Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3452515
We moeten in de woonkamer van ons nieuwe huis een andere vloer. Nu ligt er een hoogglans laminaatvloer in en met een 13,5 jaar oude hond is dat vragen om problemen. Die vloer gaat er dus meteen uit.
Nu moeten we dus een nieuwe vloer kiezen. Maar dat blijkt toch best lastig. De winkelmeneer raadt lijm pvc aan, maar ik heb al ervaringen gehoord van mensen met kleine kinderen en huisdieren (grote doberman) dat het vlug beschadigd.
Ik vind tegels heel fijn maar die zijn zo koud. Er is geen vloerverwarming. Laminaat kan ook maar dat maakt zoveel geluid als Zoe er op loopt. Er lopen dus honden en katten over en er zijn twee kinderen die behoorlijk lomp kunnen zijn.
Wat hebben jullie en hoe bevalt dat?
Door eelke
#3452516
Een houten vloer. Dat is helemaal niet ideaal :biggrin2: want glas, en in de was ipv de olie dus het vlekt zodra er een druppel op komt.

Voorheen een gelijmde pvc vloer en ik vond het ideaal. Er kwamen wel wat krassen op inderdaad, maar het krast zoals hout ook krast. Bij laminaat krijg je snel van die kleine mini krasjes maar dat is bij pvc niet. Het was hout-look, dus ik vond het helemaal niet storend.
Ik was er ook niet erg voorzichtig mee ofzo, en de hondennagels gaven dan weer helemaal geen krassen. Alleen van meubels verkeerd schuiven, dat soort dingen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3452518
Wij hebben in huis een eikenhoutenvloer en in het kantoor een tegelvloer.
Die tegels zijn handig maar spekglad en ik houd sowieso niet van tegels want hout geeft veel meer sfeer.
Nadeel is alleen dat hout kwetsbaar is, maar dat maakt ons niet zoveel uit.

Als ik in een vakantiehuisje zit met pvc of laminaat word ik echt knettergek van dat getik van die nagels op de vloer.
Dat heb je met hout niet zo. Als we weer zouden kiezen, zouden we absoluut weer een houtenvloer doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3452519
Wij hebben een hardhouten vloer en die heeft Oscar compleet vernaggeld. Schuren en lakken heeft het wel weer wat beter gemaakt, maar als je goed kijkt is het geen gezicht.
Ik denk dat de houtsoort en je hond wel uitmaken of een hardhouten vloer geschikt is. Ik ken Xavi natuurlijk goed en die bewoog heel anders dan Oscar. Xavi maakt bij ons amper krassen. Met een Xavi zou ik hout aanraden. Want ik vind hout het fijnste voelen en mooi.

Het had overigens niet echt met grip te maken, want dat hadden alle honden hier wel. Hout is veel minder glad als laminaat.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3452521
Je kunt ook kiezen voor een "verouderde" houten vloer. Ene met knoesten en al deuken etc. Dat kan ook heel mooi zijn.
Hadden we in ons eerste huisje, per rij waren de planken ook niet van gelijke breedte. Ik vond dat juist echt iets moois hebben tov een strakke houten vloer.
Door smulpaap
#3452522
Onderschat jonge kinderen ook niet

Wij hadden wel plavuizen . Twee jonge kinderen , die uiteraard ook vriendjes mee namen . Vier katten , vier tot vijf honden

We gingen verhuizen , daar lag een oerdegelijke houten vloer in de woonkamer
Dus , proberen maar . Wij hadden ook veel meer met hout dan die kille plavuizen
Na drie maanden zag de vloer er niet meer uit . Dus weer plavuizen gelegd

Nu hebben we laminaat , met een kleed
En ja , het tikt als Thara loopt . Maar het is maar 1 hondje. Verder hebben we wat lopers liggen , voor als ze bv van bed afspringt
We hebben wel een heel goede kwaliteit laminaat genomen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3452527
hannabelgje schreef: vr 11 nov 2022, 08:48 We moeten in de woonkamer van ons nieuwe huis een andere vloer. Nu ligt er een hoogglans laminaatvloer in en met een 13,5 jaar oude hond is dat vragen om problemen. Die vloer gaat er dus meteen uit.
Nu moeten we dus een nieuwe vloer kiezen. Maar dat blijkt toch best lastig. De winkelmeneer raadt lijm pvc aan, maar ik heb al ervaringen gehoord van mensen met kleine kinderen en huisdieren (grote doberman) dat het vlug beschadigd.
Ik vind tegels heel fijn maar die zijn zo koud. Er is geen vloerverwarming. Laminaat kan ook maar dat maakt zoveel geluid als Zoe er op loopt. Er lopen dus honden en katten over en er zijn twee kinderen die behoorlijk lomp kunnen zijn.
Wat hebben jullie en hoe bevalt dat?
In de badkamer hebben wij keramisch parket met reliëf. Dat voelt helemaal niet koud. Vergelijkbaar met pvc of vinyl denk ik.
Tegels beneden en in de nachthal zijn idd koud maar door de donkere kleur (het zijn mooie donkerbruine met veel karakter) van deze nephouten tegels en ik vermoed ook doordat er dus een relief op zit dat het hout imiteert, voelt het wel erg warm. Ik zou er wel zowiezo goed isolatie onder steken als dat al niet is.

