Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3460815
Cathelijn schreef: wo 14 jun 2023, 08:47 Dat mag jij zeker vragen. Het is toevallig ook Flexa.
Ik had op een andere muur achter een zwarte kast al veel zachter groen en zocht iets wat er bij paste. Toen het net klaar was zag het er zo uit
Dat is echt een heel mooie kleur.

Moest ik toch ooit iets op de muren zetten qua kleur zou ik deze kleur wel willen. Momenteel blijf ik toch bij lichte muren omdat het al ee donker huis is.
#3460824
Lizzy schreef:De kleur komt trouwens niet achter de bank maar er tegenover.
Nu ben ik benieuwd, hoe gaat dat bij jullie. Jullie hebben nu een kleur gekozen en waar die komt, hoe lang duurt het dan voor dat het gebeurd? Afbeelding
Ik heb namelijk maanden geleden al behang uitgezocht en gekocht voor een muurtje hier in de hal, waar voorheen de kapstok hing. Maar het behang ligt nog steeds op mij te wachten, kom er niet aan toe. Afbeelding
#3460825
Oh wat een mooie kleur Lizzy! Ben heel benieuwd hoe die er straks op de muur uit ziet...

In ons nieuwe huis gaat de muur tegenover de bank ook een kleur groen krijgen weet nog niet welke kleur, en tegen die muur dan vakken maken met planken die dan dezelfde kleur groen krijgen.
Dit idee;
1675161121160.jpg
1675161121160.jpg (525.09 KiB) 620 keer bekeken
#3460831
zurca schreef: vr 16 jun 2023, 22:40 Oh wat een mooie kleur Lizzy! Ben heel benieuwd hoe die er straks op de muur uit ziet...

In ons nieuwe huis gaat de muur tegenover de bank ook een kleur groen krijgen weet nog niet welke kleur, en tegen die muur dan vakken maken met planken die dan dezelfde kleur groen krijgen.
Dit idee;

1675161121160.jpg
Zo wow, dit ziet er geweldig uit! Lijkt me echt hartstikke leuk! Daar willen wij dan wel weer een foto van zien!
#3460838
zurca schreef:Oh wat een mooie kleur Lizzy! Ben heel benieuwd hoe die er straks op de muur uit ziet...

In ons nieuwe huis gaat de muur tegenover de bank ook een kleur groen krijgen weet nog niet welke kleur, en tegen die muur dan vakken maken met planken die dan dezelfde kleur groen krijgen.
Dit idee;
1675161121160.jpg
Dat is ook een mooie kleur en gaaf die vakken! Wel foto's plaatsen als je wat gesetteld bent hè. Afbeelding
#3460841
Mooie kleuren - gaan jullie ook voor dat merk verf? Ik lees op hun website mooie dingen over de milieuvriendelijkheid maar is die verf ook afwasbaar?

Wij hebben ooit voor verf met de krijtberg look gekozen van Flexa omdat die wel afwasbaar was en de kleur van verschillende batches altijd hetzelfde is zodat je ook bij kan werken. Een kennis had een ambachtelijke verf en toen zij wat schade bij ging werken met een nieuw klein blikje verf van dezelfde kleur, bleek dat heel anders te zijn. Plus dat die verf dus niet goed afwasbaar was en heel snel beschadigde
#3460844
Siberienne schreef: za 17 jun 2023, 09:28 Mooie kleuren - gaan jullie ook voor dat merk verf? Ik lees op hun website mooie dingen over de milieuvriendelijkheid maar is die verf ook afwasbaar?

Wij hebben ooit voor verf met de krijtberg look gekozen van Flexa omdat die wel afwasbaar was en de kleur van verschillende batches altijd hetzelfde is zodat je ook bij kan werken. Een kennis had een ambachtelijke verf en toen zij wat schade bij ging werken met een nieuw klein blikje verf van dezelfde kleur, bleek dat heel anders te zijn. Plus dat die verf dus niet goed afwasbaar was en heel snel beschadigde
Ja, we gaan weer voor Pure & Original. We hebben deze verf ook in de keuken (ook achter het fornuis) en hoewel we nu na 5 jaar opnieuw moesten schilderen is het echt wel behoorlijk afwasbaar (maar niet als je spetters kurkuma een nachtje op de muur laat zitten :biggrin2: ).
#3460847
Lizzy schreef: vr 16 jun 2023, 15:08 Leo vindt heel donker echt een ding. Dus we hebben besloten dat we er een beetje tussenin gaan zitten. Dit wordt 'm (krijtverf):

Afbeelding
Ik vind beide kleuren (deze Moonstone en de Dusty Lavender) prachtig, maar vraag me af of de Moonstone nou zoveel lichter is als hij eenmaal op de muur zit. :-[ Maar nogmaals, een mooie warme kleur is het wel!
#3460849
Lizzy schreef: za 17 jun 2023, 10:12 Ja, we gaan weer voor Pure & Original. We hebben deze verf ook in de keuken (ook achter het fornuis) en hoewel we nu na 5 jaar opnieuw moesten schilderen is het echt wel behoorlijk afwasbaar (maar niet als je spetters kurkuma een nachtje op de muur laat zitten :biggrin2: ).
Ah top! Klinkt beter dan die verf die mijn ex kennis gebruikte
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door