Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3450902
Mijn verwarming staat nog niet aan. Hopelijk kan ik hem tot november uit houden.
Binnen is het gelukkig nog tussen de 19 en 20 graden.

Voor de katten gaat ie niet aan. Die kruipen maar tegen mij aan :D
#3450904
's nachts draaien wij de verwarming omlaag naar 16,5 graden. Dit zodat de verwarming 's ochtends niet te hard hoeft te werken om weer naar 19 graden te gaan.

Overigens is dat de situatie in de winter. Nu het nog warm is in huis is hij niet omhoog gezet en staat dus nog op 16,5 graden. In de praktijk is het nu tussen de 18,5 ('s ochtends) en zo'n 21 (als de zon in de middag op de ramen staat).
#3450905
Bij ons staat die op 17graden 's nachts in de woonkamer. Ivm de gerbils is dat wel nodig..
Maar de katten komen daar niet' s nachts, die zitten mee boven en daar wordt niet extra verwarmd. Dus geen idee maar ik denk niet dat het er kouder wordt.
#3450908
's nachts staat de verwarming op 16 voor de woonkamer, met de honden.
Overdag zet ik hem meestal op 19 indien nodig.

Doorgaans is het hier nu nog zo rond de 18 graden zonder verwarming. Maar mocht het echt afkoelen dan springt de verwarming dus aan bij 16. Dat vindt ik wel het minimale.
Skye en Aismee zijn los in de woonkamer en kunnen liggen waar zij willen, eventueel op de bank of mand. Doutze zit in haar bench (altijd al) die is dicht aan de zijkanten (en onder/bovenkant) en staat van de grond op poten.

Karen
#3450913
In de woonkamer op 16 graden. En dan overdag (al was dat pre baby) op 18, als ik het koud kreeg op 19 en bij uitzondering eens een uurtje op 20 graden.

Maar als het echt kouder werd lieten we hem op 19, want anders vielen de papegaaien in de uitbouw bevroren van stok. Nu we verbouwd hebben, is hun kamer ook flink geïsoleerd en gaan we daar een elektrische radiator hangen. Zodat ik daar apart van de woonkamer kan stoken. We hebben het niet op de cent nauwkeurig berekend, maar we hebben de schatting gemaakt dat we daarmee voordeliger uit zijn en dat het comfortabeler voor mijn soepkippies. Waarvan er een inmiddels ook half kaal is, dus we hadden geen beter moment voor de isolatie en eigen verwarming kunnen kiezen.

De hamster, destijds Oscar en de katten heb ik nooit de indruk van gehad dat 16 graden te koud was snachts.
#3450914
Hier gaat in de winter de thermostaat in de woonkamer, waar Guapa verblijft, 's nachts naar 16 graden. Boven staat alles uit, tenzij het echt gaat vriezen dat het kraakt. We hebben tot nu toe nog geen verwarming aan gehad. De temperatuur in de woonkamer is nog niet onder de 19 graden geweest.
Verder gebruiken we de CV alleen als het echt flink koud is of als het wat vochtig en klam is in huis. De zonnepanelen brengen genoeg op om met een elektrisch kacheltje de woonkamer het grootste deel van de winter op een aangename temperatuur te houden. Dus die thermostaat staat hier 9 van de 10 keer de hele dag op 16 graden.
#3450915
'S nachts op 17 graden, in het voorjaar op 16. Maar nu ivm de luchtvochtigheid in huis op 17. Mila heeft het volgens mij nooit koud, itt Pum: zij kwam aan de deur krabbelen om nog eens toegedekt te worden wanneer het niet minimaal 18 graden was :) (maar zij lag met 32 graden buiten nog in de camper onder haar dekbed :P )
#3450916
De cv staat nog op 15; het is tot nu toe niet kouder dan 20 graden geweest…. Charlie slaapt sowieso elke nacht tegen me aan (en hij heeft de dikste vacht), Chaplin slaapt in een mandje van de krabpaal…. Ik moet eerst kijken hoe het straks in hartje winter is…. Hopelijk hoef ik de cv niet al te vaak aan te zetten…
#3450925
CV is hier nog niet aan geweest . Moet er niet aan denken (tot nu toe ) 20 graden in huis , soms 21,5 als de zon schijnt
Mini schaap heeft een flinke vacht , die heeft het niet snel koud . Raam in woonkamer gaat lekker wijd open als we naar bed gaan , als we opstaan is het zo'n 16 , 17 graden . Dan gaat het raam dicht en zitten we zo weer op 20 graden
#3450926
De honden liggen 's nachts in de gang en daar is geen verwarming aan. Ventilatieluik open, behalve als het heel koud is en de wind er op staat.
De thermostaat staat 's nachts op 16.5 graden. De verwarming slaat alleen bij echte koude aan. Thermostaat staat naast de pijp van de kachel, dus dat werkt niet, Lekker warme muur. Ik kijk wel even in het keukengedeelte hoe de temp. is en dan zetten we tegen koffie-ontbijttijd de verwarming hoger. Zijn van plan 18 graden, dat zal fris zijn, maar later in de middag wordt de kachel gestookt.
We wachten af, of we het warm genoeg hebben met 18 graden. Warme sokken, shawl om. we gaan het beleven.
Als de pupjes er zijn, moeten we er voor zorgen, dat de temp een beetje gelijkmatig blijft. Ze liggen onder een warmte lamp. Is altijd nog goed gegaan, dus nu ook wel.

Hanny
#3450927
Toen we nog in Nederland woonden, sliepen de honden buiten in de kennel, in een open hok met stro en later in de onverwarmde garage met een hok met een waterdicht kussen erin.

Nu slaapt de luxe husky binnen, hij kan kiezen tussen beneden en boven. Beneden is het ongeveer 19C, boven ronde 15 denk ik. Doordat we een huis hebben met balansventilatie en warmtepomp gaat de verwarming beneden niet echt uit, dat kost meer energie dan op een constante stand houden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door