Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3443999
Ik heb het nooit geprobeerd maar met de haarzeep van zwerfzieke had ik wel het idee dat we veel meer aanslag in de douche hadden. Van die vettige aanslag zeg maar…
Door Lizzy
#3444000
El_Kato schreef: ma 25 apr 2022, 17:58 Ik heb het nooit geprobeerd maar met de haarzeep van zwerfzieke had ik wel het idee dat we veel meer aanslag in de douche hadden. Van die vettige aanslag zeg maar…
Whahahahahaha ;D ;D ;D ;D . Goeie autocorrect ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3444015
Ik heb het nooit met deze zeep gedaan, maar wel met marseillezeep. Is verder wel hetzelfde principe.
Het is natuurlijk veel goedkoper dan wasmiddel uit de winkel. En het is eigenlijk ook niet zoveel werk om het te maken. Schoon wordt het zeker ook en ik heb niets gemerkt van vervuiling van mijn wasmachine. Echte ernstige vlekken wreef ik dan wel even in met wat extra wasmiddel.
Wel werd het bij mij makkelijk klonterig. Ik maakte het wasmiddel zonder etherische olie omdat het luchtje daarvan snel verdwijnt. Ik deed dan wasmiddel in het bakje en voegde daar een paar druppels olie aan toe. Voordeel is dan dat je kunt afwisselen qua geur. Zo deed ik dan bijvoorbeeld beddengoed met lavendel en kleding met jasmijn of citrus. Wel vind ik dat er vrij weinig overblijft van de geur. Als je gewend bent aan de hoeveelheid geur die synthetische wasmiddelen op je was achterlaten ruik je praktisch niks. Nu was ik vanwege een kind met eczeem al gewend te wassen in Neutral of Klok, dus voor mij was het normaal dat het wasgoed niet zo geurig is. Ik moet wel zeggen dat de natte hondenlucht uit mijn trimkleding er niet echt goed uit ging met het zelfgemaakte wasmiddel. Ook paardenlucht uit rijkleding verdween toch net niet helemaal. Die dingen gingen dan regelmatig toch een keertje in 'echt' wasmiddel.
Toen ik ziek werd heeft meneer hier het wassen een tijdlang op zich genomen. Die had geen zin om zelf wasmiddel te gaan staan maken en die heeft dus een enorme bulkverpakking wasmiddel bij de Makro ingeslagen. Intussen was ik wel weer zelf en maak ik die voorraad maar op. Als het op is ga ik wellicht wel weer zelf aan de slag.
Door Tanna
#3444017
Ik heb dat een tijd gedaan maar de afvoer van de wasautomaat raakte op een gegeven moment verstopt. Of het door de zeep kwam weet ik niet maar ik heb het niet meer gebruikt. Ik vond de was ook niet echt schoon worden. Nu heb ik weer gewoon wasmiddel (en nog veel meer andere spullen) van Sonett.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444018
Tanna schreef: ma 25 apr 2022, 23:54 Ik heb dat een tijd gedaan maar de afvoer van de wasautomaat raakte op een gegeven moment verstopt. Of het door de zeep kwam weet ik niet maar ik heb het niet meer gebruikt. Ik vond de was ook niet echt schoon worden. Nu heb ik weer gewoon wasmiddel (en nog veel meer andere spullen) van Sonett.
Ik gebruik ook al een hele poos sonett , maar ga daar nu voor de wasmachine als ook de vaatwasser mee stoppen. Op zowel de vaat als de vaatwasser laat het op een gegeven moment een vieze aanslag achter. Het wasgoed krijg ik er wel mee schoon, maar de wasmachine krijgt ook een vieze aanslag, en dat terwijl ik toch regelmatig een was op 90 graden draai. De allesreiniger en het vloeibare afwasmiddel van sonett bevallen wel goed. Ik was van plan om voor de was op klok over te stappen, maar kwam toen dat artikel van werfzeep tegen. Voor de vaatwasser ben ik Sun gaan gebruiken. Waarschijnlijk minder milieuvriendelijk, maar ik was die vieze aanslag beu.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444021
Aah thnx. Ik heb nogal vaak last van angstzweet en het normale wasmiddel krijgt er dat vaak al niet uit. Dan lijkt me dit helemaal niet te werken?
Door Esther Q
#3444024
Ik heb een paar jaar gewassen met zelfgemaakt wasmiddel met een bijna geheel plantaardige zeep. Echte vlekken gingen er wat minder goed uit, maar verder was ik wel tevreden. Voor zweetgeur kun je azijn gebruiken. Ik deed dat puur op de stof en dan met een flinke scheut in wat water laten weken. Daarna uitspoelen en in de wasmachine.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3444025
sam28 schreef: di 26 apr 2022, 09:17 Aah thnx. Ik heb nogal vaak last van angstzweet en het normale wasmiddel krijgt er dat vaak al niet uit. Dan lijkt me dit helemaal niet te werken?
Inderdaad azijn kan daarbij wel helpen. Maar bij mij werkte dat toch niet afdoende bij met name de trimkleding. Die krijg ik eigenlijk alleen met die ariël active pods een beetje geurvrij. :-\
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444030
Ja, azijn wist ik. Een nacht laten weken in de azijn, toen gewassen.
Daarna stonk het naar azijn met angstzweet. ;D ;D

Heb nu HG zweetluchtjes. Dat werkt op zich wel aardig. Maar het was fijn geweest als zelfgemaakt wasmiddel ook zou werken. :)
Door Tanna
#3444071
Doranto schreef: di 26 apr 2022, 00:15 Ik gebruik ook al een hele poos sonett , maar ga daar nu voor de wasmachine als ook de vaatwasser mee stoppen. Op zowel de vaat als de vaatwasser laat het op een gegeven moment een vieze aanslag achter. Het wasgoed krijg ik er wel mee schoon, maar de wasmachine krijgt ook een vieze aanslag, en dat terwijl ik toch regelmatig een was op 90 graden draai. De allesreiniger en het vloeibare afwasmiddel van sonett bevallen wel goed. Ik was van plan om voor de was op klok over te stappen, maar kwam toen dat artikel van werfzeep tegen. Voor de vaatwasser ben ik Sun gaan gebruiken. Waarschijnlijk minder milieuvriendelijk, maar ik was die vieze aanslag beu.
Voordat ik het zelf gemaakte wasmiddel gebruikte waste ik al met vloeibare Sonett en ik ben er nog steeds tevreden over. Geen aanslag, helemaal niks.
Voor de vaatwasser heb ik weleens biologische vaatwastabletten geprobeerd maar dat was echt helemaal niks dus houd ik het bij Dreft platinum. Dat is het enige niet-biologische in het hele huis.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444072
Ik gebruikte de poeder van Sonett voor de was. Daarvóór had ik ook de vloeibare. Misschien dat het aan de combinatie met de wasmachine ligt? Ik ga nu voor de was eerst Klok gebruiken. Als dat ook tegen valt misschien toch eens dat recept van Werfzeep uitproberen. De Sun voor de vaatwasser is hier ook het enige wat niet ecologisch is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door