Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3463186
Ik denk dat je de rasgerelateerde aandoeningen mee moet wegen in je besluit
Een orthopedische ingreep hakt er tegenwoordig aardig in bv
Maar ik denk dat je met een vergoeding van €4000 per jaar wel goed zit
De extra modules geloof ik wel . Dat is een sigaar uit eigen doos . En ik heb naast de verzekering nog altijd een eigen potje . Voor bv hydrotherapie, titer ,dat soort zaken . Maar natuurlijk ook her eigen risico van 20 procent
Ik vind het een geruststellende gedachte dat ik niet in 1 x duizenden euro's moet betalen . En hoef dus ook niet veel te sparen om voldoende achter de hand te hebben .

Ik heb in de drie jaar dat ik nu verzekerd ben €792 aan premie betaald . Dit was € 20 en nu € 22 per maand
Maar ik heb inmiddels al zo'n € 8000 gedeclareerd . Drie scans hakken er al stevig in
En dan de rest van de behandelingen nog ...
Gebruikersavatar
Door pike
#3463188
Oke. Wat een bedrag zeg. Tjonge. Daar word ik toch ook even stil van.
Rasgerelateerd tja. Wordt de premie daar ook niet door bepaald? Naar ziekte in een ras? Momenteel (laatste gezondheidsenquete van 2020) staat atopie/allergie met 18% bovenaan gevolgd door de vaak daaraan gerelateerde oorproblemen (10%). Epilepsie (3,2%) patella luxatie (3,5%) en radius curvus syndroom (2,2%).
Aanvullingen neem ik ook niet hoor, dat schiet inderdaad niks op. En ik kan ook nog wel wát zelf betalen. Het gaat me toch echt om de calamiteiten. Dan zal het wel 4000 worden. Ik heb nog enkele weken de tijd om erover na te denken. Tijd begint te krimpen 😊
Gebruikersavatar
Door pike
#3463190
Oh ja. Dat is zeker goedkoop. 24,40 per maand max 5000 per jaar. Ik moet zeggen dat ik de info van wat wel/niet onder de verzekering valt wel een beetje summier vindt. Het staat zo kort en simpel omschreven in de voorwaarden alsof alles er wel zo'n beetje onder valt. Dat kan ik dus niet geloven... Wat bedoel jij precies met summier?
Gebruikersavatar
Door pike
#3463191
Waar zit het addertje onder het gras? Er staat ook niet dat je naar een bepaalde kliniek moet of zo. De uitsluitingen die ik zie staan zijn de normale uitsluitingen (vaccinaties, castratie, onderhoudsdingetjes, crematie enzo).
Door Summerditches
#3463194
Er is wel iets vervelends aan de hand...Als je hond 7 jaar of ouder is kan je hem bij geen enkele verzekering meer onder brengen. Als je al jaren hebt betaald ga je juist nu je hond ouder wordt ook niet opzeggen..wij in ieder geval niet..en dus moet je bij je huidige verzekering blijven.
Wij zijn bij de laatste verhoging van € 143,00 naar € 178,00 per maand gegaan voor 2 (zware) honden..
Mijn collega heeft een Mopshond..al vanaf dag 1 verzekerd ...is nu ook 7+ en kreeg een verhoging van bijna 25% voorgeschoteld en moest opeens € 45,00 voor een klein hondje betalen. Vergoeding €2500,00. Hij heeft direct gebeld..uiteraard hebben ze hun antwoord klaar ..de kosten zijn gestegen..maar dat betekent dan ook dat je voor je vergoeding minder krijgt dan voorheen en die wordt niet verhoogd..dat is dubieus.
Hij heeft uiteindelijk opgezegd..mede omdat hij inmiddels in de positie zit dat hij de eventuele kosten zou kunnen dragen maar ook omdat hij dit geen redelijk bedrag / verhoging vond.
Ze kunnen onze premie zomaar weer de volgende keer met een X percentage verhogen..het is dan gewoon slikken..daar valt de verhoging van onze eigen zorgpremie bij in het niet en je kan geen kant op ..en dat weten ze..
We zitten trouwens beide bij een andere verzekering.
Gebruikersavatar
Door pike
#3463196
pike schreef: wo 20 sep 2023, 18:05 Oh ja. Dat is zeker goedkoop. 24,40 per maand max 5000 per jaar. Ik moet zeggen dat ik de info van wat wel/niet onder de verzekering valt wel een beetje summier vindt. Het staat zo kort en simpel omschreven in de voorwaarden alsof alles er wel zo'n beetje onder valt. Dat kan ik dus niet geloven... Wat bedoel jij precies met "super basis"?
Gebruikersavatar
Door pike
#3463198
Oh jee nee dat lijkt ook werkelijk nergens meer op :-X Dat staat toch in geen enkele verhouding meer. >:(
Door smulpaap
#3463201
Summerditches schreef: wo 20 sep 2023, 21:14 Voor de grap even berekend € 225,00 voor 1 hond....................dan kan je wel zeggen dat alle leeftijden welkom zijn..het is alleen helaas onbetaalbaar
Ik heb het voor Thara ook berekend ,ze is 7 jaar
Zou ik overstappen dan betaal ik een premie van € 55 per maand ,en ik krijg € 3000 vergoed
Ik betaal nu ( nog ) € 22 per maand en een jaarlijkse vergoeding van 4000
Nu verwacht ik dit jaar wel een aardige verhoging, die was afgelopen jaar € 2

