Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3462568
Precies dat ook, :-*
pearlsofpassion schreef: wo 30 aug 2023, 12:31 Ok. Maar er is een verschil tussen een heel dier voeren dat dus enkel voor jouw hond geslacht is, of de resten die de mens toch niet wil.
Ik voer idd ongeveer de helft wild. Wilde gans wordt toch niet door de mens gegeten. Vreselijk, maar wel realiteit. En verder resten van dieren waar de mens wat hij wil vanaf gehaald heeft of kuikens uit de legindustrie. Dingen die er toch zijn, of je ze nu koopt of niet.
Maar een heel klein deel (spier) van hun menu komt werkelijk en in de praktijk in aanmerking voor menselijke consumptie.
Het is niet dat ik het versnijden niet aankan, ik slacht verdorie mijn eigen haantjes. Het is puur uit principe.

Het is niet om je te veroordelen. Het is gewoon om een andere kijk op de dingen te geven. Katten en honden zijn vleeseters, maar dat wil niet zeggen dat je het dierenleed niet zoveel mogelijk kan beperken.
Ik voer nu nog eendagskuikens maar als die binnenkort wss niet meer verkrijgbaar zullen zijn doordat ze geslachtsbepaling in het ei toe gaan passen in de industrie, dan juich ik dat toe! Hoe jammer dat ook voor de katten is.
Op het eind maakt iedereen gewoon zijn eigen keuzes uit de ideeen waar hij/zijn mee geconfronteerd wordt. Dat is de reden waarom ik mijn kijk op de dingen even neerschrijf. Jij de jouwe. Anderen doen ermee wat ze willen. ;)
Door frodo quin
#3462601
Ik denk dat de meeste mensen hier hun best doen om bewuste keuzes te maken en de voor en nadelen tegen elkaar afwegen. We komen daarom niet allemaal op dezelfde keuzes uit. Dat hoeft imo ook niet.
Door Too
#3462711
Na een tijdje enkel kvv ben ik weer genezen hoor.
Van de week zekf een prakje gemalen van wat er nog in de vriezer lag plus een paar diepvrieskippen en het is heel lang geleden dat er met zoveel smaak en enthousiasme is gegeten (èn ze apekooien weer na het eten ;D )

Ze lieten zoveel kvv staan, echt gruwelijk, het is waarschijnlijk een stuk goedkoper en efficiënter om zelf te malen ondanks de transportkosten. Die tikken nogal aan als je maar weinig kilo's nodig hebt.
Net als anderen schreven heb ik ook de indruk dat vachten nèt niet optimaal zijn op kvv
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door