Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door essie74
#3442009
okay nog even wat spam dan hihi
Bijlagen
fritz week 20.jpg
fritz week 20.jpg (497.44 KiB) 852 keer bekeken
fritz week 18.jpg
fritz week 18.jpg (225.21 KiB) 852 keer bekeken
fritz tukt op de bank.jpg
fritz tukt op de bank.jpg (79.94 KiB) 852 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3442054
Wat een heerlijke foto's! Ik zit hier spontaan met een glimlach om mijn mond!

En wat een geweldige snor!

Heerlijk die oude garde hier, die weten tenminste dat er nooit teveel feauteaus kunnen zijn ::)
Gebruikersavatar
Door essie74
#3442332
eerlijk is eerlijk wij kenden het ras ook niet hoor!
Door een bevriende jager werden we op het ras gewezen. Zo doende wisten we ook dat er een nestje was.

Daarna eerst maar eens verdiept in het ras. Gezien mijn man een hond mee wilden nemen op jacht was ons eerste idee een Duitse Staander.
Deze werd ons afgeraden van uit diverse kanten. Immers wilden wij een hond als huis hond en werkhond.
Geen kennelhond. En werd ons gemeld dat er helaas, er ook al veel skelet afwijkingen voorkomen en epilepsie.
Gezien onze 10 jarige zoon en vele vriendjes over de vloer geen wenselijk iets.
En ook na onze medische ellende met onze Rhodesians wilden we een zo een puur mogelijk ras.
Uiteindelijk vele gesprekken gevoerd en tot conclusie gekomen dat het een goede match zou kunnen zijn.
En zo kwam Fritz in ons leven! hihi ;)
Gebruikersavatar
Door essie74
#3464313
essie74 schreef: di 22 mar 2022, 15:27 eerlijk is eerlijk wij kenden het ras ook niet hoor!
Door een bevriende jager werden we op het ras gewezen. Zo doende wisten we ook dat er een nestje was.

Daarna eerst maar eens verdiept in het ras. Gezien mijn man een hond mee wilden nemen op jacht was ons eerste idee een Duitse Staander.
Deze werd ons afgeraden van uit diverse kanten. Immers wilden wij een hond als huis hond en werkhond.
Geen kennelhond. En werd ons gemeld dat er helaas, er ook al veel skelet afwijkingen voorkomen en epilepsie.
Gezien onze 10 jarige zoon en vele vriendjes over de vloer geen wenselijk iets.
En ook na onze medische ellende met onze Rhodesians wilden we een zo een puur mogelijk ras.
Uiteindelijk vele gesprekken gevoerd en tot conclusie gekomen dat het een goede match zou kunnen zijn.
En zo kwam Fritz in ons leven! hihi ;)
hoi allemaal,

Hier een voor sommige, oud, bekende. Helaas door allerlei medische zaken even uit beeld / van de leg af geweest maar we zijn er weer!
eindelijk eens een afbeelding van Fritz geplaatst, die volgende week alweer 2 jaar oud wordt! mensen wat vliegt de tijd!

Hoop dat ik snel weer in het BP ritme zit!

Groeten,

Esther en Fritz
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464324
Ben toch benieuwd wat jullie zoal doen kwa jacht training?
Bij mij om de hoek een man die jager is en al jaren ( net weer nieuwe pup) flatcoat retriever traint voor de jacht
Helaas ook niet zo gezond ras ( erfelijke kanker zei hij)
Ze vorige flatcoat maar 7 jaar geworden :-[
En was zo’n schat van een hond.
Hij doet dacht ik voornamelijk op eenden
Gebruikersavatar
Door essie74
#3464369
kiara schreef: zo 22 okt 2023, 22:12 Ben toch benieuwd wat jullie zoal doen kwa jacht training?
Bij mij om de hoek een man die jager is en al jaren ( net weer nieuwe pup) flatcoat retriever traint voor de jacht
Helaas ook niet zo gezond ras ( erfelijke kanker zei hij)
Ze vorige flatcoat maar 7 jaar geworden :-[
En was zo’n schat van een hond.
Hij doet dacht ik voornamelijk op eenden
hoi, eerlijk is eerlijk, ik verzorg de hond en laat hem uit. Mijn man is hier de jager in huis ;D ;D ;D

Fritz gaat mee op de gans tot nu toe. hij is nu stabiel genoeg om meer aan te gaan kunnen, maar dat is nog wel uitproberen.
o ja eend heeft hij ook al gedaan!
Voor de hoogzit op de ree was hij nog te onrustig dus dat gaan we de volgende ronde weer uitproberen.

Het mooie is dat Fritz voor ons ook de ideale huishond is. het kind kan er van alles mee en in huis is het echt een schat, maar als de baas het wapen pakt bestaat er niks meer voor hem!
Het naspeuren op groot wild wil mijn man nog op gaan pakken maar de jachtdrift was wat te hoog waardoor hij niet echt goed aan te sturen was.

Dit moesten we eerst zien te temperen.... de wil om te werken was echt te groot :-\
zo groot dat meneer oncontroleerbaar was....dus frikandellen training ingezet en een lange lijn........en heus wel eens een vloek en een hele diepe zucht ::) :-X
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464371
Ik heb best wat soorten training gedaan maar nooit jacht training ( heb ook geen jachthond :biggrin2:)

Maar leuk dat hij ook gewoon huis hond kan zijn
Hier om de hoek de flatcoat ook gewoon huis hond naast jachthond
Gebruikersavatar
Door essie74
#3464374
kiara schreef: di 24 okt 2023, 09:18 Ik heb best wat soorten training gedaan maar nooit jacht training ( heb ook geen jachthond :biggrin2:)

Maar leuk dat hij ook gewoon huis hond kan zijn
Hier om de hoek de flatcoat ook gewoon huis hond naast jachthond
hiervoor hadden we 2 rhodesians, dus voor mij wel een hele omschakeling moet ik zeggen. Fritz staat ook altijd aan...... en das best wennen. inmiddels weet hij dat hij moet wachten totdat ik het vraag, maar dat was nog wel ff een ding.
Aan de andere kant, als je een werkhond uit werklijnen aanschaft , behoor je dat te weten :) :)
en in de theorie is dat ook zo, maar de praktijk was ff wennen.

Hij ligt hier ook te stinken op de bank enz.... met die 2 mannen hier in huis geen beginnen aan..... heb het 4 maanden volgehouden en nu ligt hij constant bij ons.... tenzij we visite hebben dan gewoon op de grond....

en de andere nest genoten zitten veel wel in de kennel, we hebben eigenlijk maar 2 van de 11 die ook huishond zijn....
::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door