Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3464937
Lizzy schreef: zo 12 nov 2023, 17:23 Had je die onbeperkte verzekering gehad met 70%, had je €9.800 terug gekregen. En ik zie de kosten dus alleen maar stijgen door die twee maffioso-tenten. Ik word er serieus zenuwachtig van, van die lui. En wij hebben een fijne spaarrekening voor onze honden. Maar ik heb met Frou Frou gezien hoe snel die bijna weer leeg is als er wat ernstigs gebeurd :-X
Wat zij ook al schrijft met meerdere huisdieren is verzekeren gewoon te duur. Zo ook hier. We hebben een redelijk gevulde spaar/beleggingsrekening, die elke maand verder aangevuld wordt en in het ergste geval kunnen we ook nog wel iets met de hypotheek. Maar hoe ver wij gaan zal ook mede afhankelijk zijn van leeftijd ed.

Ik vraag me wel af was dit een maffia kliniek of een vrijgevestigde dierenarts?

Bij Revy was een tumor ontdekt in zijn bek/keel, bij toeval ontdekt, operatie plus op kweek zetten, complete gebitsreining, ab en dagopname was ik 3 weken geleden 530 euro kwijt. Dat kan ik niet duur noemen in deze tijden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3464938
Cindy de Wolf schreef: zo 12 nov 2023, 19:28
Ik vraag me wel af was dit een maffia kliniek of een vrijgevestigde dierenarts?

Dierenziekenhuis Barendrecht staat in de tekst. Dat is dus de Evidensia.

[/quote]
Door Cindy de Wolf
#3464939
pike schreef: zo 12 nov 2023, 19:51 Dierenziekenhuis Barendrecht staat in de tekst. Dat is dus de Evidensia.
[/quote]

Dus toch. Ik had dat wel gelezen maar wist niet (zeker) meer of die er ook al onder vielen. Ja dus.
Door Lizzy
#3464943
Moet wel zeggen dat mijn vriendin ontzettend tevreden is over deze kliniek! Ze hebben ook echt alles uit de kast getrokken om Yara te redden en waren ontzettend meelevend en hebben echt hard voor haar leven gevochten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3464944
Lizzy schreef: zo 12 nov 2023, 21:07 Moet wel zeggen dat mijn vriendin ontzettend tevreden is over deze kliniek! Ze hebben ook echt alles uit de kast getrokken om Yara te redden en waren ontzettend meelevend en hebben echt hard voor haar leven gevochten.
Zo’n kliniek kan dat alleen maar doen omdat ze ook werkelijk alles in huis hebben. Daarvoor zijn dure investeringen nodig geweest. In gebouw, in materialen. Het leger aan veterinairen, paravets en andere hulptroepen moet ook betaald worden. Het is niet vreemd dat zo’n kliniek duur is. Hun kosten zijn ook hoog. Het is ook niet vreemd dat verzekeringsmaatschappijen dan geld ruiken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464945
Als er echt een probleem is moet je ook een kliniek hebben die echt doorpakt. En dan kost het.
Dat doe ik ook.
Maar het is wel een zelfstandige kliniek in mijn geval en dar scheelt nog wel heb ik de indruk.
Ook daar is het verschil in prijs met een klein dierenartsje nog wel groot, maar je krijgt er ook gewoon meer voor als dat nodig is. Voor de kleinere kwaaltjes ga ik er niet altijd meer langs, maar als het nodig is, twijfel ik niet.
Door Lizzy
#3464948
Ja, dus we willen wel een kliniek die alles kan, we willen wel een kliniek die van alle gemakken voorzien is (zoals in dit geval ook hun eigen spoeddienst en IC) maar we willen/kunnen dan niet het bedrag betalen dat daar voor nodig is. En dan heb je nu verzekeringsmaatschappijen die in dat gat springen. En toen was de cirkel weer rond.
Door Cindy de Wolf
#3464949
Lizzy schreef: ma 13 nov 2023, 08:03 Ja, dus we willen wel een kliniek die alles kan, we willen wel een kliniek die van alle gemakken voorzien is (zoals in dit geval ook hun eigen spoeddienst en IC) maar we willen/kunnen dan niet het bedrag betalen dat daar voor nodig is. En dan heb je nu verzekeringsmaatschappijen die in dat gat springen. En toen was de cirkel weer rond.
Zeker waar. Maar omdat alles kan wil nog niet zeggen dat alles moet. En ik kan me niet aan het idee onttrekken dat daar op gestuurd wordt. Is een hond jong, zoals in jouw gedeelde verhaal, zal ik meer uit de kast halen dan bij een hond van 12+.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3464950
Lizzy schreef: ma 13 nov 2023, 08:03 Ja, dus we willen wel een kliniek die alles kan, we willen wel een kliniek die van alle gemakken voorzien is (zoals in dit geval ook hun eigen spoeddienst en IC) maar we willen/kunnen dan niet het bedrag betalen dat daar voor nodig is. En dan heb je nu verzekeringsmaatschappijen die in dat gat springen. En toen was de cirkel weer rond.
Alles is te. Wij hebben heel wat geld aan Oscar gespendeerd. Vooral ook omdat alles na elkaar kwam en je dan het pijnlijke totaal niet zo duidelijk ziet. Maar 14.000 euro voor een hond. Ik zie mezelf dat nou ook weer niet snel doen. Verzekerd of niet. Dat is echt serieus veel geld. En hoewel geld daar niet de hoofdrol in speelde, hebben we bij Oscar ook heel bewust gekozen om dingen niet te doen. Dat het kan, wil niet zeggen dat het moet.

