Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3441407
Wat een hel, het is weer mooi weer.... En dan moet iedereen zo nodig wandelen ::)

Maar waarom ga je met je onaangelijnde ontzettende hond-asociale heddur dan in een losloopgebied wandelen??? Eerst neemt ze Sjoerd te grazen, vervolgens komen er twee Labradoodletjes aan die ze te grazen neemt en vervolgens jenkt ze op een JR. Waarom? Ga lekker met je hondje ergens anders wandelen! Je kunt OVERAL wandelen waar je geen (onaangelijnde) honden tegen komt! Hier doe je dus niemand een plezier mee, ook in de laatste plaats je eigen hond niet!

En waarom ga je, als je bang bent voor honden en er een Godsgruwelijke hekel aan hebt in het enigste losloopbosje van deze regio lopen??? Mevrouw gaat heel bewust en expres nog bovenop een pupje staan omdat pupje (10 weekjes en nog helemaal een pluizenbolletje) tegen d'r benen aanspringt. Waarom?? Hier doe je dus niemand een plezier mee, ook in de laatste plaats jezelf niet!

Maar echt, waarom? Waarom doen mensen dit?

Het lijkt alleen maar erger te worden :-X. Vroeg gaan wandelen heeft ook geen zin meer. Ik was om 08:15 uur in het bos. En zo waren er talloze anderen. Ik weet zo langzamerhand niet meer waar ik heen moet, zonder overal idioten tegen te komen :-\
#3441409
Tsja, we wonen nu eenmaal in 1 van de dichtstbevolkte landen.
Een klein lapje grond met micronatuur en bevolking met grote monden die voornamelijk aan zichzelf denken. :-X

Xavi en Vos zijn laatst ook aangevallen door 2 mega herders. Meneer zat met zn hoofd in zn mobiel. Mijn Stafford is dan wonderlijk genoeg geen gatenmaker maar dat had heel erg naar af kunnen lopen. Waarom wil je dat een ander aan doen? :-\

Ik wil hierna alleen nog honden die ik op kan tillen. Want het maakt niet uit hoe lief je eigen hond is, die mormels met hun rotbazen zijn overal en je kunt er gewoon niks tegen doen.
#3441410
Mijn grote vraag bij mooi weer is en blijft "waar waren die honden toen het pokkeweer was" :o
Houden die mensen hun hond in de kelderkast of zo????

Hier opeens ook heueueuel veueueuel 'vreemde' honden....het zal wel een corona restverschijnsel zijn, maar duidelijk is dat er veel nog nooit ook maar iets van hondentaal (of aanhangend bazentaal) hebben gehoord :-X

Nu loop ik niet of zelden in losloopgebieden, maar soms (zoals hier aan de overkant) kan ik het niet omzeilen....en dan die idioten inderdaad die druk bellend /append /weetikveelwaterindietelefoontezienis, met hele andere dingen bezig zijn als met hun hond.
En dan boos worden op mij als ik (met mijn blonde 'waag het niet in mijn buurt te komen' hond) met twee aangelijnde honden zo ver mogelijk van het pad ga met beide honden naast me terwijl hun hond toch gezellig op ons af komt stormen en dan van schrik de benen neemt als blondje ze fanatiek gaat uitkafferen.

Nu ontwijk ik echt elke mogelijke confrontatie, loop speciaal in een oranje fleecejas (de vaste garde weet van ver of ze maar even een zijweg nemen, heel even wachten zodat ik een ander pad kan kiezen of gezellig komen kletsen als ze weten dat blondje alleen maar een grote bek heeft en hun hond een zorg zal wezen dat ze soms uit haar plaat gaat ::) )

Maar ja, waarom in de vrede die hond los....waarom dat beest zoveel stress bezorgen en de kans dat ze ooit de verkeerde tegenkomen en het faliekant fout loopt.
(en dan heb ik het nog maar even niet over de tegenpartij die 'het spelen' maar moet ondergaan als of het normaal is >:( )
#3441414
Mila is blijkbaar een stuk toegankelijker dan de bullterriers :-X
Het was van de week ontzettend beledigend dat ik een pup die op Miel afdook blokkeerde, want het was maar een pup. Ja mevrouw, maar wel 2x zo groot en zwaar en hij gromde tijdens het afstormen. Ik moest maar binnen blijven dan ::) Ik had Miel al ruim van tevoren aangelijnd, maar dat was duidelijk ook geen reden om hem bij zich te houden.

Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van andere mensen en honden. Wij vermaken ons prima samen ;) Dat lukt over het algemeen wel aardig. Vandaag heb ik het strand maar overgeslagen, we doen de rondjes wel in de buurt.
#3441417
Waarom?
Omdat mensen alleen aan zichzelf denken , of ze overzien hun eigen gedrag en de gevolgen niet. En geen hondentaal kunnen lezen :(

Super, super, super, frustrerend dit gedrag, het enige wat je kan doen is je eigen situatie "managen", dus voorkomen dat je in dit soort plekken komt, maar ja, als er weinig ruimte is, waar moet je dan heen?

