Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door yazzie
#3462227
Oja... de marktpoelier... die is hier al ruim een jaar weg. Dat was wel leuk qua prijs: 3 kg 'soeppakket' (lees kippenruggen) voor € 1,20. Maar helaas dus weg.

In ander topic al vermeld dat de barfbestelling van Darf qua kwaliteit van met name het spiervlees tegenviel in de zin van veel vet wegsnijden (biogeit en paard) en niet fris ogend (hert). Jammer, niet voor herhaling vatbaar. Volgende bestelling spiervlees dus gewoon weer bij Floris, kijken of hij dan weer met meer smaak gaat eten want dat doet hij nu dus niet. :(
Door Cindy de Wolf
#3462229
Ik ga denk ik toch ook maar weer proberen 100% terug te gaan op zelf samengesteld. Na 4 weken fulltime kvv (op de camping) zie ik toch echt veel verschil. Doffe, stugge vachten, rommelende buiken, nou ja het is hem nu echt net niet.
Maar even naast de prijzen; mijn huidige groep is niet van de kauw, dus dat wordt toch al het vleesbot malen en/of gedeeltelijk de botmixen van Dogmeat gebruiken

MAAAR ook het spiervlees in kleine blokjes wordt door een aantal niet echt goed gegeten dus ik was op zoek naar iets wat spiervlees "hakt/maalt. Mijn vleesmolen blijft teveel vlees in achter en het zou maar gaan om 100-200g per keer. Na diverse filmpjes op youtube bekeken te hebben heb ik de Moulinex dpa141 besteld... is een hakmolen met groot vermogen (1000 watt) met een klein bakje 330g...in theorie zou dan moeten lukken. We zullen het zien binnenkort.

@Yazzie mss is dat ook wat voor jou voor je hond die weigert barf te eten. Dus of zelf malen of de botmixen kopen van dogmeat in combinatie met je eigen geprakte spiervlees/orgaan. Dan weet je iig wat erin zit.
Mijn ervaring met Darf is toch niet wow, precies wat jij nu ervaart....dat is al jaaaaaren zo.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3462231
Cindy.

Ik bestel nu vaak ineens grote hoeveelheden bij Gunshies omdat de bezorgkosten veel te hoog zijn. dogmeat is weer gunstig geworden daarin want je ze tegenwoordig zo aan de 100 euro

Kijk als het goed weer is wil ik best met je meebestellen, maar omdat ik t dan op mijn scooter moet ophalen is dan 20 kg een max . Of mocht jij wel naar Rotterdam gaan wil ik wel meedoen en iets met jou regen ivm vervoerskosten ed.
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 15 aug 2023, 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3462232
Cindy ik bestel wisselend bij Dogmeat, Gunshies en heel soms bij Geus maar die heeft nooit zo veel-. verder haal zelf een doos kip op kalkoen en de organen bij de marktpoelier. Volgens mij heeft Rita ook nooit meer wat. Floris vind ik te duur. En aangezien ik geen auto heb is het IC centrum Rotterdam voor mij niet haalbaar . Die heeft 10 kg dozen waarbij een aantal zaken behoorlijk gunstig geprijsd zijn.
En een kennisje van me die voorheen nog wel naar Rotterdam reed doet dat ook niet meer omdat die overgestapt is op kvv.
Cindy de Wolf schreef: di 15 aug 2023, 14:17 Ik ga denk ik toch ook maar weer proberen 100% terug te gaan op zelf samengesteld. Na 4 weken fulltime kvv (op de camping) zie ik toch echt veel verschil. Doffe, stugge vachten, rommelende buiken, nou ja het is hem nu echt net niet.
Maar even naast de prijzen; mijn huidige groep is niet van de kauw, dus dat wordt toch al het vleesbot malen en/of gedeeltelijk de botmixen van Dogmeat gebruiken

MAAAR ook het spiervlees in kleine blokjes wordt door een aantal niet echt goed gegeten dus ik was op zoek naar iets wat spiervlees "hakt/maalt. Mijn vleesmolen blijft teveel vlees in achter en het zou maar gaan om 100-200g per keer. Na diverse filmpjes op youtube bekeken te hebben heb ik de Moulinex dpa141 besteld... is een hakmolen met groot vermogen (1000 watt) met een klein bakje 330g...in theorie zou dan moeten lukken. We zullen het zien binnenkort.

