Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doe je het of doe je het niet?

Ja
11
25%
Nee
28
64%
Ik twijfel
5
11%
#3449059
Ik bijt zelf de spits af. Ik heb ingevuld "nee". Nee, ik begin er niet meer aan. Ik heb twee vaccins gehad en ik heb beide keren rare bijwerkingen gehad. Ik ben er ook wel klaar mee, met dat gedoe. Als de pleur weer uitbreekt ga ik gewoon weer rustig aan doen, vermijd ik druktes en houd ik weer afstand. En ik vertrouw erop dat mijn lichaam een besmetting wel aan kan.
#3449062
Hier ook nee
Ik ben nog steeds bezig om mijn schildklier waardes (weer ) op peil te krijgen
Eind sept weer prikken . En weer een uitgebreid bloedonderzoek D , B12 enz
Ik heb ook best hevige reacties gehad op de vaccinaties .
Ik begin me langzamerhand weer wat beter te voelen . Dus dat wil ik graag zo houden
En tegen die tijd zien we wel .
#3449064
Nee. Vorig jaar de basisvaccinatie gehad. Afgelopen juli een besmetting waar ik een weekje niet fit van ben geweest maar zeker niet zo ziek dat ik op bed lag.
Daarnaast heb ik een kantoorbaan waarbij ik thuis kan werken mocht het weer volledig uit de hand lopen qua besmettingen.

Overigens bagatelliseer ik corona niet gezien de kans op long covid maar ik heb niet de illusie dat vaccinatie daartegen beschermt
#3449068
Ik twijfel, maar ik neig naar nee. Ik mag helaas maar één keuze maken en die achteraf niet wijzigen.

Ik ben gevaccineerd, heb één booster gehad. En juni goed ziek geweest. Maar dat had net zo goed een seizoensgriep kunnen zijn, zeker omdat bij een nacontrole bij de GGD geen besmetting covid is aangetroffen.
Op het moment dat er echt beleid komt en het paniekvoetbal over is, zal ik het misschien heroverwegen. Tot die tijd kijk ik het aan.
#3449071
Tsja... Ik weet het niet... Mijn basis bestond uit drie vaccinaties. Hoog risicogroep. Ik ben getiterd en er bleken dus genoeg antistoffen te zijn aangemaakt.

Nu titer ik mijn honden ook al jaren en die ent ik dus niet zolang de VacciCheck aangeeft dat er nog antistoffen zijn.

Dus ja... twijfel... Waarom zou ik voor mezelf een andere keuze maken als voor mijn honden?

:???:
#3449073
Ik heb 'nee' gekozen. Ben helemaal niet gevaccineerd tegen covid. Ik heb toen ik 18 was heel veel vaccinaties gehad ivm buitenland stage. Daar heb ik toen zo ontzettend slecht op gereageerd dat me toen werd aangeraden nooit meer te vaccineren.
Dat doe ik dus ook nooit meer. Heb corona gehad. 1 dagje grieperig en 2 dagen verkouden geweest. Ik kan met mijn beroep gelukkig zonder menselijk contact werken dus als het nodig is dan hou ik weer afstand etc.
#3449074
Ik heb ook nee gekozen. Heb 3x Pfizer gehad, en in juli corona gehad. Dus in september sowieso niet, voor mijn gevoel op zijn vroegst begin volgend jaar.

Ik ben best ziek geweest van de vaccinaties (2 dagen) maar nog veel beroerder van corona (2 weken, en nu na 7 weken nog steeds veel minder energie). Dus stel dat er weer hele nieuwe varianten bij komen in de winter, dan denk ik wel dat ik toch weer de vaccinatie ga halen.
#3449075
Ik heb nee gestemd, maar dat had ik in de vorige poll ook al gedaan.
Ik heb de basisvaccinatie gehad en ben daarna in het ziekenhuis beland met ernstige bloedingen en stollingsproblemen vanwege een tekort aan bloedplaatjes. Ik durf niet meer. Ondanks dat ik tot een risicogroep behoor.
In juli heb ik een coronabesmetting doorgemaakt. 3 dagen een snotneus gehad en dat was het. :-\
#3449076
Ik heb Nee gestemd.

Corona is dusdanig afgezwakt dat het nog minder dodelijk is.Ik heb geen onderliggend leed en ik ben geen party animal. (grote) groepen mensen ga ik van huis uit uit de weg. Met de honden vanwege smokey zijn gedrag ook maar een zeer beperkte groep waar ik nog mee samen loop en wij mogen 50% thuis werken effectief betekend dat voor mij grofweg 8 uur op kantoor per week.

Ik heb 1x moderna gehad en ben daar godsgruwelijk ziek van geweest en ook mijn menstruatie bleef uit en dat is nooit. Ik was serieus bang om zwanger te zijn! de 2e was van Pfizer na lang zeuren en uitleggen nav Moderna. Daar ook wel lamlendig van geweest maar niet zo erg als Moderna. In combinatie met duur dat ze werken nah count me out.
#3449077
Ik heb ook nee gestemd. Om twee redenen. De voornaamste is dat ik sterk de indruk heb dat de opkomst deze ronde bijzonder laag zal zijn. En dan zie ik het nut niet in, de kracht van zo'n vaccinatie zit hem tenslotte in een hoge dekkingsgraad. En daarbij heb ik ook niet zoveel vertrouwen in de werkzaamheid tegen de nieuwe varianten.
Daarbij komt dat ik er de vorige keer hartstikke ziek van ben geweest. En dat zie ik nu met een jonge baby niet nog een keer zitten. Ja, van corona (of de griep of noem een besmettelijke ziekte) kun je ook heel ziek worden. Maar aangezien ik dus geen vertrouwen heb in de dekkingsgraad en werkzaamheid vind ik dit toch wel een dingetje.
#3449079
Ik heb ja gestemd.

Ik heb 2x moderna en 1x pfizer gehad en ik dacht dat mijn lijf corona prima aan zou kunnen. Ik heb geen onderliggend lijden en ik was topfit. Maar deze nasleep van mijn coronabesmetting van afgelopen maart is verschrikkelijk. Ik ben na 7 maanden nog steeds niet de oude.
Niet helemaal te voorkomen met een vaccinatie maar je hebt wel een hogere kans dat corona je overslaat waardoor de kans op LC ook verkleind.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door