Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doe je het of doe je het niet?

Ja
11
25%
Nee
28
64%
Ik twijfel
5
11%
#3450490
yazzie schreef: ma 03 okt 2022, 17:22 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/40 ... na-een-val

Vorig jaar dus 5400. :o Vind ik echt schrikbarend hoog. Overlijden door een val! :o Tsja... langer zelfstandig moeten blijven wonen, afhankelijk zijn van familie en bekenden in combinatie met veel minder zorg. .. :-\ Dat zal dit jaar ook kunnen meespelen.

Wat me ook verbaasd is dat de oversterfte met name voorkomt in Flevoland, Zeeland en Limburg. Gek genoeg had ik eerder de randstad verwacht. :???:

En ja, flora & fauna gaan eraan onderdoor door een verslechtering van het milieu. Waarom zou de mens daarin gespaard worden? Ik durf zelfs zonder wetenschappelijke achtergrond wel te beweren dat dat ook meespeelt bij de oversterfte hóór.

Tot slot de pandemie zelf. Er zullen meer mensen overlijden door corona dan als gevolg van een covid-vaccin. Maar ook patiënten die in het begin van de pandemie niet meer naar de huisarts durfden te gaan. Ik kan mij de oproepen van cardiologen en oncologen nog wel helder voor de geest halen dat het op die afdelingen heel erg stil bleef. Op een gegeven moment ben je te laat voor een adequate behandeling... :'( Dat zou ook nog wel eens kunnen meespelen in de cijfers van oversterfte.
Er staat ook juist dat de meerderheid van de oudere mensen die overlijden als gevolg van een val in een zorginstelling woont. Dan ligt het dus niet aan het langer thuis moeten blijven wonen. Maar ook hier denk ik dat het bezuinigen op de zorg en de personeelstekorten in de zorg wel een rol zullen spelen. En de mensen die in een zorginstelling wonen zijn natuurlijk wel mensen die vanwege hun gezondsheidstoestand een grotere kans op vallen hebben.

En Zeeland is ook niet zo'n gezonde leefomgeving meer als je weet wat er dankzij 3M in de Schelde terecht komt. :-X
#3450513
Hanny schreef: ma 03 okt 2022, 13:48 Wij gaan morgen de vaccinatie halen. Voor ons is het, niet zeuren, gewoon laten doen. We hebben te weinig medische kennis en zijn oud, dus de naald er in.
We gaan proberen positief te blijven en laten ons geen depressie aanpraten. Nee, nee en nog een keer nee. Heel erg zuinig zijn en dan?????? Anna laten dekken, is gebeurd en een pup aanhouden. Echt onverstandig, maar we gaan genieten, dat zijn we van plan.

Wat een heerlijk vooruitzicht.

Hanny
Heerlijk vooruitzicht, Hanny. Ik zou haast vragen of ik een van je pups mag, ze zijn altijd zo mooi :) .
Ik ben zo'n beetje geboren met een depressie dus die hoef ik me niet te laten aanpraten. En wij proberen ook zoveel mogelijk dingen te doen die ons enigszins blij maken.
Donderdag de prik voor mijn lief, ik moet nog even afwachten.
#3450829
Ronald schreef: ma 10 okt 2022, 20:48 En hart- en vaatziekten is best wel een ruim begrip...
Precies! En over het feit dat er ook mensen waren die aan het vaccin myocarditis of pericarditis overhielden heeft hij het niet. :-\ Wel over dat gevaccineerden 50 % minder kans hadden op een hartinfarct dan ongevaccineerden, maar wat zegt dat eigenlijk als er niet bij staat hoe groot die kans überhaupt is. :???:
#3450838
Lizzy schreef:Ik zag dat gisteren op TV er ook weer een stevig vaccinatie offensief is begonnen. Laat je vaccineren want anders zit jij met de kerst weer in isolatie en dat is dan je eigen schuld.

Leo gaat 'm halen. Prik nummer 4 in 3 jaar tijd.
3 jaar tijd????
Toen hadden ze het vaccin nog niet he ;)
Mijn eerste prik is denk ik juli/aug 2021 geweest . Bij hem dan wel iets eerder maar geen 3 jaar.
En ik heb er ook al 3 gehad.

En by the way vorig jaar was in de winter meer dan 80% van de bevolking gevaccineerd 2x (metoo :biggrin2: ) en nog moest alles op slot, dicht etc. Dus tja die wortel werkt bij mij niet meer, moet ik eerlijk bekennen.
#3450839
Kaio schreef: di 11 okt 2022, 10:01 3 jaar tijd????
Toen hadden ze het vaccin nog niet he ;)
Mijn eerste prik is denk ik juli/aug 2021 geweest . Bij hem dan wel iets eerder maar geen 3 jaar.
En ik heb er ook al 3 gehad.

En by the way vorig jaar was in de winter meer dan 80% van de bevolking gevaccineerd 2x (metoo :biggrin2: ) en nog moest alles op slot, dicht etc. Dus tja die wortel werkt bij mij niet meer, moet ik eerlijk bekennen.