De prijs viel ook mee. Zeker als je een aanbieding zoekt.
Vinyl was wel goedkoper, pvc weet ik niet.

Wij zijn er super tevreden van. Wij gaan ook de vloer in keuken en woonkamer vervangen en dan komt er zeker weer keramisch parket. Die houtlook is zo aangenaam!
En als je de juiste kleur voegsel kiest (net tikje donkerder) valt het totaal niet op dat het tegels zijn. De meeste mensen denken dat het hout is als ze er niet speciaal op letten.
Door Lizzy
#3452529
Waarom plak PVC? En niet gewoon click PVC? Als dan een plank lelijk beschadigd raakt, kun je 'm nog vervangen. Het legt ontzettend makkelijk (veel makkelijker dan Ikea laminaat - dat hebben we sinds kort boven). Overigens zijn deze vloeren ook nog steeds wel wat glad hoor. Wij hebben voor Sjoerd en Biscuit nu buiten-tapijten op de vloer liggen (die vind ik echt ideaal! Als er een hond op gekotst heeft, haal je het er zo af en spoel je m even af, even drogen en hup weer naar binnen). Tegenwoordig heb je nog best aardige motiefjes ook. En daaronder ligt dan het antislip van de Kwantum (er is geen betere).

Had het gekund: had ik plavuizen willen hebben. Lekker in een beetje ruw planken motief. Maar ja, zonder vloerverwarming vind ik dat ook wel een dingetje hoor....

Succes met beslissen!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3452539
Ik zou ook het liefst tegels gehad hebben, maar dan wel met vloerverwarming. Maar dat wordt een duur geintje.
Hier is het uiteindelijk toch laminaat geworden, we konden daar een hele mooie partij van opkopen, dik en vrij ruw, dus niet dat glanzende, voor de honden werkt dit prima.
in de woonkamer ligt het vandaag, maar in de keuken en hal en boven ligt het al een tijdje. in de woonkamer komt er dan nog een groot kleed op.

Succes met alle keuzes maken! :)
Door Siberienne
#3452553
Wij hebben ook een PVC vloer, een lichte, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe die gelegd is. Nul krassen tot nu toe. Als Shad rustig loopt glijdt hij niet weg (als…)

Ideaal met schoonhouden, ook nog geen andere krassen erin gezien. Kots, roest, alles makkelijk weg te poetsen.

Eronder een warmte reflecterend folie. Ons huis staat op rotsen en toch loop ik meestal op blote voeten, zonder vloerverwarming. Het is gewoon comfortabel.
1C30F75C-BFCF-46B9-A655-F6A437B94E42.jpeg
1C30F75C-BFCF-46B9-A655-F6A437B94E42.jpeg (974.82 KiB) 763 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3452555
Hier keramische tegels, maar wel met vloerverwarming. Als je er het geld voor hebt, zou ik gelijk vloerverwarming aan laten leggen, als je toch je vloer gaat veranderen. Of het moet zijn, dat jullie geen plannen hebben om lang in dat huis te blijven wonen.
Als je ooit over wilt schakelen naar een warmtepomp, is vloerverwarming de beste combi daarmee.
Wij hebben overigens tegels die ook in doucheruimten gebruikt kunnen worden, dus minder glad.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3452556
Ook hier een gelijmde pvc vloer. Overigens is er hier toen bij plank beschadiging geweest en die 'plank' is toen zonder problemen vervangen. Zagen we dag na het leggen.
Verder alleen enkele krasjes van schuiven van meubels. Het is wat stroever en minder koud dan laminaat. Daarnaast eenvoudig schoon te maken.
Dat ze het veel in winkels gebruiken zegt ook wel wat over slijtvast zijn. En qua looks is het net hout. Ik zou niet meer anders willen
Door hannabelgje
#3452559
doranto schreef:Hier keramische tegels, maar wel met vloerverwarming. Als je er het geld voor hebt, zou ik gelijk vloerverwarming aan laten leggen, als je toch je vloer gaat veranderen. Of het moet zijn, dat jullie geen plannen hebben om lang in dat huis te blijven wonen.
Als je ooit over wilt schakelen naar een warmtepomp, is vloerverwarming de beste combi daarmee.
Wij hebben overigens tegels die ook in doucheruimten gebruikt kunnen worden, dus minder glad.
Er zit een splinternieuwe ketel in die niet geschikt is voor vloerverwarming. Dus dat gaat em niet worden denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door