Hiermee wil ik geen oordeel vellen over deze baasjes hoor. Ik heb de link niet gelezen, maar dan nog, iedereen mag het gelukkig zelf kiezen en elke situatie is anders.
Door Lizzy
#3464951
Kaela schreef: ma 13 nov 2023, 08:17 Alles is te. Wij hebben heel wat geld aan Oscar gespendeerd. Vooral ook omdat alles na elkaar kwam en je dan het pijnlijke totaal niet zo duidelijk ziet. Maar 14.000 euro voor een hond. Ik zie mezelf dat nou ook weer niet snel doen. Verzekerd of niet. Dat is echt serieus veel geld. En hoewel geld daar niet de hoofdrol in speelde, hebben we bij Oscar ook heel bewust gekozen om dingen niet te doen. Dat het kan, wil niet zeggen dat het moet.

Hiermee wil ik geen oordeel vellen over deze baasjes hoor. Ik heb de link niet gelezen, maar dan nog, iedereen mag het gelukkig zelf kiezen en elke situatie is anders.
Ik denk dat Oscar in de verste verte niet te vergelijken is met dit hondje :-* . Zo was ze 100% gezond, mega vrolijk, super hondje, zo lag ze een paar uur later op het IC, dood te gaan.
Door Lizzy
#3464952
Cindy de Wolf schreef: ma 13 nov 2023, 08:11 Zeker waar. Maar omdat alles kan wil nog niet zeggen dat alles moet. En ik kan me niet aan het idee onttrekken dat daar op gestuurd wordt. Is een hond jong, zoals in jouw gedeelde verhaal, zal ik meer uit de kast halen dan bij een hond van 12+.
Op 12+ hebben ze je ook al met je hond uit de verzekering getrapt. En ja, de leeftijd speelt zeker mee. Maar goed, laten we gewoon heel eerlijk zijn, heel veel mensen hebben geen €14.000. Sommige mensen hebben net te eten. En al deze mensen moeten heel goed gaan nadenken of ze überhaupt nog wel een hond of kat kunnen nemen. Want huisdieren is iets voor rijke mensen, zo lijkt het. En de middenmoot mensen (waar ik ons dan toe reken): die worden een beetje richting een verzekering getrapt. Zodat die ook goed uit te melken blijven.
Door Cindy de Wolf
#3464954
Lizzy schreef: ma 13 nov 2023, 08:23 Op 12+ hebben ze je ook al met je hond uit de verzekering getrapt. En ja, de leeftijd speelt zeker mee. Maar goed, laten we gewoon heel eerlijk zijn, heel veel mensen hebben geen €14.000. Sommige mensen hebben net te eten. En al deze mensen moeten heel goed gaan nadenken of ze überhaupt nog wel een hond of kat kunnen nemen. Want huisdieren is iets voor rijke mensen, zo lijkt het. En de middenmoot mensen (waar ik ons dan toe reken): die worden een beetje richting een verzekering getrapt. Zodat die ook goed uit te melken blijven.
Zover ik weet kinkelen ze je niet uit de verzekeirng MITS je al jaren verzekerd ben. Dat de premie dan ondertussen minstens het dubbele is dat zal ongetwijfeld.
En ja meer mensen moeten zich gaan realiseren wat een huisdier echt kost. Ik maak het natuurlijk ook mee in werk, en onze doelgroep is de onder/midden klasse van de maatschappij. Altijd opvallend dat daar de grote honden lopen. Aan de andere kant een huisdier geeft zoveel verrijking. Ondertussen een duivels dillemma want ik ben het echt roerend met je eens dat een huisdier laat staan meerdere ondertussen alleen haalbaar is voor een hoog midden inkomen of meer. Kijk alleen maar naar de hedendaagse vleesprijzen :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3464959
Zo zie ik ook op ander forum wel eens de vraag voorbij komen wat een kat kost.
In berekening van de vraagsteller gaat het dan altijd over de reguliere kosten van voeding etc.

Dat terwijl juist de incidentele kosten bij de dierenarts voor problemen zorgen. En dat zijn kosten die niet vooraf in te schatten zijn. Je kan pech hebben zoals bij het voorbeeld waar Lizzy naar verwijst maar je kan ook geluk hebben zoals mijn schoonmoeder met haar kat die in haar 22 jarige leven alleen voor sterilisatie, een controle en inslapen bij de dierenarts is geweest.
Door Tibbies
#3465027
Heeft er hier iemand ervaring met de zorgverzekering van Ohra?
Door yazzie
#3465928
Ik twijfel ook tussen Figo en Univé. Ik denk dat ik voor Figo kies.

Puur vanwege het feit dat je bij Figo kan kiezen voor onbeperkte vergoeding. Bij een eigen bijdrage van 10% en eigen risico van 500 euri betaal ik 56 euri premie per maand. Bij Unive zou ik 39 per maand betalen als ik kies voor 5000 voor ongevallen en 5000 voor ziekte/aandoeningen. Eigen bijdrage is 20%.

Lizzy, heb jij al een keuze gemaakt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door