Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#3456368
K&D schreef: wo 01 feb 2023, 22:31 Veel van dit type brakken komen in de diverse landen voor onder diverse kleuren, bruin, of bont. Ik wist er weinig van, maar met wat zoekwerk kom je een heel eind. We zijn natuurlijk met de Shelties erg 'willing to please' gewend en dit is wel anders. Ze is totaal niet bang aangelegd, en de reactie op vreemde en nieuwe dingen verschilt best.
Ik vind het wel leuk, hoe anders dit type hond in elkaar steekt. We zijn benieuwd hoe ze zich verder zal ontwikkelen, maar ze wordt stukje bij beetje aanhankelijker. Hopelijk kunnen we haar op het erf houden, want anders zullen we een fence moeten maken of iets regelen zodat ze niet zo snel weg kan. De hazen zitten in de wei, en fazanten soms in de moestuin, en als ze die in het vizier krijgt is ze weg. ::)
Nana 2.jpg
Brakken zijn vaak ook heel zelfstandig in het uitvoeren van hun taak ::) En als het instinct het overneemt...
Maar ze is wel mooi zeg!
Door K&D
#3456375
De hangtieten zijn buiten beeld 😜😆 maar ze is vooral heel zachtaardig. Dat sprak me direct aan want type herdershond heeft altijd onze voorkeur gehad. En die neus...mja, afwachten of ze die kan beheersen tov de oren...🙉🙊 Pluspunt...geen bossen lang rondslingerend haar meer in huis...wat een zaligheid na 30 jaar. 😬
Gebruikersavatar
Door Ina
#3456382
Haha, ik help het je hopen dat je haar binnen de lijntjes kan houden ;D ..... maar ik zou maar vast op zoek gaan naar een GPS-tracker, want ervaring leert (met jachthonden) ....je kan de hond wel uit de jacht halen, maar de jacht uit de hond ...... ::)
Door smulpaap
#3456423
Cathelijn schreef: do 02 feb 2023, 16:17 Ik zeg altijd: als de neus aan gaat, gaan de oren uit. En laat die neus, bij Ilan zeker, nou heel vaak aan gaan :P
Meen je dat nou echt :biggrin2: ::)
Maar ja hoor , herkenbaar
Ook oude dames kunnen nog prima jagen vrees ik
Maar wat geweldig dat de bofkont mag blijven
Door K&D
#3469309
We hebben Nana inmiddels iets meer dan een jaar, en van een hoopje vrij magere hond is ze, voor zover 'alles dat hangt' het toelaat een heel andere vrolijker variant geworden. Waar ze bijna omviel van onbespierdheid springt ze nu vrolijk over een sloot om aan de andere kant verder te snuffelen. Ze is in huis ook relaxed in de ruimtes waar ze vaak komt, maar zal nooit uit zichzelf op onderzoek gaan. De keuken aan de andere kant van het eiland vindt ze al wat spannend, maar ze komt wel wat lekkers halen.
Ze snapt inmiddels ook een heleboel van wat wij vragen (raar taaltje dat hollands) en met wat trainen kent ze al een aantal basiscommando's. Kortom, het gaat prima met haar.

En inmiddels hebben we nog een asielzoeker erbij.
Een tijdje geleden mauwde er wat achter de heg, en na enig aansporen kwam er een zwart katje al miauwend voorzichtig naar ons toe.
Het liep mee naar binnen en gaf ons de sleutel terug. We hebben een nieuwe directeur.
Nana is duidelijk katten gewend want het staartje draaide overuren, en katmans is blijkbaar ook honden gewend want na de eerste 2 hoge ruggen was het klaar. Het gaat heel goed samen.
Hij komt wellicht van een boerderij ergens in de buurt, maar geen idee waar en laat staan welke. Niemand in de buurt kent hem. Hij meldt zich braaf een paar keer per dag, slaapt in huis, ligt heerlijk op schoot of op mijn haakwerk te spinnen, lust zelfs de kvv van Nana, en hij mag blijven. Over een tijdje laten we hem wel castreren, want er lopen genoeg boerenkatten in de buurt.
We hebben katten kvv gekocht, want die is toch iets anders dan de hondvariant, maar alles gaat er met smaak en een hoop gespin in.
Door Anne in Zweden
#3469310
Geweldig! Wat fijn dat Nana het zo goed doet, en dat ze zelfs met een 'indringer' geen probleem heeft. En fantastisch dat jullie je ook over het katje hebben ontfermd. Ik krijg altijd weer een brok in mijn keel van dit soort verhalen, van de gedachte dat deze dieren nu in elk geval een prachtig leven hebben. Goed gedaan!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469330
Wat fijn dat het zo goed gaat met Nana!
En wat gezellig dat er een katten vriendje bij is gekomen. Die dacht vast 'daar kan ik lekker vlees te eten krijgen' ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door