Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3460596
In september willen we (mijn niet meer zo nieuwe lief en ik) 3 weken weg.
Ergens Europa, relaxed en mooi.
We zwalken alleen alle kanten op. Van Noorwegen naar Frankrijk, Madeira, Cyprus en gisteren richting Slovenië.
En eigenlijk komen we er niet uit.

Noorwegen in september heeft misschien veel regen en niet hele warme temperaturen
Frankrijk is natuurlijk prima maar welk gebied dan
Slovenië zijn we nooit geweest dus wat is mooi.

We willen dus relaxed, lekker wandelen, lekker eten, mooie natuur, rond de 20-25graden en huisjes afwisselen met de tent. Maar het moet voor ons als 2 lesbische vrouwen ook veilig zijn.
Noorwegen en Frankrijk geloof ik wel maar Slovenië??

We weten het dus niet goed en hopelijk weten mensen hier wel raad of hebben goede ideeën voor een ange en lekkere vakantie :biggrin2:
Vliegen hebben we wel min of meer afgeschreven, ik doe dat liever niet namelijk wegens milieu.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3460608
Madeira is prachtig , goed eten en adembenemende natuur om te bewonderen tijdens het wandelen.
Wel wat lastig te bereiken zonder vliegtuig :P
Door Siberienne
#3460620
Ik ben totaaaaal niet bevooroordeeld uiteraard maar..
De Noorse kroon staat historisch laag dus het is nu relatief goedkoop hier 😬.

September kan alles in Noorwegen, het weer is gewoon niet helemaal te voorspellen meer, ook hier niet. Hoe warm wil je het hebben? Het ligt er ook hele erg aan hoe hoog je zit. Wij zijn ooit van 25c aan de fjord de hardangervidda opgereden waar er natte sneeuw viel. Afgelopen jaar hadden we fantastisch weer in september tussen 20-25 en 1 regenbui. Maar wat ik zeg, het is niet helemaal te voorspellen.

We hebben zelf vakantie van eind augustus tot begin september, vage plannen om in onze regio te blijven of naar Zweden te gaan (dat miste ik nog in je rijtje).

Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je wil gaan doen. Veilig is het hier.
Door Anne in Zweden
#3460621
Siberienne schreef: ma 12 jun 2023, 14:20 Ik ben totaaaaal niet bevooroordeeld uiteraard maar..
De Noorse kroon staat historisch laag dus het is nu relatief goedkoop hier 😬.

September kan alles in Noorwegen, het weer is gewoon niet helemaal te voorspellen meer, ook hier niet. Hoe warm wil je het hebben? Het ligt er ook hele erg aan hoe hoog je zit. Wij zijn ooit van 25c aan de fjord de hardangervidda opgereden waar er natte sneeuw viel. Afgelopen jaar hadden we fantastisch weer in september tussen 20-25 en 1 regenbui. Maar wat ik zeg, het is niet helemaal te voorspellen.

We hebben zelf vakantie van eind augustus tot begin september, vage plannen om in onze regio te blijven of naar Zweden te gaan (dat miste ik nog in je rijtje).

Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je wil gaan doen. Veilig is het hier.
Ik kan Zweden aanbevelen, maar misschien moet je even bij Kim_S navragen of Zweden wel de moeite waard is. :biggrin2:

Voor september in Zweden geldt hetzelfde als voor Noorwegen. 't Ken vriezah of 't ken dooiah.
Door Siberienne
#3460623
Voor lekker eten is Noorwegen niet de beste keuze. Pizza kebab is ongeveer het niveau. In Oslo is het beter maar daarbuiten is het een stuk lastiger. Houd er ook rekening mee dat sommige toeristen dingen dicht zijn vanaf 1 september
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3460627
De Vogezen in Frankrijk misschien?
Niet al te ver weg en absoluut een prachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3460628
MarijeEnBoomer schreef:Madeira is prachtig , goed eten en adembenemende natuur om te bewonderen tijdens het wandelen.
Wel wat lastig te bereiken zonder vliegtuig :P
Ik had het genoemd om aan te geven hoe zeer we van links naar rechts schieten. ;D ;D Maar met deze temperaturen kunnen we misschien met de auto een stuk rijden en dan zwemmen naar Madeira :biggrin2:

