Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doe je het of doe je het niet?

Ja
11
25%
Nee
28
64%
Ik twijfel
5
11%
#3449108
@Pike: getiterd op een bepaalde variant? :???: Euh... Er is begin maart 22 een serologisch test gedaan naar sars-cov-2. Staat geen variant bij. Alleen dat de testpositief was en dat er antistoffen IgG zijn aangetroffen.

Wat ik weet, is dat elk virus verandert. Ook bijvoorbeeld parvo: CPV-2a, CPV-2b, CPV-2c en CPV-2d. In Michigan, Amerika, is mogelijk half augustus weer een andere variant van Parvo uitgebroken. Daar doen ze nu onderzoek naar.

Tsja, ik weet het gewoon echt niet. Nu hebben ze het weer over dat je beter beschermd bent met een booster terwijl ik altijd had begrepen dat je of wel of niet beschermd bent maar dat je niet in meer of mindere mate beschermd kan zijn. Pfff... Ik heb echt het idee dat ik geen weloverwogen keuze meer kan maken. Niet voor mezelf en niet voor mijn honden. :-\
#3449112
Komende 2 weken ga ik 26u werken, daarna vakantie. Na de vakantie (vanaf 27sept) ga ik weer gewoon 32u werken. Als ik niet verder kom met opbouwen of heel moe blijf in oktober wil ik hier denk ik in november ook aan beginnen. Ik weet dat een SSRI een bitch is met op- en afbouwen maar ik wil gewoon mijn leven terug. Daarnaast ben ik toch al redelijk vlak op moment en vind ik niet heel veel echt leuk, kan dus alleen maar verbeteren.

Maar goed, dit ging over vaccinaties. Misschien helpt die ook nog bij het herstel van LC, die verhalen zijn er ook.
#3449114
Als het een vaccin is dat beschermt tegen omikron variant, dan ja. Als het het oude vaccin is, liever niet. Van mijn derde booster behoorlijk bijwerkingen gehad. En ik zou liever een novavax willen dan weer een mRNA vaccin. Omdat ik denk dat dat vaccin toch minder bijwerkingen geeft.

Long COVID agreed soms zelfs op bij mensen die een besmetting doormaken met weinig tot geen symptomen. Ik heb nog niet gevonden of het nu minder vaak voorkomt bij mensen die gevaccineerd zijn. De grote studies met grote groepen die nu gepubliceerd worden zijn uit het begin van de pandemie, voor de vaccins. En later was er dus en een andere variant en een hoge vaccin dekking (althans in Noorwegen en in NL).
#3449117
Toch voor 'ik twijfel' gekozen. Want het is een nee. Tenzij ze die stomme qr code weer gaan invoeren. Want een dag of wat ziek van de vaccinatie is het mij dan wel weer waard om onder het hele testen voor toegang uit te komen.

Maar ja, ik denk dat er zo wel meer met mij zijn. Wat dan weer een reden kan zijn om die qr code er weer in te gooien. :-\
#3449118
Siberienne schreef: zo 04 sep 2022, 21:33

Long COVID agreed soms zelfs op bij mensen die een besmetting doormaken met weinig tot geen symptomen. Ik heb nog niet gevonden of het nu minder vaak voorkomt bij mensen die gevaccineerd zijn. De grote studies met grote groepen die nu gepubliceerd worden zijn uit het begin van de pandemie, voor de vaccins. En later was er dus en een andere variant en een hoge vaccin dekking (althans in Noorwegen en in NL).
Precies, ik heb ook niet kunnen vinden. Als vaccinatie ertegen beschermt, zou het een reden voor mij zijn om te laten boosteren.
Laatst gewijzigd door evelyn02 op ma 05 sep 2022, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#3449123
Ik heb nu veel mensen om me heen gezien met Omikron. De meesten waren niet erg ziek. Aangezien ik geen onderliggende ziektes heb, ben ik daar niet bang voor (ik weet dat het ook dan verkeerd kan uitpakken maar dat risico wil ik wel lopen). Als ik hoor hoe ziek mensen kunnen zijn van long Covid, vind in dat wel een factor die meetelt
#3449312
Vanaf 19 september wordt er gevaccineerd met Pfizer en Moderna, inclusief bescherming tegen Omikron. Omdat ik nauwelijks bijwerkingen heb gehad van Moderna 2x en Pfizer 1x ga ik toch de booster nemen. Een ander virus heeft mijn bloedfabriek al volledig gesloopt (@ Sam: SSRI deed bij mij helemaal niks). Ik wil niet het risico lopen om nog meer levenskwaliteit te verliezen waardoor ik niet meer voor mijn honden kan zorgen.
#3449325
yazzie schreef: vr 09 sep 2022, 12:02 Vanaf 19 september wordt er gevaccineerd met Pfizer en Moderna, inclusief bescherming tegen Omikron. Omdat ik nauwelijks bijwerkingen heb gehad van Moderna 2x en Pfizer 1x ga ik toch de booster nemen. Een ander virus heeft mijn bloedfabriek al volledig gesloopt (@ Sam: SSRI deed bij mij helemaal niks). Ik wil niet het risico lopen om nog meer levenskwaliteit te verliezen waardoor ik niet meer voor mijn honden kan zorgen.
Gelijk heb je :-*
#3449447
Ik heb 'ik twijfel' geantwoord.

Op zich heb ik geen twijfel, als het nodig is haal ik hem weer.
Maar de uitslag van mijn laatste antistoffentest was sky-high.....daar ging een extra vax echt niks meer aan veranderen.

Dus als ik de oproep krijg test ik mezelf opnieuw en afhankelijk van die uitslag bepaal ik of ik hem haal
Wel of geen QR is voor mij geen reden .... en ik kan volledig thuiswerken indien nodig, dus we gaan het zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door