Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3450160
Lizzy schreef: do 29 sep 2022, 11:13 Welke Owney heb jij?
Ik moest het weer even opzoeken maar het is een Owney Arnauti Zomer Parka Antraciet.
Heel charmant is ie niet perse, maar houdt me goed droog en is zelf ook makkelijk weer opgedroogd. Alle zakken, zeker de uitneembare extra brokjes zak beval me goed. Ik ben er blij mee.

https://www.actievehonden.com/p/owney-k ... aciet/1187
Afbeelding

Karen
#3450162
Kromfohrlanders schreef: vr 30 sep 2022, 10:42 Ik moest het weer even opzoeken maar het is een Owney Arnauti Zomer Parka Antraciet.
Heel charmant is ie niet perse, maar houdt me goed droog en is zelf ook makkelijk weer opgedroogd. Alle zakken, zeker de uitneembare extra brokjes zak beval me goed. Ik ben er blij mee.

https://www.actievehonden.com/p/owney-k ... aciet/1187
Afbeelding

Karen
Oh, ik vind het wel een leuke jas hoor! Charmant doe ik al jaren niet meer aan :biggrin2: (ik roep altijd "ben toch al getrouwd" :biggrin2: ). Maar serieus, dit is toch geen lelijke jas!

Dank je wel voor het opzoeken. Ik moet een winterjas hebben dus ik heb de winterparka besteld. Ik twijfel over de maat. Ik heb M besteld omdat dat mijn maat is maar ik merk dat ik van hobbezakken houd, qua jas.... Beetje spijt dus dat ik geen L heb genomen (daarvan zijn dan wel standaard de mouwen te lang).
#3450166
De luchtvochtigheid is hier in huis nooit hoog, dus ik hou het bij binnen drogen. Als het drupt eerst even in de douche en dan aan een droogrekje ofzo.
Ik denk dat zo'n elektrische droogkast niet echt zuinig is in gebruik.
#3450182
doranto schreef: vr 30 sep 2022, 12:37 De luchtvochtigheid is hier in huis nooit hoog, dus ik hou het bij binnen drogen. Als het drupt eerst even in de douche en dan aan een droogrekje ofzo.
Ik denk dat zo'n elektrische droogkast niet echt zuinig is in gebruik.
Het droogt hier binnen niet snel genoeg als ik het gewoon ophang, dan blijf ik met de natte spullen zitten bij drie wandelingen per dag. De luchtvochtigheid in huis is momenteel meer dan 70%, dus op nog meer vocht in de lucht zit ik ook niet te wachten. :(
In de winter daalt de luchtvochtigheid vaak tot onder de 20% vanwege de vrieskou, maar goed, dan worden de regenjassen en tuigjes ook niet nat en modderig, dus dan heb ik de droogkast niet meer zo vaak nodig. Het is echt even voor het natte najaar nu dat ik hem nodig heb. Of hij zuinig in gebruik is, weet ik nog niet, maar bij de negen vriezers die hier permanent draaien maak ik me over de (hoogstens) paar uur per dag dat die kast draait niet al te druk. ;)
#3450187
doranto schreef: vr 30 sep 2022, 12:37 De luchtvochtigheid is hier in huis nooit hoog, dus ik hou het bij binnen drogen. Als het drupt eerst even in de douche en dan aan een droogrekje ofzo.
Ik denk dat zo'n elektrische droogkast niet echt zuinig is in gebruik.
1000 watt. Dus nou, stel je zet 'm iedere keer twee uur aan (2 kWu per keer) om je jassen en hondentuigjes/riemen te drogen en dat doe je 100 dagen per jaar = 200 kWu per jaar = €179 per jaar

Hier is de luchtvochtigheid momenteel tussen de 70% en 80%. Dan duurt het lang hoor, voordat je spullen droog zijn....
#3450201
Ik probeer steeds een regenpak aan te trekken, thuis hang veeg ik t droog met een kleine oude handdoek. M’n regenpak hang dan op een kleren hanger en doordat ik m droog heb geveegd is ie vrij snel droog. De handdoek hang ik uit. De riemen en dergelijke vind ik niet erg als dat nat blijft…
#3450209
miik schreef: vr 30 sep 2022, 22:07 Ik probeer steeds een regenpak aan te trekken, thuis hang veeg ik t droog met een kleine oude handdoek. M’n regenpak hang dan op een kleren hanger en doordat ik m droog heb geveegd is ie vrij snel droog. De handdoek hang ik uit. De riemen en dergelijke vind ik niet erg als dat nat blijft…
Ik vind het zo gaan stinken op een gegeven moment, natte tuigjes en riemen :-X
#3450663
Anne in Zweden schreef: do 29 sep 2022, 16:43 Dat is het in feite ook, natuurlijk. Je hangt je wasgoed erin, en onderin staat een apparaatje dat warme lucht omhoog blaast. Het condens gaat er aan de bovenkant weer uit via luchtgaatjes.
Het is natuurlijk geen wasdroger waar je twintig badstoffen handdoeken in gooit die dan vervolgens in een trommel worden rondgedraaid bij het drogen. Maar het lijkt me dat de plaatjes wel duidelijk laten zien wat het is.
En hoe raak je het vocht weer kwijt dat er uitkomt? Je schrijft dat het al zo vochtig is in huis dan maak je het zo toch nog vochtiger? :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door