Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3459607
Ja . Ik heb een ree gevonden
Dan probeer je daar melding van te maken ::)
Advies : politie . Nee mevrouw , belt u Natuurmonumenten maar .
Natuurmonumenten , nee bel de dierenambulance maar
Dierenambulance . Nee wij rijden niet uit voor wild
Belt u de gemeente maar , afdeling calamiteiten . Zijn ook op Zaterdag bereikbaar . Maar afdeling calamiteiten was helemaal niet bereikbaar , ja van Ma tot Do
Ik trof het dier vanochtend aan . langs een rustige weg .
Bijlagen
20230513_091836.jpg
20230513_091836.jpg (12.3 MiB) 754 keer bekeken
Door frodo quin
#3459609
Geen idee ofdie in Nederland ook bestaan, maar in België heb je daar een VOC (vogelopvangcentrum) voor nodig. Zij vangen niet uitsluitend wilde vogels op, maar wilde dieren in het algemeen.

Leek het dier ziek? Ik vraag het omdat jongen zich vaak stil houden tot mama terug is en dat vaak verkeerd wordt aanzien als een dier in nood.
Door Tanna
#3459610
Dat is inderdaad wel wonderlijk :-X .

Ik heb wel het nummer van Faunabeheer Drenthe voor als je een dode ree vindt maar daar had je nu niks aan gehad.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3459612
Tanna schreef: za 13 mei 2023, 19:15 Dat is inderdaad wel wonderlijk :-X .

Ik heb wel het nummer van Faunabeheer Drenthe voor als je een dode ree vindt maar daar had je nu niks aan gehad.
Precies, je kunt Faunabeheer Drenthe bellen in dit geval. Vorig jaar tijdens een wandeling een aangereden ree gevonden, iets buiten het dorp. Gebeld, locatie uitgelegd en binnen het uur was er een vrijwilliger naartoe. Netjes terug gekoppeld dat alles afgehandeld was. Had het nummer al jaren in de telefoon staan, maar (helaas) toch een keer nodig.
Door ellenned
#3459640
Van de week gelezen dat je idd moet melden als je een reekalfje vindt in de wei omdat de boeren gaan maaien, maar waar moest je dat nou melden :-X
Door zurca
#3459641
Inderdaad Faunabeheer bellen, vreemd dat de politie dit niet oppakt want faunabeheer en politie staan met elkaar in contact als het gaat om zulke meldingen...

Wat sneu voor de ree, hopelijk is die inmiddels zelf weg gelopen...
Door Tanna
#3459660
-Annemarie- schreef: za 13 mei 2023, 20:50 Ook als het ree niet dood is kun je bellen. Ze vragen alles uit.
Dat wist ik niet, staat ook niet op de site. Ik had het nummer in mijn telefoon gezet toen we net in Drenthe woonden en een paar maanden later had ik het al nodig omdat er een dood ree langs de weg lag. Het was vlak naast ons kleine bosje en ik herkende haar nog ook, zo sneu.
Door smulpaap
#3459670
Dank dames
Ik heb het nummer van faunabeheer ook gelijk in m'n foon gezet
En ja , ik vond het ook erg knullig dat men niet wist dat ik faunabeheer moest bellen
Het ree was trouwens al dood hoor
Altijd rot , maar ja het gebeurt
Door Chouka
#3459677
smulpaap schreef: zo 14 mei 2023, 19:00 Het ree was trouwens al dood hoor
Altijd rot , maar ja het gebeurt
meenemen als BARF-hap?

De jager waar ik kan gaan halen krijgt telefoon van de politie als er een verkeersslachtoffer is. Als het dier niet overleden is moet hij het gaan zoeken en uit zijn lijden halen. En dan krijg ik een berichtje van hem.
Door smulpaap
#3459678
Chouka schreef: zo 14 mei 2023, 21:55 meenemen als BARF-hap?

De jager waar ik kan gaan halen krijgt telefoon van de politie als er een verkeersslachtoffer is. Als het dier niet overleden is moet hij het gaan zoeken en uit zijn lijden halen. En dan krijg ik een berichtje van hem.
Ik heb nog maar 1 vrieskast. En verder ook geen ruimte om een extra vriezer neer te zetten
Maar idd , anders had het een leuk hapje geweest
Door Tanna
#3459689
smulpaap schreef: zo 14 mei 2023, 22:58 Ik heb nog maar 1 vrieskast. En verder ook geen ruimte om een extra vriezer neer te zetten
Maar idd , anders had het een leuk hapje geweest
Wel verboden om mee te nemen ;) .
Door Chouka
#3459692
de kans dat ze het zien is klein. Ik denk dat ik het zeker zou doen en een excuus bedenken. Dan moet ik het dier wel kunnen dragen. Daar zit nog het grootste probleem denk ik. En er ver mee gaan is ook niet ideaal.

Het verschil is wel dat op wat ik bij de jager haal een label aanhangt en dat ik er voor betaald heb. En de organen zijn er helaas uit.
Door smulpaap
#3459697
Ik vond in NH geregeld ganzen in het buitengebied . Die nam ik ook mee hoor
Al was er weleens commentaar van voorbijgangers
Wat gaat u met die gans doen mevrouw ?
Dan lag zo'n beest bv ook langs de weg in een berm
Wat ik met die gans ga doen ? Die leg ik in het veld neer . Daar ligt ie beter nietwaar ? Of wilt u het doen , dan waren ze uitgeluld :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door