Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3456938
Jij bent ervaringsdeskundige :)

Ik heb een aantal vragen ( zit me toch alvast te verdiepen in het e.e.a)

Welke borstel kan ik het beste gebruiken ?
Gebruik jij ook een waterblazer , en zo ja welke ?
En het is de bedoeling dat meneer barf gaat eten , maar die overvloedige witte vacht :biggrin2: ik kan me indenken dat de vacht vies word ? Of valt dat mee ? Ik dacht al aan een slabbetje :biggrin2:
En welk tuig is geschikt voor een Sheltie , gezien de vacht ? Hij draagt nu nog een hulphond tuig ,maar straks niet meer natuurlijk
En ik vrees dat ik in het voorjaar gif in moet zetten t.a.v de vele teken hier . Is de Sheltie nu ook gevoeliger voor dat soort middelen ?
Door Robian
#3457006
smulpaap schreef: za 18 feb 2023, 20:22 Jij bent ervaringsdeskundige :)

Ik heb een aantal vragen ( zit me toch alvast te verdiepen in het e.e.a)

Welke borstel kan ik het beste gebruiken ?
Gebruik jij ook een waterblazer , en zo ja welke ?
En het is de bedoeling dat meneer barf gaat eten , maar die overvloedige witte vacht :biggrin2: ik kan me indenken dat de vacht vies word ? Of valt dat mee ? Ik dacht al aan een slabbetje :biggrin2:
En welk tuig is geschikt voor een Sheltie , gezien de vacht ? Hij draagt nu nog een hulphond tuig ,maar straks niet meer natuurlijk
En ik vrees dat ik in het voorjaar gif in moet zetten t.a.v de vele teken hier . Is de Sheltie nu ook gevoeliger voor dat soort middelen ?
Ohhh dat ben ik ;D

Ik gebruik zelf het liefst een flexibele slicker borstel en een kam met lange tanden.
In de rui periode gebruik ik inderdaad een waterblazer.
Op die van mij staat geen merk op, maar het is er één van 2200 watt met temperatuur regeling en de mogelijkheid om te regelen hoe hard hij blaast.

Barf is geen probleem. Eten ze hier al hun hele leven. Met mijn huidige shelties blijft alles netjes schoon. Ian was de enige die vroeger wel eens een vieze pluk in zijn vacht had. Het ligt dus een beetje aan de hond.
Ik heb er dus nog nooit een slabbetje on gehangen ;D

Ik heb nu voor de heren tuigen van “just for dogs”. Dit zijn y-tuigen.
Zitten ruim achter hun voorpoten en gaat ook perfect met de vacht (die twee van mij hebben flink dikke vachten)

Shelties kunnen gevoelig zijn voor bepaalde middelen en ook narcose als ze lijder zijn van het mdr1 gen defect. Je kunt ze hier op laten testen dmv een swab door de mond halen. Heb ik met Jack vroeger gedaan (14 jaar geleden), Levi was genetisch vrij dus die hoefde niet.
Ik kan voor je kijken of ze daar tegenwoordig ook zelf testen voor hebben?
Laboklin, waar ik het heb laten doen, doet het volgens mij niet meer.
Door Robian
#3457007
Oh ja en wat Lia plaatst, een goede schaar om de voetjes te knippen en een uitdun schaar om het haar (lees bananen) bij de oren weg te knippen.
Door smulpaap
#3457012
*Lia* schreef: zo 19 feb 2023, 17:09 Ik ben Robian niet, maar wel een paar foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze heb ik, maar iedereen moet dat natuurlijk zelf uitproberen.
Dank je Lia ;)
Welk merk tuig is dat precies ?
Ziet er wel fijn uit t.a.v de vacht
Door smulpaap
#3457013
Robian schreef: zo 19 feb 2023, 18:56 Ohhh dat ben ik ;D

Ik gebruik zelf het liefst een flexibele slicker borstel en een kam met lange tanden.
In de rui periode gebruik ik inderdaad een waterblazer.
Op die van mij staat geen merk op, maar het is er één van 2200 watt met temperatuur regeling en de mogelijkheid om te regelen hoe hard hij blaast.

Barf is geen probleem. Eten ze hier al hun hele leven. Met mijn huidige shelties blijft alles netjes schoon. Ian was de enige die vroeger wel eens een vieze pluk in zijn vacht had. Het ligt dus een beetje aan de hond.
Ik heb er dus nog nooit een slabbetje on gehangen ;D

Ik heb nu voor de heren tuigen van “just for dogs”. Dit zijn y-tuigen.
Zitten ruim achter hun voorpoten en gaat ook perfect met de vacht (die twee van mij hebben flink dikke vachten)

Shelties kunnen gevoelig zijn voor bepaalde middelen en ook narcose als ze lijder zijn van het mdr1 gen defect. Je kunt ze hier op laten testen dmv een swab door de mond halen. Heb ik met Jack vroeger gedaan (14 jaar geleden), Levi was genetisch vrij dus die hoefde niet.
Ik kan voor je kijken of ze daar tegenwoordig ook zelf testen voor hebben?
Laboklin, waar ik het heb laten doen, doet het volgens mij niet meer.
Dank je wel voor de tips ;)
Wat tuig betreft moeten we maar kijken wat het beste past
Met de slab wacht ik dan maar af :biggrin2:
En idd wat narcose betreft wist ik het
Ik zag op de site van de vereniging ook het e.e.a staan over risicovolle medicatie etc
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door