@Yazzie mss is dat ook wat voor jou voor je hond die weigert barf te eten. Dus of zelf malen of de botmixen kopen van dogmeat in combinatie met je eigen geprakte spiervlees/orgaan. Dan weet je iig wat erin zit.
Mijn ervaring met Darf is toch niet wow, precies wat jij nu ervaart....dat is al jaaaaaren zo.
Door Cindy de Wolf
#3462233
Aquillo schreef: di 15 aug 2023, 15:12 Cindy.

Ik bestel nu vaak ineens grote hoeveelheden bij Gunshies omdat de bezorgkosten veel te hoog zijn. dogmeat is weer gunstig geworden daarin want je ze tegenwoordig zo aan de 100 euro

Kijk als het goed weer is wil ik best met je meebestellen, maar omdat ik t dan op mijn scooter moet ophalen is dan 20 kg een max . Of mocht jij wel naar Rotterdam gaan wil ik wel meedoen en iets met jou regen ivm vervoerskosten ed.
Ik heb nooit bezorgkosten bij Dogmeat, met mijn eigen honden zit ik al minimaal 3x over de minimale hoeveelheid heen. Gunshies vind ik wat vervelender qua bezorgtijden dus dat doe ik dan ook zeer zelden. R'dam kwam ik nooit. Ja heel vroeger weleens bij het IC, maar ook die prijzen zijn best fors plus de tijd en slecht parkeren. Dus ik houdt het voornamelijk op Dogmeat en de turkse slagen op de Bouwlustlaan. Rita heeft idd in verhouding tot vroeger zelden meer wat. Waarschijnlijk wel wat gans maar dat eten ze bij mij lang niet allemaal.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3462252
Aquillo schreef: di 15 aug 2023, 15:12 Cindy.

Ik bestel nu vaak ineens grote hoeveelheden bij Gunshies omdat de bezorgkosten veel te hoog zijn. dogmeat is weer gunstig geworden daarin want je ze tegenwoordig zo aan de 100 euro