Pizza Kebab als 2 vega's is misschien niet het meest handig. Das alleen goed voor de lijn ;D
Ik zou graag naar Noorwegen/Zweden gaan maar liefde wil eigenlijk gewoon 20-25gr met zon, ik moet tegenwoordig ook luisteren naar iemand anders ;D ;D Lastig, zo'n relatie. :biggrin2:

Voghezen is inderdaad ook erg mooi. We zoeken een gebied waar we allebei nog niet geweest zijn, onze eigen geschiedenis maken. Ze heeft de halve wereld over gereisd met haar ex.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3460631
Vorig jaar zijn wij inderdaad begin september naar Noorwegen geweest met overtocht met de Romantika. Hadden toen grotendeels strakblauwe luchten en temperatuur tussen de 18 en 23 graden.
Dit jaar gaan wij naar de Azoren want we wilden beetje mooi weer garantie. Daar is het tussen de 19 en 25 graden maar dat is wel met vliegtuig ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3460632
pearlsofpassion schreef: ma 12 jun 2023, 18:26 Ik denk dat Slovenie dan idd een goede keuze is?
Ben je er geweest en heb je tips? :) Ik heb namelijk geen flauw idee waar we moeten zoeken. Ook niet op kleine hutjes oid. Ik heb wel online rond gekeken maar ik kom alleen maar op van die commerciele dingen uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460633
sam28 schreef: ma 12 jun 2023, 18:58 Ben je er geweest en heb je tips? :) Ik heb namelijk geen flauw idee waar we moeten zoeken. Ook niet op kleine hutjes oid. Ik heb wel online rond gekeken maar ik kom alleen maar op van die commerciele dingen uit.
Oh nee, daar kan ik je niet mee helpen. Sorry. :-\
Door sandra.aerns
#3460639
Slovenië is prachtig. Lieve leuke mensen en een gastvrij land met weinig criminaliteit.

Wij hebben een keer in een appartement gezeten in ljubljana (pardubski apartments) en in een trekkershutje op camping podgrad vransko (een minder toeristisch stuk in centraal Slovenië). Op die kleinschalige camping waren ook twee appartementjes te boeken.
Wij zijn daarnaast geregeld met de caravan/ camper in Slovenië geweest en verliefd op het land en de mensen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Siberienne
#3460641
sam28 schreef: ma 12 jun 2023, 18:58 Ben je er geweest en heb je tips? :) Ik heb namelijk geen flauw idee waar we moeten zoeken. Ook niet op kleine hutjes oid. Ik heb wel online rond gekeken maar ik kom alleen maar op van die commerciele dingen uit.
Wij zijn er geweest een paar jaar geleden. Wij hebben gekampeerd en een klein huisje gehuurd op een boerderij. Volgens mij via booking.com maar rechtstreeks is vaak goedkoper. Er is ook heel veel kleinschalige accomodatie te vinden. The rough guide Slovenië kan helpen. Wij hadden ook een super leuke ‘alto camping’ maar ben uiteraard de naam vergeten 😬 ik ga nog even denken. De moeite waard: Reka river grotten. Beste ijs ooit gegeten.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3460646
Anne in Zweden schreef: ma 12 jun 2023, 14:52 Ik kan Zweden aanbevelen, maar misschien moet je even bij Kim_S navragen of Zweden wel de moeite waard is. :biggrin2:

Voor september in Zweden geldt hetzelfde als voor Noorwegen. 't Ken vriezah of 't ken dooiah.
Moeilijk hoor… :-\

Nee natuurlijk niet, Zweden is ALTIJD de moeite waard :biggrin2:
Maar als je Madeira verwacht kan het een ietsiepietsie tegenvallen misschien ::) :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door