Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3464377
Oh, dat is wel weinig, maar ik denk dat er ook gewoon een andere mentaliteit is bij de gemiddelde jager, al heb ik misschien een vertekend beeld en ligt het meer aan de regio. Het zijn hier niet enkel de jachthonden die met electrische schokken ed opgevoed worden of niet of zelden binnen mogen.

Ik had jouw topic destijds gemist en nu pas het gedeelte van enkele jaren terug gelezen. Ik dacht dat rhodesians een heel gezond ras zijn. Heb jij dan pech gehad of klopt dat toch niet zo?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464390
Jemig wat zeg jij nou met elektrische schokken ed daar schrik ik van
Leuk wereldje om zo je hond op te voeden
Zal niet altijd zo zijn maar dit vind ik wel erg zielig 😞
Door frodo quin
#3464391
kiara schreef: di 24 okt 2023, 13:30 Jemig wat zeg jij nou met elektrische schokken ed daar schrik ik van
Leuk wereldje om zo je hond op te voeden
Zal niet altijd zo zijn maar dit vind ik wel erg zielig 😞
Schrik ik ook van hoor. Ik ben een half jaar geleden verhuisd, maar de mentaliteit is hier heel anders. Geldt echt niet voor iedereen, maar zaken als prikbanden en electrische banden blijken hier niet zo uitzonderlijk te zijn. Ook veel erfhonden en hondagressieve honden. Gaat ook niet perse samen met asso eigenaren. Heel aardige mensen, maar echt een andere cultuur.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464392
Hier beetje verder zit een typische ouderwetse boerderijhond. Zo een grote hond in een hok van 2m2. 24 op 24, 7 op 7 denk ik.
Iets als levend alarmsysteem.
En een berg loslopende katten naast drukke straat. Zonder twijfel intact.
Ik begrijp niet dat dat nog kan in deze tijd. :'(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3464393
Hier zijn ook legio adressen waar de hond nooit binnen mag, dus het komt best wel regelmatig voor nog heb ik het idee. Verder aardige mensen hoor, maar inderdaad andere mentaliteit. Ik denk dat je het in steden waarschijnlijk minder ziet.
Door Cindy de Wolf
#3464395
Was/is bij de Grote Munsterlander ook zo; voornamelijk in kennels :-X Nou Jesse lag languit naast me op bed. Maar veel (oudere) jagers hanteren idd kennel/erf en teletak. En juist IK kreeg de vraag bij een strandwandeling hoe ik het toch voor elkaar had gekregen dat voor een GM zo dichtbij bleef ;D Geen schokband en haar behandelen als mijn maatje. En gewoon van pup af aan consequent teruggeroepen als ze de 25-30m van mij vandaan overschreed in combinatie met (bal)spel. Mis haar nog steeds intens :-[

Maar voor mij wel de reden om niet maar aan een staande jachthond te beginnen. Hier in de Randstad mag de hond steeds minder. Daar doe je een GM echt tekort mee. Imiddels over gestapt naar een veel kleiner ras; Markiesjes alhoewle er ook nog een golden loopt en een buitenlandertje maatje friese stabij.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464398
Nou ik weet niet waar het is
Maar ik woon in klein dorpje in Drenthe en daar zie ik dit toch niet kwa honden dan.
Wel veel boerderij katten .
Maar ook niet in mijn directe omgeving.
Door frodo quin
#3464399
kiara schreef: di 24 okt 2023, 16:48 Nou ik weet niet waar het is
Maar ik woon in klein dorpje in Drenthe en daar zie ik dit toch niet kwa honden dan.
Wel veel boerderij katten .
Maar ook niet in mijn directe omgeving.
Op de grens tussen Vlaanderen en Wallonië. België heeft sowieso wel wat een andere cultuur wat betreft huisdieren dan Nederland. Wat meer richting de Franse cultuur. Maar ik zie hierboven dat er ook wel wat herkenning is vanuit mensen die in Nederland wonen.

Ik woonde hiervoor in Gent en daar is het echt helemaal anders. Honden komen daar natuurlijk ook vaak buiten, want geen of heel kleine tuin.

