Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3449170
Charlie Angel schreef:Ze zijn echt heel leuk, ook een heel leuk ras!
Wordt het eigenlijke jk een reu of een teefje?
pike schreef: di 06 sep 2022, 14:34 Vooruit dan maar, voor de puppenfotoliefhebbers :D Hier zijn de vijf heren uit het nest. Vers van de pers.

En de vier meiden:

Ik ga voor een reutje.
Loopse Lola’s is niks voor mij :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3449172
Wat leuk een pupje!
Veel plezier met de voorpret! :D

Nog een paar tips, kabels en stopcontacten veilig stellen, uit ervaring weet ik ook de tuinslang veilig stellen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3449173
Kaio schreef: di 06 sep 2022, 17:31 Wat leuk een pupje!
Veel plezier met de voorpret! :D

Nog een paar tips, kabels en stopcontacten veilig stellen, uit ervaring weet ik ook de tuinslang veilig stellen :biggrin2:
De kabels had ik al aan gedacht maar de tuinslangen :-X dank voor de supertip! want ik heb er vier liggen ::) in Purmerend had ik die nooit nodig maar hier … ik hoop toch echt dat die eind oktober als pup komt in de winterstalling liggen.
Door Lizzy
#3449176
Ohww, wat zijn ze verschrikkkkkelijk schattig :smitten:

Jaaaaa, ik geef je groot gelijk dat je voor een reu gaat! Voor ons hierna ook weer een reu hoor! Geen gezeik met loopsheid/castratie!

Wat een mazzel heb je gehad. Dat er nu een nestje Grand's ligt!!! En ik denk he.., zo je verhaal lezende: het heeft zo moeten zijn! En een grand vind ik ook niet zo heel groot. Ik vind het een geweldige hond!

Wij zagen vandaag een Petit (van Tum Tum's vriendjes - kan niet op de site komen). Wij willen ooit een kleinere hond en we vinden eigenlijk maar twee honden leuk op dit moment: ruwharige teckel en de petit. Hoe zit het met de gezondheid van de rug van de Grand? (want dat is wat mij wel zorgen baart met de Teckel). En van de petit lees is weer meer over epilepsie..... :-\ ??
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3449179
Wat een heerlijke foto's, Pike! Voorpret is alvast helemaal goed.

Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk kriebelt :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3449187
Lizzy schreef:Ohww, wat zijn ze verschrikkkkkelijk schattig :smitten:

Jaaaaa, ik geef je groot gelijk dat je voor een reu gaat! Voor ons hierna ook weer een reu hoor! Geen gezeik met loopsheid/castratie!

Wat een mazzel heb je gehad. Dat er nu een nestje Grand's ligt!!! En ik denk he.., zo je verhaal lezende: het heeft zo moeten zijn! En een grand vind ik ook niet zo heel groot. Ik vind het een geweldige hond!

Wij zagen vandaag een Petit (van Tum Tum's vriendjes - kan niet op de site komen). Wij willen ooit een kleinere hond en we vinden eigenlijk maar twee honden leuk op dit moment: ruwharige teckel en de petit. Hoe zit het met de gezondheid van de rug van de Grand? (want dat is wat mij wel zorgen baart met de Teckel). En van de petit lees is weer meer over epilepsie..... :-\ ??
Daar ben ik ook al achter dat die site niet helemaal oke is sinds kort. In principe kan je er wel in maar hij is niet veilig? Certificaat verlopen. Wat ik van Tum-Tums begrepen heb is dat zij tegenwoordig in Australie zit en iemand anders (zus? nicht?) de kennel runt maar dat is de klok die ik heb horen luiden weet er verder niets van. Mijne is geen TumTum overigens.
De ruwhaar teckel ik vind het een moordhond. Heb er ooit een gehad, een herplaatser. Potverdomme wat was dat een geweldige hond. Maar wat je zegt, de rug (mijnes had daar geen problemen mee en is bijna 17 geworden) is, samen met het formaat (vaak bukken op je oude dag) voor mij de reden er geen meer te nemen. Epilepsie is iets dat je volgens mij bij elk ras wel kan overkomen als je pech hebt. Dus ook bij de Griffons. Bij de Petit is Ecvo onderzoek verplicht en bij de Grand de heupen maar of bij dit laatste erfelijkheid in het geding is is twijfelachtig. Weet je, een risico loop je volgens mij altijd. Als je geen enkel risico wilt lopen dan kan je gewoon geen hond meer kopen. Bijv. van de Smous wordt gezegd dat hij gezond is. Maar toch lees ik ook daar gevallen van bv. elleboogproblemen. Dus ook daar geldt garantie tot de deur. Van de Welsh lees ik absoluut gezond er valt niets te testen. Maar dan kom ik op een site van een Belgische fokker en die vertelt een heel ander verhaal. En laat verschillende tests uitvoeren op vrijwillige basis. Het maakt het er voor een eenvoudige pupkoper niet gemakkelijker op. De Fauve: 1op de 6 ontwikkelt inmiddels huidproblemen ten gevolge van allergie/atopie. Dan bedank ik toch liever. 1 op 6 is iets anders dsn 1 of 2 per 100 (epilepsie). Ik had op een gegeven moment ook iets van ik stel eisen, ik wil een versgevoerde pup, een getiterde pup, eentje die niet lukraak is volgestopt met wormenkuren, maar welke garanties geeft me dat eigenlijk?
De rug van de franse bassets fauve en griffon behoort niet echt lang te zijn. Basset betekent: Hond met korte poten. Niet: Hond met lange rug. Als het goed is ::) hebben ze een normaal gebouwd lichaam maar met te korte poten. Ze moeten tijdens de jacht namelijk wel heuvel op heuvel en af kunnen scheuren zonder over de kop te gaan. Maar zelfs Pike kon dat perfect ondanks dat zijn rug eigenlijk te lang was en heeft er ook nooit problemen aan ondervonden. Ik denk dat dat dus wel mee valt, dat is in elk geval niet iets waar ikbang voor ben. Een teckel is dan toch even want anders.
Hopelijk is het leesbaar, tussen eten maken en eten opeten door ingetikt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3449192
pike schreef: Loopse Lola’s is niks voor mij :biggrin2:
Ah, vakantiehersenen zullen we maar zeggen. Groot gelijk hoor, ik ben ook meer van de reuen. Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door