Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3455767
Is sta op het punt deze Owney jas te gaan bestellen: https://www.owneywinkel.nl/p/vesten-en- ... sXEALw_wcB

Aangezien hij volgens mij door verschillende bp-mensen wordt gedragen: Vallen deze jassen nou echt zo klein dat ik een XS moet bestellen als ik normaal maat 40 heb?? Ik zie in de tabel dat XS ook overeenkomt met maat 46 voor mannen, dus dan zou het kunnen kloppen. Maar zoals altijd bij mij: Twijfel twijfel twijfel. Iemand die het weet misschien?
Door Lizzy
#3455768
pike schreef: za 14 jan 2023, 15:28 Is sta op het punt deze Owney jas te gaan bestellen: https://www.owneywinkel.nl/p/vesten-en- ... sXEALw_wcB

Aangezien hij volgens mij door verschillende bp-mensen wordt gedragen: Vallen deze jassen nou echt zo klein dat ik een XS moet bestellen als ik normaal maat 40 heb?? Ik zie in de tabel dat XS ook overeenkomt met maat 46 voor mannen, dus dan zou het kunnen kloppen. Maar zoals altijd bij mij: Twijfel twijfel twijfel. Iemand die het weet misschien?
Ik hoop dat Cindy deze leest. Zij heeft ervaring volgens mij met dit model. Volgens mij moet er nog een oud topic in de bar staan van Cindy waar ze deze weer te koop aan biedt omdat de maat niet goed valt....?
Gebruikersavatar
Door pike
#3455769
Lizzy schreef: za 14 jan 2023, 15:41 Ik hoop dat Cindy deze leest. Zij heeft ervaring volgens mij met dit model. Volgens mij moet er nog een oud topic in de bar staan van Cindy waar ze deze weer te koop aan biedt omdat de maat niet goed valt....?
Ja klopt dat heb ik gevonden maar ik kan daar niet veel mee. Het ging over een maat L die te groot was. En dan heb je het volgens hen over een maat vergelijkbaar met confectiemaat 46 volgens de winkel. En ik weet niet hoe groot en/of breed Cindy is, of ze er wel of niet een trui onder wil kunnen dragen, dat zijn allemaal dingen die meespelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455772
Hij wordt trouwens als zomerjas aangeboden dus vraag me af of hij voor het herfstachtige weer wat we nu hebben wel geschikt is? Voor koude vrieswinters zoek ik geen jas, maar voor de natte en winderige wel.
#3455773
Lizzy schreef: za 14 jan 2023, 15:41 Ik hoop dat Cindy deze leest. Zij heeft ervaring volgens mij met dit model. Volgens mij moet er nog een oud topic in de bar staan van Cindy waar ze deze weer te koop aan biedt omdat de maat niet goed valt....?
Dat was een ander merk.\; pinewood. Die jas ligt ergens nu in de berging.

Ik heb deze https://www.actievehonden.com/p/outdoor ... zwart/1410 de damesmodellen vind ik niet lekker zitten, dat getailleerde is niet aan mij besteed. Ik heb normaal maatje 40. Van de Owney jas zou ik de M moeten hebben van dit model. Ik kies voor L. Die vind ik fijner zitten. In de winter heb ik er een fleece trui onderaan. Ik vind ze dus klein vallen. Ik draag hem het hele jaar door dus ook in dit jaar. Vanmorgen nog in de zeikregen op een trainingsveld gestaan ermee :-X toen vroeg ik me wel degelijk af; is dit nog hobby ;D

Daarnaast heb ik altijd een hele uitdragerij in mijn hondenjas, 3 tennisballen, sleutels, telefoon, portomonee, extra set Smokey gympies, poepzakrolletjes, koek, heel veel koek. En nog wat trekspeelgoed. Mijn jas is ook echt zwaar daarmee....
Gebruikersavatar
Door pike
#3455774
Cindy de Wolf schreef: za 14 jan 2023, 16:38 Dat was een ander merk.\; pinewood. Die jas ligt ergens nu in de berging.

Ik heb deze https://www.actievehonden.com/p/outdoor ... zwart/1410 de damesmodellen vind ik niet lekker zitten, dat getailleerde is niet aan mij besteed. Ik heb normaal maatje 40. Van de Owney jas zou ik de M moeten hebben van dit model. Ik kies voor L. Die vind ik fijner zitten. In de winter heb ik er een fleece trui onderaan. Ik vind ze dus klein vallen.

