Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3458791
Koppelen is nog niet gelukt, helaas.
Ze zitten nog in 2 kooien.
Iedere dag gaan ze eruit, alleen de grasjes gaan op onderzoek uit.
Jack en Daniels geven totaal geen aanstalten om erop uit te gaan.....
De 2 kooien staan open, zaterdag ging Tequila en Sunrise boven op de kooi van de andere op onderzoek uit, die kooi stond aan de bovenkant open...
Jack toonde interesse en deed rustig
Maar dan zijn vrouw, die had een teentje van Tequila te pakken, veel gekrijs, schrok met rot..
Gisteren weer de beide kooien open en enkel het jonge stel komt eruit.
Ik durf ze niet bij de andere te zetten, Daniels is zo mega fel ben bang dat t dan wat bloederig gaat worden..
Blijven vol-en goede hoop houden :)
Bijlagen
tequila sunrise5.jpg
tequila sunrise5.jpg (2.55 MiB) 618 keer bekeken
tequila sunrise3.jpg
tequila sunrise3.jpg (3.23 MiB) 618 keer bekeken
tequila sunrise2.jpg
tequila sunrise2.jpg (2.74 MiB) 618 keer bekeken
Door ellenned
#3458824
Wat een geweldige foto's :biggrin2: Dat kromme koppie aan dat plantje :-*
Zou ze zeker nog niet in een hok samen zetten, die popjes kunnen echt zo bitcherig zijn he :biggrin2: Misschien worden Jack en Daniels ooit ook nieuwsgierig om buiten het hok te gaan kijken en gaat dat wel goed. Nu denkt Daniels, opgesode*(^% dit hok is van mij ::)
En over geduld gesproken....van de week ( en ik heb ze 3 jaar) kwam Joep voor het eerst op mijn arm zitten, 1 seconde maar toch... :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3458849
ellenned schreef: wo 12 apr 2023, 10:30 Wat een geweldige foto's :biggrin2: Dat kromme koppie aan dat plantje :-*
Zou ze zeker nog niet in een hok samen zetten, die popjes kunnen echt zo bitcherig zijn he :biggrin2: Misschien worden Jack en Daniels ooit ook nieuwsgierig om buiten het hok te gaan kijken en gaat dat wel goed. Nu denkt Daniels, opgesode*(^% dit hok is van mij ::)
En over geduld gesproken....van de week ( en ik heb ze 3 jaar) kwam Joep voor het eerst op mijn arm zitten, 1 seconde maar toch... :D
Aaaah 1 sec op je arm, toch super lief!
Wat een helden zijn t toch he ppfff :cool: ::)
Maar...het nieuwe stel(en ik weet niet of t verstandig is/was) hangt aan de zijkant van Jack en Daniels.......Jack vind het geweldig en hangt aan de binnenkant van de tralies beetje te kletsen met elkaar, trosgierst met zn 3tjes eten.
En verrek, gisteren kwam Daniels er ook bij, beetje bitchy nog maar ze kwam wel en de andere hebben hun teentjes nog!
Dus hopelijk gaat het de goede kant op!
Heb een mini speeltuintje voor ze, trappetje, schommeltje ed.....had ik op de bodem daarvan beukensnippers gelegd want het zijn natuurlijk wel de beste poepmachines ::)
En je raad het al, dat moest er natuurlijk weer uit he, vakkundig steeds een beukensnipper op de grond laten vallen ;D
Ze zijn er iedere dag een paar uur uit maar krijg het idee dat ze hun kooi enkel willen gaan gebruiken als 'bed'.
Gisteren echt beetje moeite gehad om de pubers in de kooi te krijgen :???:
Overigens heeft Sunrise haar angst overwonnen, kattengras is helemaal niet eng maar gewoon super leuk en lekker!

foto heb ik ff snel van fb gehaald, niet zo n beste kwaliteit
Bijlagen
340849454_562175032434796_7086673138607917301_n.jpg
340849454_562175032434796_7086673138607917301_n.jpg (707.86 KiB) 546 keer bekeken
Door ellenned
#3458854
Die filmpjes zie ik wel eens op FB voorbijkomen waarbij de kiet weer alles op de grond gooit, echt geweldig, zo grappig :biggrin2:

Ik heb ook een speeltuintje op de vensterbank, eigenlijk vliegen ze heel de dag daar vandaan en naar de lamp, gaan smiddags even naar de kooi om een powernap te doen om dan weer met volle overgave de kamer onder te poepen ::) Aan het eind van de dag gaan ze vanzelf weer naar de kooi om daar te blijven tot de volgende ochtend. Ik doe snachts wel de kooi dicht.

Ik weet niet of je voer buiten de kooi hebt staan maar dat kan je misschien dan niet doen, zodat ze savonds in de kooi hun buik kunnen vullen voor de nacht. En vaak als het schemerig is zoeken ze vanzelf de kooi wel weer op.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3458862
ellenned schreef: do 13 apr 2023, 10:06 Die filmpjes zie ik wel eens op FB voorbijkomen waarbij de kiet weer alles op de grond gooit, echt geweldig, zo grappig :biggrin2:

Ik heb ook een speeltuintje op de vensterbank, eigenlijk vliegen ze heel de dag daar vandaan en naar de lamp, gaan smiddags even naar de kooi om een powernap te doen om dan weer met volle overgave de kamer onder te poepen ::) Aan het eind van de dag gaan ze vanzelf weer naar de kooi om daar te blijven tot de volgende ochtend. Ik doe snachts wel de kooi dicht.

Ik weet niet of je voer buiten de kooi hebt staan maar dat kan je misschien dan niet doen, zodat ze savonds in de kooi hun buik kunnen vullen voor de nacht. En vaak als het schemerig is zoeken ze vanzelf de kooi wel weer op.
Ja dat moet ik id anders doen, niet meer bietsen bij de buren(dus bij hun het aan die kant weghalen)
Tussen de middag hebben ze siësta op de klok da's wel prima, daarna mogen ze hun gang weer gaan.
s'nachts moeten ze gewoon lekker op stok in hun verblijf, deurtjes dicht :cool:
Door ellenned
#3458868
Mijn lieve vrolijke, schijtende tweetal, Joep en Pimmetje :-*
P1000547.JPG
P1000547.JPG (79.16 KiB) 479 keer bekeken
P1000518.jpg
P1000518.jpg (122.61 KiB) 479 keer bekeken
P1000513.jpg
P1000513.jpg (106.74 KiB) 479 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458904
Ik verwacht binnen een kleine 2 weken kuikens. :D
Kippenkuikens, voor alle duidelijkheid.

Paulientje is heel hard haar best aan het doen om de eitjes uit te broeden. Het is haar eerste keer. Ze doet zelfs een beetje te hard haar best. Ze komt niet uit zichzelf eraf om iets te eten of te drinken (dus haal ik er haar dagelijks even af) en haar borst is compleet compleet kaal om zoveel mogelijk warmte te geven. :smitten:
Hopelijk is ze een even toegeweide moeder en dan wordt dat op en top genieten. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3458906
Oooh kippenkuikentjes, leuk!!! Ik duim dat het dan wat zachter en droger weer zal zijn. Dat is toch fijn voor het kleine spul.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3458925
Weer getracht te koppelen, en weer wil moederoverste de kleintjes opeten..
Wordt er moedeloos van.
Het Engelse mannetje vind t helemaal geweldig, helaas zn metgezel nog niet :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door