Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3451007
hahaha, de beren vinden geen verwarming wel een verademing juist. Die willen in de winter liever niet binnenslapen vanwege de vloerverwarming. Slapen liever buiten ;D
We hebben ooit toen jaren geleden dat het toen nog wel erg koud werd in de winter, geprobeerd ze binnen te laten slapen. Avond 1 lukte nog, avond 2 harstikke veel moeite, avond 3 , bekijk het maar, til ons maar op dan als jullie willen dat we binnen komen ::)

Slaapkamer en zo staat eigenlijk ook nooit verwarming aan.
#3451009
Hier s'nachts op 15 graden. Dat zal de dames niet boeien, die hebben hun personal pillow. Alleen hoogbejaarden deed ik in de winter snachts een pyama aan. Dan bleef die rug lekker warm en dat scheelde in de stramheid.
#3451016
Angelique schreef: do 13 okt 2022, 17:07 Hier s'nachts op 15 graden. Dat zal de dames niet boeien, die hebben hun personal pillow. Alleen hoogbejaarden deed ik in de winter snachts een pyama aan. Dan bleef die rug lekker warm en dat scheelde in de stramheid.
Wat voor pyama?
Mijn poedel is een kou kleum
Door Too
#3451017
De verwarming is nog niet aan geweest, de buitendeur staat ook nog veel open. Eigenlijk hoop ik op onderburen met een dikke portemonnee .. als hij lekker stookt dan scheelt dat aanmerkelijk, het voelt dan net wat minder kil zelfs met betonnen vloeren.

's Nachts gaat ie op 13-15°, de deur van de woonkamer staat op een kier verder staan alle binnendeuren open en zijn er voor en achter bovenlichten open. Die gaan pas dicht als t hard vriest of erg waait.
Al word ik vaak wel wat onrustig als ik de verwarming s nachts hoor aanslaan , dat voelt als verspilling

Overdag, als ik thuis ben (en het nodig heb) op 17 en in de avond 18

Kat1 kruipt onder fleecejes of dekbedden met warme mensenlijven zodra het buiten een graad of 15 wordt, kat2 houdt van fris die rolt zich wat strakker op als t gaat vriezen.
Beiden vinden een beetje sudderen op een warme radiator dan wel weer geweldig
#3451020
Onze tang ligt meestal op de schapenvacht
Later kruipt ze in haar warme slaaphuis
En ergens halverwege de nacht kruipt ze tussen ons in , ligt dan een uur onder het dekbed , en komt dan uiteindelijk gezellig naast me , met haar hoofd op het kussen liggen . Soms kruipt ze in de bench ...
Maar last van de kou heeft ze niet
Met de bejaarden lag het anders , trui of pyjama aan , en soms de kachel als het te koud werd .
#3451129
Hier staat ie op 15 graden. We hebben een evohome systeem aangeschaft, met 4 radiatoren daarop aangesloten, waarmee we de radiatoren onafhankelijk aan kunnen zetten, zoals de badkamer als we willen douchen. Zo hoeft niet alles warm gestookt te worden. De andere radiatoren staan uit. 'S ochtends is het op dit moment 16,5/17 graden. Op de slaapkamer 15,5/16. De jongens slapen beneden maar liggen graag koel, ze kunnen ook in een warme mand.
Verder zetten we 's avonds als het nodig is de airco een paar uurtjes aan.
Maar als het straks gaat vriezen zet ik het op 16 graden.
#3451142
Zou goed kunnen hoor, dat ze er geen last van hebben. Maar ik heb 'm toch 1 graadje hoger gezet. Durf het niet aan met Biscuit. Biscuit wordt echt ouder.... Ze is nog maar 12 jaar en 8 maanden maar we kunnen nu goed aan haar merken dat ze geen pup meer is. Beh..... Ze ligt 's nachts veel op de bank. En ze heeft ook wel een warme mand. Maar verder is het hier toch best een tochthol, dit huis.
#3451144
Hangt natuurlijk ook erg van de hond en de vacht af.
Xavi maakt me echt wakker hoor als het 15 graden is.
Ik stop hem elke avond in met een lekker deken (ze slapen op de bank)maar als dat dekentje niet meer op hem ligt en het is 15 graden.. dan gaat ie tegen de deur aan beuken. ;D Mammaaaa, ik heb het kouuuddd :'( :biggrin2:
Dan stop ik hem weer in en is het klaar.
Ze slapen nu in de woonkamer, daar is het veel warmer en dan hoor ik hem nooit.

Verder staat de verwarming hier altijd op een bepaald programma. Met vloerverwarming kun je de boel niet 5 graden kouder zetten en dan de volgende dag verwachten dat het in een uur 5 graden warmer is weer. :P
Wel verwarmen we nu alleen de keuken en de woonkamer, de rest staat uit. En hij staat kouder dan voorheen. Kantoor is dat net zo, die staat op 18.5.
#3452484
Wij stoken alleen beneden, boven niet m.u.v de badkamer als we gaan douchen. Daar hangt een infra rood verwarmings plaat. Nooshi slaapt s'nachts boven in haar eigen kamer. Dan heeft ze verschillende bont mandjes waar ze in kan. Als het echt gaat vriezen dan zet ik in de avond de warmte pomp droger aan met een was erin. Die staat bij haar op de kamer en die verwarmd lekker. Ik heb nog nooit aan haar gemerkt dat ze het koud had.
#3452576
Wij hebben alleen een houtkachel als verwarmingsbron. Die maakt het prima warm beneden. We laten de binnendeuren open zodat de warmte ook wat door de rest van het huis trekt en het daar niet ijskoud wordt. De slaapkamer deuren hebben we wel dicht. Ik hou van lekker fris slapen. Het slaapkamer raam staat ook altijd open, ook als het vriest.
Woody heeft van zichzelf een dikke vacht en houdt van de kou. Hij vindt het soms in de woonkamer met de kachel aan te warm....gaat dan in de gang liggen. Woody is een kruising Border Collie met lange vacht. Is denk ik heel verschillend per hond. Woody kan zich prima zelf warm houden, maar de kortharige kruising van mijn ouders ligt al snel bibberend op schoot.
Dalmaten hebben natuurlijk ook een heel korte vacht dus misschien ook iets meer nodig om warm te blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door