En verder is het heel goed de kleine letters lezen en bij twijfel bellen en goed doorvragen
Ik heb Seb ook verzekerd . Voor hem betaal ik € 21 per maand , vergoeding € 4000 . Seb is bijna drie jaar en weegt 9 kilo . En geen bijzonderheden wat betreft gezondheid
Ik ben t.a.v de communicatie wel tevreden over Ohra . En wat ik al eerder schreef , 't.a.v terug storten grote bedragen , wanneer je ze achter de broek aan zit dan volgt er sneller actie . In de tijd dat ik moest declareren was het ook erg druk
En wat ik ook wel op prijs stelde . De betrokkenheid van de contactpersoon. Hij heeft een keer gebeld om te vragen hoe het met Thara ging na de ingreep . En ik kreeg een kaartje
Gebruikersavatar
Door pike
#3463202
Ik moet zeggen dat Unive mij nog helemaal zo gek niet lijkt. Volgens mij zit alles daar inbegrepen behalve dan de dingen als castratie, crematie, tandzorg, vaccinaties ed., dingen die je elders ook apart moet bijverzekering. Dat kan hier ook. Daar heb ik me verder niet in verdiept omdat ik niet van plan ben dat soort zaken te verzekeren.
Dus ik weet niet zo goed wat Lizzy bedoelt met "super basis". Dat komt op mij negatief over, alsof alleen wat simpele consulten worden gedekt, maar misschien bedoelde ze het niet zo. De voorwaarden zijn heel eenvoudig en duidelijk leesbaar opgesteld. In heel eenvoudig taalgebruik. Heel basic, zou ik zeggen, positief bedoelt dan. Ik zie geen kleine lettertjes, wel hele grote ;D
Door Summerditches
#3463203
Wij hebben Amerikaanse Bulldoggen en dan loopt iedere teller altijd direct wat harder en behalve de premie die steeds weer even slikken is ben ik wel heel tevreden over OHRA zelf.

Geen idee of het regio of dierenarts gebonden is maar hier hanteert niemand meer het systeem dat facturen boven de X eerst langs de verzekeraar gaan waarna je een factuur krijgt voor het deel dat je zelf moet betalen.
Dat vind ik nog steeds de wereld op zijn kop..stel je voor dat dit bij andere verzekeringen zo zou zijn.
Als je een mooi bedrag standaard achter de hand kan houden / hebben kies je waarschijnlijk niet voor een verzekering. Je wilt onverwachtse (enorme) kosten voorkomen.
Als ik mijn hond nu weg breng voor iets waarvan de kosten vooraf nog niet helemaal bekend zijn dan kom ik hem halen en moet ik € 1100,00 pinnen. Dat soort bedragen staan bij ons niet altijd en onverwachts standby.
Wij kunnen met dit soort honden op hoge leeftijd voor hoge kosten komen te staan..dan moeten we ondanks een verzekering alsnog altijd een X bedrag standby hebben staan omdat we dit volledig zelf voor moeten schieten. Erg benieuwd of dit "randstad gerelateerd"is. De verklaring is dat vaak gebleken is dat bij de DA een polis was geregistreerd, de behandeling werd uitgevoerd en bij het indienen van de factuur bleekt de premie al langere tijd niet betaald o.i.d. Volgens mij los je dit dan op door voor een behandeling met hoge kosten even te checken of alles in orde is..
Door Lizzy
#3463204
pike schreef: wo 20 sep 2023, 23:55 Ik moet zeggen dat Unive mij nog helemaal zo gek niet lijkt. Volgens mij zit alles daar inbegrepen behalve dan de dingen als castratie, crematie, tandzorg, vaccinaties ed., dingen die je elders ook apart moet bijverzekering. Dat kan hier ook. Daar heb ik me verder niet in verdiept omdat ik niet van plan ben dat soort zaken te verzekeren.
Dus ik weet niet zo goed wat Lizzy bedoelt met "super basis". Dat komt op mij negatief over, alsof alleen wat simpele consulten worden gedekt, maar misschien bedoelde ze het niet zo. De voorwaarden zijn heel eenvoudig en duidelijk leesbaar opgesteld. In heel eenvoudig taalgebruik. Heel basic, zou ik zeggen, positief bedoelt dan. Ik zie geen kleine lettertjes, wel hele grote ;D
Nou, ik ben nogal van de osteopathie, chiropractor, acupunctuur, homeopathie. Dat is allemaal niet verzekerd. Maar goed, ja, daar gaan ook niet je grootste klappen ooit vallen. Dus ik zit 'm ook serieus te overwegen hoor!
Door hannabelgje
#3463205
Zoë is 14,5 en premie kost bij figo 56 euro per maand voor 50% max 3000 en geen eigen risico. Dat vind ik nog best meevallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door