Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3458629
We moeten een nieuwe stofzuiger. We hebben er nu een van 600 watt en het ding zuigt voor geen meter.

Nu ben ik aan het kijken en ik neig naar een Hetty van 6 liter. Maar die zijn maar 620 watt. Er zijn ook nog stofzuigers van 850-900 watt te koop. Ze beweren allemaal geweldige zuigkracht te hebben natuurlijk.

Wat is jullie ervaring? Zegt het aantal watt echt iets over de zuigkracht?

En heeft er iemand de hetty (of henry) van 6 of 9 liter met 620 watt en bevalt die? Ik heb een uitvoering gezien met een ecoborstel die fantastisch geweldig voor hoogpolige kleden zou zijn en die is 219 euro. Het is nogal een uitgave als het dan weer niets is.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3458631
Wij hebben al jaaaaren een Henry (ik moet even opzoeken welke en hoe veel watt, maar het is de standaard variant en niet een kleinere). Als deze ooit kapot gaat komt er acuut weer een nieuwe. Zuigkracht is alleen iets minder als de zak helemaal vol is, verder doet ie het fantastisch.
Manlief heeft hem een keer zowat in de fik gezet door hete as op te zuigen, en afgezien van een raar luchtje de eerste paar keren doet ie het nog prima (alweer een paar jaar)

Nee ik heb geen aandelen :biggrin2:
Door Lizzy
#3458637
Ik ben al jaren fan van Miele (heb nu een stofzak-vrije) en die zijn 890 watt. Ben voor een nieuwe aan het sparen met HEPA filter maar het wordt dus gewoon weer ouderwets een Miele.
Door Siberienne
#3458638
Dyson hier, erg blij mee. Plus dat ze te repareren zijn als ze stuk gaan.

Meer watt is niet altijd betere zuigkracht. Tegenwoordig is de toegestane max iets van 900 watt.
Door zurca
#3458640
Als Henry stuk gaat komt er hier weer een nieuwe Henry!
Zuigkracht is prima, jaren lang heeft hij kattengrit als een tierelier opgezogen. Iets wat bij onze andere stofzuiger wel eens mis ging..
Henry heeft een fijn lang snoer, het oprolmechanisme is ff wennen maar best handig!

Mijn ouders hebben een Nilfisk, een onding vind ik.. zuigt zich bijna vacuüm aan de vloer waardoor "ff stofzuigen" een soort workout wordt ::) :P
Door hannabelgje
#3458648
Hier ook een Henry maar een ouder model met meer watt. Ik heb er ook nog een turboknop op zitten.
Mijn ouders hebben een nieuwer model. Minder watt en geen turboknop. Toch vinden ze het een fijne stofzuiger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Anne in Zweden
#3458651
sam28 schreef: do 06 apr 2023, 10:28 Ik ben groot fan van Henry! Hij zuigt goed en heeft een grote zak. ;D
*veegt koffie van beeldscherm*

Had ik toch altijd gedacht dat jij andere kwaliteiten waardeerde in je medemens. :biggrin2:
Door Tanna
#3458655
Ik heb een Philips stofzuiger zonder stofzak FC9557/09. Daarvoor heel lang een Dyson gehad en ik ben zo blij dat ik die heb weggedaan. De Philips is trouwens 900 Watt. Licht, wendbaar, compact, fijn ding!
Door Siberienne
#3458656
hannabelgje schreef: do 06 apr 2023, 13:22 Hier ook een Henry maar een ouder model met meer watt. Ik heb er ook nog een turboknop op zitten.
Mijn ouders hebben een nieuwer model. Minder watt en geen turboknop. Toch vinden ze het een fijne stofzuiger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Boven de 900 watt neem5 zuigkracht nauwelijks toe - maa4 stroomverbruik wel

‘ In een rapport voor de Europese Commissie constateerden onderzoekers dat in de meeste stofzuigers slechts 10 tot 33 procent van de energie werd omgezet in zuigkracht. Veel huishoudelijke stofzuigers waren in feite prijzige luchtverwarmers op wieltjes.’


Bron; https://decorrespondent.nl/9487/de-euro ... 0e4fee9823
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door