Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3444089
Doranto schreef: wo 27 apr 2022, 23:31 Ik gebruikte de poeder van Sonett voor de was. Daarvóór had ik ook de vloeibare. Misschien dat het aan de combinatie met de wasmachine ligt? Ik ga nu voor de was eerst Klok gebruiken. Als dat ook tegen valt misschien toch eens dat recept van Werfzeep uitproberen. De Sun voor de vaatwasser is hier ook het enige wat niet ecologisch is.
Klok gebruikte ik vroeger ook, alles werd grauw. Maar dan heb ik het wel over de vroege jaren '80 ::) :biggrin2: .
Door avalon
#3444207
Heb het ook ooit zelf gemaakt, met Marseille zeep opium geur, maar inmiddels heb ik klok staan. Moet eerlijk zeggen dat er altijd wel een witte waas achter bleef.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444214
avalon schreef: zo 01 mei 2022, 20:51 Heb het ook ooit zelf gemaakt, met Marseille zeep opium geur, maar inmiddels heb ik klok staan. Moet eerlijk zeggen dat er altijd wel een witte waas achter bleef.
Ja, daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor.
Voor de vaatwasser heb ik heel lang het vaatwaspoeder van Sonett gebruikt. Sinds ongeveer 1 week gebruik ik nu weer het poeder van Sun. De vaat en de vaatwasser zijn weer helemaal schoon en het bestek glimt weer. Baal er wel van dat mij dit met die ecologische middelen niet lukt. Maar ik baalde ook van de zichtbare aanslag, en die aanslag komt logischer wijze ook ín de leidingen enzo van de machine en dat kan nooit goed zijn. Een kapotte vaatwasser die vervangen moet worden is waarschijnlijk slechter voor het milieu dan dat kleine beetje poeder. Wij gebruiken ook altijd minder dan voorgeschreven en dat werkt prima.
Ik ben benieuwd hoe de klok voor het wasgoed jou bevalt.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 02 mei 2022, 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444215
Tanna schreef: do 28 apr 2022, 14:29 Klok gebruikte ik vroeger ook, alles werd grauw. Maar dan heb ik het wel over de vroege jaren '80 ::) :biggrin2: .
Ik ben benieuwd hoe klok hier bevalt. Bij de hete was, deed ik bij de Sonett altijd een schepje bleekmiddelpoeder van hetzelfde merk. De was werd mooi schoon dat was niet het probleem. Het probleem was de aanslag in de machine. Als ik het idee heb dat het met klok grauw wordt, kan ik natuurlijk ook altijd nog het bleekmiddelpoeder van Sonett erbij doen. Ik wil dat mijn wasmachine vrij van aanslag blijft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door