Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doe je het of doe je het niet?

Ja
11
25%
Nee
28
64%
Ik twijfel
5
11%
#3449083
Ik heb nee gestemd. Ik ben tot op heden helemaal niet gevaccineerd. Niet vanuit een antivax ideaal, ik keek gewoon de kat uit de boom. Vanaf de start van de vaccinaties het idee gehad dat ik het eerst allemaal maar eens moest aankijken en al snel zag ik geen noodzaak meer. Mensen in de omgeving met vaccinatie kregen ook gewoon corona of niet, net zoals mensen zonder vaccinatie. Sommigen stevig ziek, anderen niet... zag ik ook geen verschil. Ik beoordeel corona voor mijzelf niet als een groot risico. Ik heb mijzelf niet opgesloten ofzo, met de naaste omgeving gingen we ook gewoon op dezelfde voet door. Tot op heden ben ik niet ziek geweest en heb mij nooit laten testen, dus ik heb het denk ik niet gehad. Het is dus goed uitgepakt, al kon ik dat van te voren natuurlijk niet weten. Maar het is en blijft een individuele keuze. Toen de QRcode werd ingevoerd was ik zelfs blij met mijn keuze, omdat ik zo'n systeem verwerpelijk vind... Zo kwam ik ook niet in de verleiding om er toch aan mee te doen. Ik mocht vervolgens maanden niet naar de hondenschool, dat moest dan maar... Ik zie ook geen reden om mij alsnog te laten vaccineren.
#3449085
Ik heb nee gestemd…. 2x vaccinatie en 1x booster gehad…. Terwijl rest vh gezin in februari om de beurt corona kreeg (alle 3 2x vaccinatie en net voor de booster ziek geworden) ben ik er tussendoor geglipt… Ook gewerkt met collega’s die 2x corona hebben gehad….
Nee, ik vind het genoeg geweest….
#3449087
Ik heb nee gestemd. Ik heb 2x basisvacc. Atra-Z gehad. Geen problemen van gehad. Daarna de eerste booster met Moderne. Vreselijke bijwerkingen van gehad. Daarna de 2e booster met wederom Moderna. Ontiegelijke bijwerkingen niet alleen alle spieren maar ook mijn organen sloegen vreselijk op tilt. Alles in mijn lichaam deed pijn en niet zo'n klein beetje. Dus ik pas, ik wil dat niet nog een keer meemaken. Ze moeten echt met iets anders op de proppen komen wil ik nog een vaccinatie gaan halen. Sowieso zie ik het nut niet in van een vaccinatie die vaccineert tegen een variant die niet meer rondwaart. En inderdaad als de pleuris weer los breekt trek ik me wel weer terug in mijn eigen stolp en laat alle boodschappen gewoon weer thuis bezorgen en blijf verre van iedereen vandaan. Ik houd nu ook nog steeds afstand trouwens van andere mensen (probeer dat althans zo goed en zo kwaad als binnen de mogelijkheden ligt te doen), mensenmassa's vermijd ik maar dat deed ik toch altijd al. Tot nu toe corona vrij gebleven. Of dat dank zij de vaccinaties is of dank zij mijn eigen voorzichtigheid of puur dank zij mijn eigen gestel kan ik nooit achterkomen.
#3449088
yazzie schreef: za 03 sep 2022, 12:17 Tsja... Ik weet het niet... Mijn basis bestond uit drie vaccinaties. Hoog risicogroep. Ik ben getiterd en er bleken dus genoeg antistoffen te zijn aangemaakt.

Nu titer ik mijn honden ook al jaren en die ent ik dus niet zolang de VacciCheck aangeeft dat er nog antistoffen zijn.

Dus ja... twijfel... Waarom zou ik voor mezelf een andere keuze maken als voor mijn honden?

:???:
Maar je bent getiteld op een bepaalde variant. En van die andere varianten weet je niets. Die zou je dan ook allemaal moeten laten titeren? Bij de hond heb ik nog nooit van varianten gehoord van D H of P :-\
#3449090
Heb ja aangegeven. Geen hoog risicogroep en nog geen corona gehad. Zie teveel mensen om mij heen, de afgelopen 2 maanden, (zowel jong als oud) behoorlijk ziek worden van de "milde" covid variant met een behoorlijke nasleep. Mensen die gevaccineerd zijn (laatste vaccinatie begin van dit jaar). Denk dat een booster geen overbodige luxe is om het ziekteverloop minder vervelend en minder langdurig te maken.
#3449092
Ik heb 'nee' geantwoord.
Ik vind het ook goed geweest.
De seizoensgriep was dit jaar minstens zo erg als covid en daar deed niemand zo moeilijk over. Dat snap ik gewoon niet.
Wijzelf hebben van corona niets geweten maar wel vaak erg verkouden geweest, zonder dat het covid was.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat het weer verplicht wordt in de zorg. Dan weet ik het nog niet precies.
#3449097
Djeena schreef: za 03 sep 2022, 11:19 Ik heb nee gestemd. Omdat ik 3 prikken heb gehad en er behoorlijk ziek van was. De 4e prik hoogstwaarschijnlijk het 'oude' vaccin is en ik daar geen vertrouwen meer in heb.
Het aangepast vaccin is al wel door Europa goedgekeurd dus ik neem aan dat ze daar mee gaan vaccineren.