Het geldt echt niet voor iedereen he, mar waar ik dacht dat het om een uitzondering ging merk ik meer en meer dat het echt wel niet uitzonderlijk is. Electrische banden worden blijkbaar soms zelfs door de Da aangeraden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464400
frodo quin schreef: di 24 okt 2023, 18:43 Op de grens tussen Vlaanderen en Wallonië. België heeft sowieso wel wat een andere cultuur wat betreft huisdieren dan Nederland. Wat meer richting de Franse cultuur. Maar ik zie hierboven dat er ook wel wat herkenning is vanuit mensen die in Nederland wonen.

Ik woonde hiervoor in Gent en daar is het echt helemaal anders. Honden komen daar natuurlijk ook vaak buiten, want geen of heel kleine tuin.

Het geldt echt niet voor iedereen he, mar waar ik dacht dat het om een uitzondering ging merk ik meer en meer dat het echt wel niet uitzonderlijk is. Electrische banden worden blijkbaar soms zelfs door de Da aangeraden.
Ik denk dat het in de stad ook wel zal zijn, maar dan zie je die honden idd zelden of nooit.
Want als je een hond in een kennel kan opsluiten kan dat ook in een kamer of bench.

Het hondje van mn grootouders vroeger had een grote tuin maar deed z'n behoefte gewoon in huis. Op een bepaalde plaats waar ze karton en kranten legden. Vreselijk vies was dat als ik er nu aan denk. Maar die kwam eigenlijk nooit het erf af. Sliep wel gewoon in huis en mocht mee in de zetel ed. Echte huishond. Dwergpoedeltje dus echt wel een schoothondje. Dat soort hondjes kom je dus op straat nooit tegen.
Door frodo quin
#3464404
pearlsofpassion schreef: di 24 okt 2023, 19:42 Ik denk dat het in de stad ook wel zal zijn, maar dan zie je die honden idd zelden of nooit.
Want als je een hond in een kennel kan opsluiten kan dat ook in een kamer of bench.

Het hondje van mn grootouders vroeger had een grote tuin maar deed z'n behoefte gewoon in huis. Op een bepaalde plaats waar ze karton en kranten legden. Vreselijk vies was dat als ik er nu aan denk. Maar die kwam eigenlijk nooit het erf af. Sliep wel gewoon in huis en mocht mee in de zetel ed. Echte huishond. Dwergpoedeltje dus echt wel een schoothondje. Dat soort hondjes kom je dus op straat nooit tegen.
Die zullen ook in Gent wel bestaan, maar toch eerder zeldzaam, terwijl het hier over meer dan de helft gaat. Ook nooit electrische banden of andere banden die bedoeld zijn om pijn te doen op straat gezien terwijl dat hier best wel veel te zien is. Het meer en deel van de honden komt hier dan nog eens niet op straat. Diegenen die ik hier tegenkom die wel van het terrein af mogen zijn echt wel degelijk met hun hond bezig en hebben er duidelijk net zo goed het beste mee voor, maar door de andere cultuur wordt schoppen, slipkettingen, electrische halsbanden, prikbanden... als een normaal onderdeel van opvoeding gezien. Als noodzakelijk. Dat ben ik echt helemaal niet in Gent tegengekomen. Op een aantal vlakken lijk je hier 25 jaar terug in de tijd te zitten.

Vreemd he dat mijn puber veel beter luistert, ondanks geen hondenschool, geen schokken oid, maar dat is dan vast omdat miss explosief en overgevoelig een veel makkelijkere hond is dan al die anderen.

Nog eens, er lopen hier ook echt wel mensen rond die wel op een positieve manier opvoeden hoor en wiens honden ook minstens dagelijks buiten komen. Komt misschien wat over alsof iedereen hier maar zijn hond gaar schokt en dat klopt nu ook niet.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464407
Bij mij in de straat wel 2 “ fokkers” Franse bulldog die honden komen ook nooit buiten
Bos is aan de overkant
Snap dat echt niet hoor.
Waarom heb je dan een hond :(

Ja in dit geval voor de fok, ik dacht dat dat niet meer mocht met kort snuiten ?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door