Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3452082
Kaela schreef:Weet je, als mensen bewust hun dieren vrij rond laten lopen, dan ligt ook niet alle verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar. Je hebt je hond aan de lijn (of onder apel, afhankelijk van de hond en locatie), je let goed op. Er is een grens aan wat je kan doen. Het is niet echt logisch dat mensen hun konijnen overdag los laten lopen, zo vlak bij een plek waar dus honden uitgelaten worden. Ik zeg maar zo, dit konijn had het ook niet naverteld als Oscar langs was gekomen.
Hangt er natuurlijk wel vanaf of ze gewoon op je eigen terrein loslopen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3452084
Charlie Angel schreef: di 01 nov 2022, 13:27 Hangt er natuurlijk wel vanaf of ze gewoon op je eigen terrein loslopen.
Klopt, maar als ze op een plek zitten waar je er zo bij kan, is dat gewoon niet veilig.

En ik vind zeker dat je als hondenbaasje je verantwoording moet nemen hoor. Hebben wij tot in den treure gedaan met Oscar. Maar ik vind een situatie met loslopende konijnen wel een beetje, uhm, apart.
Door smulpaap
#3452095
Kaela schreef: di 01 nov 2022, 10:55 Weet je, als mensen bewust hun dieren vrij rond laten lopen, dan ligt ook niet alle verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar. Je hebt je hond aan de lijn (of onder apel, afhankelijk van de hond en locatie), je let goed op. Er is een grens aan wat je kan doen. Het is niet echt logisch dat mensen hun konijnen overdag los laten lopen, zo vlak bij een plek waar dus honden uitgelaten worden. Ik zeg maar zo, dit konijn had het ook niet naverteld als Oscar langs was gekomen.
Ik begrijp het ook niet hoor . Nu heb ik Thara nog netjes aan de lijn . Er zijn ook eigenaren die hun hond los laten lopen . En dat weet de boer die de konijnen houdt ook. Nu zit er wel een slootje tussen weg en weiland , maar toch . Ik zou , als dat mijn konijnen waren , die beestjes daar toch niet laten lopen
Maar goed , met kippen idem dito bij sommigen. Zorg dan dat je tuin niet toegankelijk is . Er staat een huis , pal naast een wandelpad , waar ook honden worden uitgelaten . De kippen komen gewoon het pad op . Hier in het plaatselijke bos idem . Daar staat ook een huis waar men kippen houd , de kippen lopen soms op de bospaden . Totdat er weer eens een hond loopt die hap zegt
Door suzanne 1
#3452433
Oh wat naar....en helaas heel bekend. Voor Woody hadden we husky's. En husky's zijn net zo erg als Terriers qua jagen. Zat mevrouw aan een korte lijn en loopt langs een boom..... eekhoorn te pakken (en wel gelijk dood natuurlijk), of op de fiets met haar aan een korte lijn, duikt ze de bosjes in en heeft een konijn te pakken. Toen woonden we net 1 week in die straat. En mevrouw liet natuurlijk niet los. Zij wilde maar 1 ding.....dat konijn opeten. Toen dus met husky en konijn in haar bek snel naar huis gefietst in de hoop dat niemand van de buren het zag.....welkom in de buurt.
Het ergste nog was dat zij onze andere honden (die wel los konden en niet jaagden) de opdracht kon geven om dieren naar haar toe te drijven. Ik weet nog goed dat ze mijn Pyreneeën herdertje (van 12 kg) wilde ganzen liet drijven. Die ganzen waren groter als hem. Maar heel beheerst kwam hij ze brengen. Heel mooi om te zien maar ik wist natuurlijk wat er ging gebeuren als ze bij ons en onze husky dame in de buurt kwamen. Heb dus mevrouw husky maar opgetild en ben weggelopen zodat ze ze niet pakken kon.
Het komt er op neer dat ondanks dat ze altijd aan de riem zat, ze gewoon heel veel dieren vermoord heeft. Je kunt zoveel mogelijk alles proberen te voorkomen maar dat gaat gewoon nooit helemaal lukken. Daar zijn ze veel te gehaaid en snel voor.
Door smulpaap
#3452451
suzanne 1 schreef: wo 09 nov 2022, 07:36 Oh wat naar....en helaas heel bekend. Voor Woody hadden we husky's. En husky's zijn net zo erg als Terriers qua jagen. Zat mevrouw aan een korte lijn en loopt langs een boom..... eekhoorn te pakken (en wel gelijk dood natuurlijk), of op de fiets met haar aan een korte lijn, duikt ze de bosjes in en heeft een konijn te pakken. Toen woonden we net 1 week in die straat. En mevrouw liet natuurlijk niet los. Zij wilde maar 1 ding.....dat konijn opeten. Toen dus met husky en konijn in haar bek snel naar huis gefietst in de hoop dat niemand van de buren het zag.....welkom in de buurt.
Het ergste nog was dat zij onze andere honden (die wel los konden en niet jaagden) de opdracht kon geven om dieren naar haar toe te drijven. Ik weet nog goed dat ze mijn Pyreneeën herdertje (van 12 kg) wilde ganzen liet drijven. Die ganzen waren groter als hem. Maar heel beheerst kwam hij ze brengen. Heel mooi om te zien maar ik wist natuurlijk wat er ging gebeuren als ze bij ons en onze husky dame in de buurt kwamen. Heb dus mevrouw husky maar opgetild en ben weggelopen zodat ze ze niet pakken kon.
Het komt er op neer dat ondanks dat ze altijd aan de riem zat, ze gewoon heel veel dieren vermoord heeft. Je kunt zoveel mogelijk alles proberen te voorkomen maar dat gaat gewoon nooit helemaal lukken. Daar zijn ze veel te gehaaid en snel voor.
Nou . Gehaaid en snel ::)
Hier in het plaatselijke bos idem . Ze heeft 1 x een eekhoorn over de grond zien gaan, en zag ook uiteraard dat ie een boom in ging . Daar komt ze dus ook niet meer los . Ze is niks te beroerd om in een boom te klimmen
Heeft ze al een keer geflikt , maar ze moest ook uit de boom . Gelukkig was er een omstander die dichtbij woonde en een ladder haalde . Moordmachines zijn het :biggrin2:
Ik heb meerdere Russells gehad , maar deze juffrouw spant echt de kroon als het om jachtdrift gaat .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door