Wat ik me wel afvraag is of long/postcovid net zo vaak voorkomt bij mensen die Corona hebben gehad na of zonder vaccinatie. Dat zou voor mij de enige reden zijn de vaccinatie te halen als het zou beschermen tegen longcocid. Ben niet zo bang Covid (omikron) te krijgen maar de mensen die longcovid hebben, zijn echt de sjaak.
#3449098
Ik houd het ook op nee.
Ik heb er al 3 gehad.
Kan altijd mocht het wel nodig zijn later een halen. Zelf loop ik tevens niet zo hoog risico aangezien in niet vaak binnen samenkom met mensen, mijn werkzaamheden en hobby's vinden vooral buiten plaats. En de sportschool is een openstaande garagebox , geloof ik ook wel qua ventilatie
#3449099
Ik heb ja gestemd. Ik weet dat het niet 100% beschermt maar ik wil het risico zo klein mogelijk houden. Ik heb in maart covid gehad en misschien niet heel ziek geworden, maar wel nog 5 weken flink gehoest. En doordat ik andere aandoeningen heb en daardoor minder energie, zit ik er ook niet op te wachten om flink ziek te worden van covid.
#3449100
evelyn02 schreef: zo 04 sep 2022, 09:16 Het aangepast vaccin is al wel door Europa goedgekeurd dus ik neem aan dat ze daar mee gaan vaccineren.

Wat ik me wel afvraag is of long/postcovid net zo vaak voorkomt bij mensen die Corona hebben gehad na of zonder vaccinatie. Dat zou voor mij de enige reden zijn de vaccinatie te halen als het zou beschermen tegen longcocid. Ben niet zo bang Covid (omikron) te krijgen maar de mensen die longcovid hebben, zijn echt de sjaak.
Aangezien ziekte minder ernstig wordt door vaccinatie en de kans om het te krijgen kleiner, wordt de kans op long covid ook kleiner.
Maar niet onbestaande. Gewoon kleiner.
#3449102
pearlsofpassion schreef: zo 04 sep 2022, 10:33 Aangezien ziekte minder ernstig wordt door vaccinatie en de kans om het te krijgen kleiner, wordt de kans op long covid ook kleiner.
Maar niet onbestaande. Gewoon kleiner.
Zijn daar statistieken ergens van? Want iedereen die ik ken en longcovid heeft: die waren gevaccineerd. Iedereen die is overleden aan covid: waren ongevaccineerd, dat dan weer wel. Kan toeval zijn natuurlijk maar ik ben benieuwd naar echte cijfers.
#3449107
evelyn02 schreef: zo 04 sep 2022, 11:00 Daar ben ik ook benieuwd naar. Ook mensen met minder klachten kunnen volgens mij long Covid krijgen
Ja tuurlijk. Maar de kans is kleiner.
Als je't niet krijgt, krijg je ook geen long covid. En hoe ernstiger het ziekteverloop hoe meer kans dat je klachten langer aanhouden. Dat is geweten. En dus is de kans op ernstige ziekte gelinkt met de kans op longcovid. Das gewoon logisch. Maar een kleinere kans is niet hetzelfde als geen kans. Dat zeker niet. Er zijn ook mensen die enkel heel erg moe zijn voor een hele tijd en verder niets. Niet zoveel, maar ze bestaan wel.

En of de verkleining evenredig is en in welke verhouding, nee dat weet ik niet. Dat zeg ik ook niet, dat de kans evenveel kleiner wordt. Maar iets zal het logischerwijze wel doen.
Nee, ik heb daar geen cijfers van. Die bestaan waarschijnlijk wel.

Gevoel is ook nog wat anders. Als ik naar m'n omgeving kijk heb ik niet het gevoel dat vaccinatie effect heeft. Maar dat zal vast wel. Dat is onderzocht en je weet zelf gewoon niet hoe een bepaald persoon zonder die vaccinatie had gereageerd.
Als je naar het verloop van de pandemie wereldwijd kijkt, kan het ook niet anders dan dat het wel effect gehad heeft. Volgens mij niet zoveel als ze beweren, maar toch wel effect.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door