Maar dan begrijp ik hun maattabel niet, waarin ze zeggen dat maat 40 normaal gelijk is aan maat XS Owney. :-\ :-\ Nou weet ik het helemaal niet meer :crying:

Daarnaast heb ik altijd een hele uitdragerij in mijn hondenjas, 3 tennisballen, sleutels, telefoon, portomonee, extra set Smokey gympies, poepzakrolletjes, koek, heel veel koek. En nog wat trekspeelgoed. Mijn jas is ook echt zwaar daarmee....
Hier moet er ook speeltje balletje sleutels telefoon portemonnee, poepzakjes, snoepjes, snoepjes, snoepjes en nog meer snoepjes, kaasjes en worstjes inkunnen ;D oh ja en niet te vergeten een heleboel zakdoeken bij dat snotneuzen weer ;D ;D
#3455777
Denk dat het een kwestie is van voorkeur. Ik heb graag ruimzittende kleding. Die Pinewood L was echt wel te groot (en te warm) maar van Owney heb ik dus de L van dit model. Heb ook een M hier hangen (voor naar werk) en dat kan wel als ik daar alleen sleutels, portomonee en telefoon in mee heb. Maar bij meer met de rits dicht nou dan gaat hij bij mij als een korset voelen ;)

Ik meen bij Actieve honden dat je mag passen en dan mag retourneren, ik zou daar dan gebruik van maken 2 maten bestellen of op de gok degene waarvan je verwacht dat hij goed is en dan passen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455779
Ik heb Owney gemaild en dit is wat ze er zelf over zeggen:

".. dit zijn unisex modellen en daar heeft u inderdaad als u maat 40 heeft de XS van nodig.

Wanneer u naar de dames modellen kijkt die zijn getailleerder en wijder bij de heupen dat de unisex modellen en daar zal u meestal de maat M nodig hebben. "
Door Tanna
#3455794
Ik ben 165 cm en even in de 60 kilo. Draag al jaren Owney jassen, maat L. Als je een hoop in je zakken hebt en dat heb je als je zo'n jas koopt maakt dat de jas al strakker. En in de winter een trui of fleece vestje eronder, dan voelt L voor mij het prettigst. Ik heb geen dikke jas omdat ik het heel snel warm heb en er liever als het koud is iets onder draag.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455798
Tanna schreef: zo 15 jan 2023, 17:00 Ik ben 165 cm en even in de 60 kilo. Draag al jaren Owney jassen, maat L. Als je een hoop in je zakken hebt en dat heb je als je zo'n jas koopt maakt dat de jas al strakker. En in de winter een trui of fleece vestje eronder, dan voelt L voor mij het prettigst. Ik heb geen dikke jas omdat ik het heel snel warm heb en er liever als het koud is iets onder draag.
En draag jij dan ook unisex modellen of damesmodellen?
Door Tanna
#3455804
pike schreef: zo 15 jan 2023, 17:36 En draag jij dan ook unisex modellen of damesmodellen?
Damesmodel, alleen veranderen die modellen steeds en dat vind ik heel vervelend. De unisex modellen vind ik trouwens te kort.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#3455969
Ik heb de Trusty xxs, heb normaal maat 36 , het is echt geen elegante jas en ik zou hem ook nooit meer kopen, maar hij is heel handig met veel zakken en 1000 % waterdicht ook als je hem gewassen hebt met het bijgeleverde product. Ik heb er bij Decathlon een onderjasje bijgekocht en zelfs met deze koude temperaturen heb ik er geen kou in.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455990
Cherry schreef: vr 20 jan 2023, 09:38 Ik heb de Trusty xxs, heb normaal maat 36 , het is echt geen elegante jas en ik zou hem ook nooit meer kopen, maar hij is heel handig met veel zakken en 1000 % waterdicht ook als je hem gewassen hebt met het bijgeleverde product. Ik heb er bij Decathlon een onderjasje bijgekocht en zelfs met deze koude temperaturen heb ik er geen kou in.
Dank je voor de info. Elegantie telt bij mij niet. Een hondenjas/buitenjas moet voor mij vooral praktisch zijn en ik moet me er vrijelijk in kunnen bewegen. Een elegante jas belemmert me altijd in de beweging, en heeft nooit voldoende zakken en de zakken die er zijn zijn te klein, zodat ik mijn spullen niet kwijt kan. En ik wil hem niet te lang. Ik wil ook nog probleemloos bij mijn broekzakken kunnen komen ::)
Met de xxs heb jij dus volgens de Owney tabel ook een maat groter dan je confectiemaat.
Dan ga ik er toch over denken ook maar een maatje groter te bestellen. Ik doe er liever iets onder dan dat hij te krap is. Van de andere kant moet hij ook weer niet zo groot zijn dat hij gaat fladderen. Lastig lastig.
#3455991
pike schreef: vr 20 jan 2023, 12:34 Dank je voor de info. Elegantie telt bij mij niet. Een hondenjas/buitenjas moet voor mij vooral praktisch zijn en ik moet me er vrijelijk in kunnen bewegen. Een elegante jas belemmert me altijd in de beweging, en heeft nooit voldoende zakken en de zakken die er zijn zijn te klein, zodat ik mijn spullen niet kwijt kan. En ik wil hem niet te lang. Ik wil ook nog probleemloos bij mijn broekzakken kunnen komen ::)
Met de xxs heb jij dus volgens de Owney tabel ook een maat groter dan je confectiemaat.
Dan ga ik er toch over denken ook maar een maatje groter te bestellen. Ik doe er liever iets onder dan dat hij te krap is. Van de andere kant moet hij ook weer niet zo groot zijn dat hij gaat fladderen. Lastig lastig.
Kun je niet twee maten bestellen en er 1 terug sturen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door