....
Door rosmin
#3461477
Hier nog barfprodukten die ik zelf maal, zodat ik weet wat ik voer in iets andere verhoudingen dan de gewone kvv.
Ik probeer aanbiedingen te scoren bij Makro/ Sligro en relatief meer gevogelte als vleesbot , maar schrik iedere x weer van de prijzen.
Via poelier of slager soms ook relatief iets goedkoper, maar ben serieus blij dat we op dit moment maar 1 hondenmond te voeden hebben, ipv. 2 en er nu ook geen katten rondhuppelen….
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3461478
Hier sinds iets meer dan een jaar ook KVV, in eerste instantie was dat meer omdat Atz bot niet meer zo lekker verteerde. Maar qua kosten was het ook wel iets leuker.
Ik vind het nu ook echt wel heel duur worden, en ben heel blij dat we nog maar 1 hond hebben, en vooral dat het geen Mastin Español meer is :-X :biggrin2:
Door Hanny
#3461479
Wij voeren eend en kipkarkas. Is niet ruim, maar dat deden we al jaren.
Verder spiervlees, lever , nier en hart van rund. Nette kwaliteit. Pens van smuldier, gewoon omdat Tom geen zin er meer in had, om dat te snijden. Beetje vis
Iedere dag groente met een eitje, te eenzijdig, naar dat deden we ook al. Nu uit eigen tuin.
Oh, ja. Pakje smuldier rund halveren we en zo nodig vullen we daar mee de maaltijd aan.
Ze lijken gezond en wij zijn tevreden met wat kan.

Hanny
Door Robian
#3461484
Tja met die grote grijze geitenbreier in huis hebben we het voer budget aanzienlijk op moeten ruimen.
Zolang we het nog kunnen betalen dan blijven we gewoon zelf samen stellen.
Mijn man besteld hoofdzakelijk want ik wordt helemaal naar van de prijzen die er tegenwoordig berekend worden. :-[
Gebruikersavatar
Door doranto
#3461486
Hier lukt het gelukkig tot nog toe om aan barf te komen. Voornamelijk bij veehouders, jagers en slachterijen die we inmiddels al heel lang kennen. Hopelijk blijft dat voorlopig nog zo.
Door zurca
#3461489
Één kleine hond ten opzichte van twee grote honden scheelt enorm...
Wij voeren carnibest met wat andere merken ter afwisseling. Maar ging er vroeger zo'n anderhalve kilo doorheen per dag, nu nog geen 150 gram per dag... 1 kilo carnibest doen we een week mee. Dus dat is voor ons prima te doen zo ;)
Door Lizzy
#3461496
zurca schreef: wo 19 jul 2023, 17:35 Één kleine hond ten opzichte van twee grote honden scheelt enorm...
Wij voeren carnibest met wat andere merken ter afwisseling. Maar ging er vroeger zo'n anderhalve kilo doorheen per dag, nu nog geen 150 gram per dag... 1 kilo carnibest doen we een week mee. Dus dat is voor ons prima te doen zo ;)
Ja, dat dus... Wij voeren nu 2 kg per dag. En ik kan heel moeilijk aan lam en geit komen, dus dat voeren we in KVV. Pfft. Nou ja, de weegschaal slaat nog steeds door naar meer BARF dan KVV hoor. Gelukkig. Maar, het is ook dramatisch lastiger geworden om er aan te komen. Wij zijn ongeveer €400 per maand kwijt aan hondenvoer (dat is dan inclusief biologische groenten en exclusief suppletie). Ik vind dat serious money.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3461497
Miel krijgt barf, met 450 gram/dag is dat hier nog goed te doen.
Ik ben wel wat meer kipkarkas van de islamitische slager á €0.50/kg gaan voeren. Maar kip is hiermee zo'n 15% van haar menu, dus ik vind dat best oké en het drukt wat de prijs, want ja: duur is het wel geworden verder
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3461501
Billie krijgt kvv en Bobbie gestoomd. Dit laatste omdat dit het enige is waar op Bobbie het echt goed doet, qua buik en jeuk. Ook dat laatste is qua prijs niet grappig trouwens.
Door El_Kato
#3461503
Hier nog steeds barf maar wel al jaren met gemalen bot van Dogmeat - wat trouwens ook behoorlijk in prijs gestegen is, vooral de eendmix.

Met 2 middenslag honden zitten we tussen de 1,5 a 2kg per dag denk ik. We kunnen het nog betalen en vinden hier en daar nog redelijk betaalbaar spiervlees. De kwaliteit is dan niet supergoed maar ook niet baggerslecht. Bv de hert per 10kg van Gunshies die is echt wel prima te voeren, zeker voor die prijs. Wat me opviel bij de laatste bestelling was dat zebravlees goedkoper is als kipfilet :o
Gebruikersavatar
Door Ina
#3461504
Hier is het tegenwoordig 50/50
Blondje eet 's ochtends KVV (gemakzucht van mij) en 's avonds grotendeels barf.
Haar probleem is dat zijn botwerk echt niet alleen kan eten en ik het vast moet houden, anders zitten we elke week met een stikkende hond bij de DA.
's Avonds heb ik meer tijd dus dan is dat geen probleem.

Misty Barft voor zover dat nog gaat, zoveel mogelijk.
Dat is tegenwoordig beperkt in parelhoen, kip en eend qua botwerk, de rest lukt haar niet goed meer.
Daar wordt nu wel KVV bijgegeven omdat die poedertjes en pilletjes moet die ik er anders echt niet in krijg...., maar het heeft absoluut niet haar voorkeur, ze wil dan alleen smaken waar pens doorzit en van mij moet het dan alles zijn wat geen kip, eend of parelhoen is ;)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3461505
El_Kato schreef: wo 19 jul 2023, 20:24 Hier nog steeds barf maar wel al jaren met gemalen bot van Dogmeat - wat trouwens ook behoorlijk in prijs gestegen is, vooral de eendmix.

Met 2 middenslag honden zitten we tussen de 1,5 a 2kg per dag denk ik. We kunnen het nog betalen en vinden hier en daar nog redelijk betaalbaar spiervlees. De kwaliteit is dan niet supergoed maar ook niet baggerslecht. Bv de hert per 10kg van Gunshies die is echt wel prima te voeren, zeker voor die prijs. Wat me opviel bij de laatste bestelling was dat zebravlees goedkoper is als kipfilet :o
Spiervlees is echt te bizar voor woorden prijstechnisch :-X
Ik kreeg laatst een prachtige aanbieding van biologische kipfilet via een humane slager.....dus ik heb voor onszelf een paar kilo gekocht.......en groot ingeslagen voor de dames ;D
Maar die prijzen zijn echt absurd inderdaad.
Door Tanna
#3461508
Ik voer sinds ik in het noorden woon KVV. Eerst omdat ik hier niks kon vinden waar ik biologisch vlees kon kopen en toen ik steeds meer last van mijn handen kreeg en fulltime mantelzorger werd voor mijn lief heb ik het daarbij gehouden.
Ik bestel bij florisvlees (biologisch en wild), 1 of 2 keer per jaar. Vorig jaar voor iets meer dan € 600,- en dit jaar voorlopig voor € 327,-. Voor een hondje van 7 1/2 kilo best veel geld maar het is niet anders. Ik heb zoveel andere dingen om over te tobben dat ik dit op de koop toe neem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door