Je hebt gelijk, we zijn later begonnen met vaccineren. Ik word daar niet blij van, als mijn hond 4 keer gevaccineerd wordt in twee jaar tijd. Jij?

Hahahaha, nee, werkt die wortel niet meer bij jou? ;D . Ik denk bij best veel mensen niet. Dat je jezelf voor een ander laat vaccineren (voor de herd immunity) werkt ook niet meer, we weten nu allemaal dat je je voor jezelf laat vaccineren, niet voor een ander. Daar is niks mis mee maar deze worst of wortel gaat 'm ook niet meer worden.

Ik begrijp overigens best dat Leo de prik gaat halen. Hij heeft COPD en heeft nul last van bijwerkingen gehad.
#3450841
Lizzy schreef: di 11 okt 2022, 10:58 Je hebt gelijk, we zijn later begonnen met vaccineren. Ik word daar niet blij van, als mijn hond 4 keer gevaccineerd wordt in twee jaar tijd. Jij?

Hahahaha, nee, werkt die wortel niet meer bij jou? ;D . Ik denk bij best veel mensen niet. Dat je jezelf voor een ander laat vaccineren (voor de herd immunity) werkt ook niet meer, we weten nu allemaal dat je je voor jezelf laat vaccineren, niet voor een ander. Daar is niks mis mee maar deze worst of wortel gaat 'm ook niet meer worden.

Ik begrijp overigens best dat Leo de prik gaat halen. Hij heeft COPD en heeft nul last van bijwerkingen gehad.
Nope ik heb geen van mijn honden 4x jaarlijks gevaccineerd of zomaar ontwormd.
En nu zou ik dus in nog geen anderhalf jaar 4 x prikkies halen? En dan alsnog opgesloten worden, dicht moeten etc, omdat er verder nog steeds niets is gedaan aan de zorg of zelfs preventieve zorg (gezonder leven sporten etc, juist integendeel)
Heb overigens sinds 3e vaccinatie hoge bloeddruk....Kan ook door al het andere komen maar toch.
En tuurlijk krijgen we nou weer eenzijdige verhalen in de media hoe gevaarlijk het wel niet is om niet de prik te halen. Dat gedram wordt op een gegeven moment ook ruis. Echt eerlijke info zou eens superfijn zijn!
Och als het nieuwe vaccin echt zo veel beter zou werken en het echt een verschil zou maken wil ik het nog wel heroverwegen, maar nu nog niet dus
#3450842
Echt eerlijke info zou eens superfijn zijn!

@ Kaio: maar wie zou voor jou dan de aangewezen persoon of instantie zijn om eerlijke info te gaan geven? Wie zou jij vertrouwen daarin? :???:

Ik vond het ook heel lastig om nu een keuze te maken. Ik heb uiteindelijk mijn oren laten hangen naar de virologen onder het mom dat meer antistoffen meer bescherming zouden bieden. Aangezien ik ook vrijwel geen bijwerkingen heb gehad van de eerdere vaccinaties heb ik vorige week dus mijn vierde prikkie gehaald. Pfizer en geen last gehad van bijwerkingen op een iets stijve arm gedurende 24 uur. Daarnaast wil ik gewoon de kans dat ik weer een virus in mijn lijf zou krijgen of long-covid ervan overhoud zo klein mogelijk houden. En ik weet na een antistoffentest dat mijn lichaam wel in staat is om antistoffen aan te maken. Alles bij elkaar dus gekozen voor het vierde vaccin. Volgend jaar zie en overweeg ik wel weer verder. Eerst maar weer het risicoseizoen door. ::)
#3450847
Sonja schreef: ma 10 okt 2022, 22:04 Precies! En over het feit dat er ook mensen waren die aan het vaccin myocarditis of pericarditis overhielden heeft hij het niet. :-\ Wel over dat gevaccineerden 50 % minder kans hadden op een hartinfarct dan ongevaccineerden, maar wat zegt dat eigenlijk als er niet bij staat hoe groot die kans überhaupt is. :???:
Plus dat je voor ongevaccineerde mensen dezer dagen best goed moet zoeken. Is dat dan wel een goede weergave van de populatie.
Iets zegt me dat die studie waarschijnlijk over delta ging en men over omikron nog niet weet wat de cijfers zijn.
Ik ben ook altijd voorzichtig met die dingen zomaar blind te geloven. Je moest eens weten wat voor onzin er allemaal op de officiële Belgische site voor covid staat. En idd geen negatief woord over de vaccins. Nooit he. Hoe kan je dan geloven dat het klopt? Als ze nu eens echt een eerlijk en volledig beeld zouden geven zou ik er veel sneller in mee gaan. Als het vaccin echt zo nuttig en goed is, is dat toch geen probleem?
Dat ze dingen achter houden geeft mij een onaangenaam gevoel en wordt ik achterdochtig van. Misschien meer dan terecht is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door