Kijk als het goed weer is wil ik best met je meebestellen, maar omdat ik t dan op mijn scooter moet ophalen is dan 20 kg een max . Of mocht jij wel naar Rotterdam gaan wil ik wel meedoen en iets met jou regen ivm vervoerskosten ed.
Dogmeat heeft op het moment geen minium bedrag om gratis te bezorgen ;)
Door Cindy de Wolf
#3462432
Beloofde update; Ik heb 3 honden van de 9 die barf verafschuwen en ook stukjes spiervlees niet apprecieren. Kvv heerlijk. Maarja he als je al zo lang barft knaagt het toch dat ik niet zeker weet wat erin zit in welke kwaliteit. En om nou voor elke hond apart kvv te maken dat ging me te ver. Want ik kan wel kg bakken kvv maken met mijn eigen vleesmolen maar dan weet ik nog steeds niet zeker of elke hond wel het exacte binnen krijgt. En per dag malen zag ik ook niet zitten mede omdat er "veel"achterblijft in een vleesmolen; zonde met de hedendaagse prijzen!
Dus na heel veel zoeken op youtube en vergelijken een gehaktmolen gekocht van Moulinex; https://www.bol.com/nl/nl/p/moulinex-ch ... oductTitle ik was op zoek naar veel vermogen maar met een klein bakje. MOEILIJK! En echt deze is PRECIES was ik nodig had. Zeer makkelijk te bedienen, makkelijk schoon te maken EN hij doet wat ik verwacht had. Kleine hoeveelheden 200g spier/orgaan vlees met 3 seconden veranderen in fijn gehakt. Vleesbot maal ik wel op mijn vleesmolen maar doe dat 1x per 2 maanden. Rest alleen nog het mengen. Iedereen happy. Als je geen vleesmolen hebt/wilt kopen kan je natuurlijk ook kiezen voor de botmixen van oa Dogmeat. Misschien kan iemand hier zijn voordeel mee doen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3462433
Cindy de Wolf schreef: zo 27 aug 2023, 09:06 Beloofde update; Ik heb 3 honden van de 9 die barf verafschuwen en ook stukjes spiervlees niet apprecieren. Kvv heerlijk. Maarja he als je al zo lang barft knaagt het toch dat ik niet zeker weet wat erin zit in welke kwaliteit. En om nou voor elke hond apart kvv te maken dat ging me te ver. Want ik kan wel kg bakken kvv maken met mijn eigen vleesmolen maar dan weet ik nog steeds niet zeker of elke hond wel het exacte binnen krijgt. En per dag malen zag ik ook niet zitten mede omdat er "veel"achterblijft in een vleesmolen; zonde met de hedendaagse prijzen!
Dus na heel veel zoeken op youtube en vergelijken een gehaktmolen gekocht van Moulinex; https://www.bol.com/nl/nl/p/moulinex-ch ... oductTitle ik was op zoek naar veel vermogen maar met een klein bakje. MOEILIJK! En echt deze is PRECIES was ik nodig had. Zeer makkelijk te bedienen, makkelijk schoon te maken EN hij doet wat ik verwacht had. Kleine hoeveelheden 200g spier/orgaan vlees met 3 seconden veranderen in fijn gehakt. Vleesbot maal ik wel op mijn vleesmolen maar doe dat 1x per 2 maanden. Rest alleen nog het mengen. Iedereen happy. Als je geen vleesmolen hebt/wilt kopen kan je natuurlijk ook kiezen voor de botmixen van oa Dogmeat. Misschien kan iemand hier zijn voordeel mee doen.
Dat begrijp ik niet helemaal. Je bepaalt toch zelf wat je maalt / de verhoudingen enzo?
Door Cindy de Wolf
#3462434
doranto schreef: zo 27 aug 2023, 09:33 Dat begrijp ik niet helemaal. Je bepaalt toch zelf wat je maalt / de verhoudingen enzo?
Dat klopt. Alleen ik voer 1kg op 9 honden, dan kan ik nooit zeker weten of de juiste hoeveelheid orgaan, spier/vb per hond gegeten wordt. Natuurlijk meng je maar zekerheid daarin heb je gewoon niet. En zeker met de 3 markiesjes die maar kleine hoeveelheden eten (55g per maaltijd) is de kans op exacte uitmiddeling klein(er). Met de grote(re) honden zou ik dat wel geloven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3462435
Cindy de Wolf schreef: zo 27 aug 2023, 09:43 Dat klopt. Alleen ik voer 1kg op 9 honden, dan kan ik nooit zeker weten of de juiste hoeveelheid orgaan, spier/vb per hond gegeten wordt. Natuurlijk meng je maar zekerheid daarin heb je gewoon niet. En zeker met de 3 markiesjes die maar kleine hoeveelheden eten (55g per maaltijd) is de kans op exacte uitmiddeling klein(er). Met de grote(re) honden zou ik dat wel geloven.
Ik heb zelf ook altijd de barf gemalen voor mijn katten en heb nooit problemen gehad. Ik denk dat wanneer je het goed doormengt, het goed is.
Door Cindy de Wolf
#3462436
doranto schreef: zo 27 aug 2023, 09:48 Ik heb zelf ook altijd de barf gemalen voor mijn katten en heb nooit problemen gehad. Ik denk dat wanneer je het goed doormengt, het goed is.
Dan is het nog steeds een aanname. Ik wil het graag zeker weten. En zo hoef ik niet extra te ontdooien/invriezen.
Door Greece
#3462465
Ik ga ook weer terug naar volledig Barf.
Hoewel de kvv goed wordt gegeten, zie ik ze dikker worden. In ieder geval de DH krijgt een speklaagje. Nu krijgt hij minder met het gevolg dat hij weer niet voldaan is. Maar idd het wordt hierdoor wel een stuk duurder. Maar goed alles voor de beessies :)
Door Cindy de Wolf
#3462466
pearlsofpassion schreef: zo 27 aug 2023, 10:46 De kans dat het steeds dezelfde hond is die hetzelfde mist, is wel heel erg klein he.
Dus over de week komt dat toch wel goed.
Het ging mij er met name om dat als iemand een hond met kvv voorkeur heeft maar die persoon liever barf wilt voeren maar geen vleesmolen wil/kan kopen voor het vleesbot je dus ook de botmixen van dogmeat ea kan kopen en voor het spier/orgaanvlees deze gehaktmolen waarmee je dus heel makkelijk het dit tot pate maakt en makkelijk door het vleesbot kan mengen. Ik heb dus een hondje wat gesneden spiervlees, ook al is het in kleine stukjes, niet lekker vind en op deze manier wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door