Ik heb zelf ontzettende mazzel dat ik in buitengebied woon, met veel overzicht in de uitlaatplekken zodat ik op tijd kan aanpassen, en ik rij graag 10 km met de bakfiets om een nog rustiger plek op te zoeken, omdat Rox de meeste honden doodeng vindt, zodra ze te dichtbij en te doldriest naderen.
#3441422
Tja, herkenbaar. En helaas is het met meer dingen zo. Ik ervaar niet alleen tijdens wandelingen met de hond dat veel mensen geneigd zijn schuld of verantwoordelijkheid bij de ander te leggen. Ook bijvoorbeeld bij het maken van een fietstochtje of buitenritje te paard merk ik dat sommige mensen graag in hun eigen wereldje leven en geen zin hebben om rekening te houden met een ander. En als er dan iets gebeurt proberen ze het zo te draaien dat het nooit hun schuld is, al moeten ze de meest onzinnige argumenten aandragen. :-X :-\
We zijn net terug van een weekje Ardennen en ik kan niet anders dan zeggen dat het heerlijk ontspannen lopen was in de bossen daar. Nauwelijks andere mensen tegen gekomen. :)
#3441424
Tja , mooi weer en er komen weer vele honden uit de porseleinkast . En dan hebben ze zoveel energie . Niet zo gek natuurlijk als je met andere weersomstandigheden nauwelijks buiten komt

Ach , hier in NH zijn meen ik zo'n 25 losloopgebieden . Ik mijdt ze al jaren , ook al met het vorige viertal . Op zondag naar het strand ? Je hoeft je niet te verbazen als het uitloopt op een knokpartij .

Er zijn nog een aantal gebiedjes waar ik kom . Ik weet wie er komen . En dat is gemoedelijk . Er komen leuke honden

Grootste ergernis hier zijn de losloper in de wijk . Maar ik ga de discussie niet meer aan . De hond die ons lastig valt krijgt een fles water over zich heen . De eigenaar desnoods ook . Onder sommige hondenbezitters ben ik niet bepaald populair . De hondenbezitters die wel meer dan twee hersencellen hebben kennen mij anders

En met de meeste losloper werkt het wel , ze lopen met een grote boog om me heen

En ja , een oplossing voor deze waardeloze mentaliteit ? Nee , niet echt . Mensen hebben korte lontjes . Hebben geen greintje respect, geduld en inlevingsvermogen
#3441459
Ik ben dan wel niet zo ver weg getrokken als Siberienne, maar hier kan je ook nog lekker rustig lopen zonder vervelende honden en/of vervelende hondeneigenaren tegen te komen. Hier woont i.h.a. ook een ander soort honden. Afgelopen week was het zelfs nog rustiger dan normaal. Misschien waren ze allemaal op vakantie, of carnaval vieren in het zuiden. Of was het misschien te mooi weer? Zonde misschien om dan met de hond erop uit te gaan? ;D
#3441505
Ben allang blij over het algemeen en in het weekend dat mensen weer iets anders te doen hebben dan uit verveling colonne lopen in de natuur en hun mondkapjes, zakdoekjes, flesjes, papiertjes etc te verliezen
::)
Helaas blijven sommigen nog hangen, maar hoop dat dat met de tijd ook weer bijtrekt :P

wat ik merk dat de puppyboom voorbij is , maar nu wel de 1 a 2 jarige "die niet luisteren", "die niet willen luisteren", "die dominant zijn" etc veel meer voorbijkomen. Veel hebben bij het aanschaffen van hun eerste puppy niet eens les kunnen krijgen omdat dat ook alles dicht moest he
#3441542
en wat ook zo'n verschrikking van nu is.... HONDEPOEP..... HONDEPOEP .... HONDEPOEP..... HONDEPOEP ....HONDEPOEP..... HONDEPOEP .... mijn hemel... wat kom je er veel tegen. Sta je de drol van je eigen hond op te ruimen en nog geen 20cm verderop ligt de achtergelaten drol van een ander....vreselijk.
Helaas vind iemand hier in de omgeving het al een tijdje nodig om gehaktballen met spijkers etc. neer te strooien maar dat is natuurlijk ook geen oplossing.
#3441551
Wat herkenbaar allemaal, van toen ik nog in een druk gebied woonde (vlak bij de Efteling :-X ). En wat ben ik blij dat hier geen losloopgebieden zijn. Is ook niet nodig, want je komt hier vrijwel niemand tegen. Mijn honden lopen ook meestal gewoon los. Hier kan dat nog. Ik ben er me van bewust dat ik heel bevoorrecht ben en hoop hier nog lang te mogen genieten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door