Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Daniël
#3455745
Bij deze zal ik me even voorstellen.
Ik ben Daniël en onze leonberger Genghis hebben we bijna 1 jaar. Hij is ondertussen al wel 3 dus een herplaatsen maar niet om zijn gedrag. Dus een super lief en een beetje een stoertje van bijna 65Kg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze laatste foto is samen met z’n vriendin. Half Leo half Berner Sennen. Ze zijn standaard 1 dag in de week bij elkaar en ze vinden het prachtig.
Door Daniël
#3455746
Ik ben me druk aan het inlezen over barf.
Mede omdat Genghis veel brokken niet eet en vaak last heeft van oorontsteking en gist. Samen met vaak wat huid uitslag met korstjes op zijn kop. Eerst dachten we dat dat kwam door het krabben. maar het komt en gaat en het is toch echt uitslag en het komt niet van het krabben.

Iemand nog tips voor het introduceren van barf.
Hij eet nu brok maar kent wel KVV van vroeger. Z’n baasje heeft dat na 2 jaar afgeschaft dus wij zijn ook verder gegaan met brok maar ik heb het idee dat barf een boel gaat doen vwb z’n weerstand en kleine ongemakken zoals die korstjes en oorontsteking.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3455748
Welkom hier op Barfplaats, wat een knapperd is Genghis! Een flinkerd ook!

Vaak knappen kleine ongemakken wel op van Bart. Je gerichte vragen met betrekking tot Barf en kvv kan je het beste in de daarvoor bestemde hoek plaatsen.
Door Daniël
#3455752
Ja het is een joekel maar super lief voor onze kinderen. En een echte trouwe bondgenoot wanneer hij je kent.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455766
Welkom!
Fijn dat je je aan het verdiepen bent in barf. Er zijn heel wat honden van opgeknapt, hopelijk geldt dat ook voor jouw mooie beer!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3455829
Welkom hier en wat leuk dat je jezelf voorstelt met foto’s. Daar zijn we hier dol op. Prachtige hond heb je, ik hoop en denk dat barf verbetering kan brengen!
Door Anne in Zweden
#3455843
Welkom, en helemaal goed gedaan: voorstellen mét foto's! :biggrin2:

Wat een prachtige joekel is Genghis! Ik hoop dat het barfen gaat helpen met de problemen. Let ook op dingen als beloningssnoepjes en kauwstaafjes en zo, die kunnen ook voor vieze oren zorgen. Bij een van mijn honden is dat althans zo; nergens last van zolang hij gewoon zijn barf krijgt en de stukjes gedroogde long die we zelf drogen, maar zodra er iets commercieels in gaat, krijgt hij last van vieze oren en jeuk.
Door irmaa
#3455851
Wat leuk een leonberger! Mooie vent! Heb 30 jaar leonbergers gehad, helaas nu al een paar niet meer. Ze kregen bij mij ook altijd BARF en KVV. Het is al langer geleden. Denk dat hier genoeg mensen zitten die jou kunnen helpen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door