Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3441757
Kaela schreef: Huh? Probleem wat gesteld wordt is dat mensen onaangekondigd met hun hond binnen willen komen wandelen voor een bakje koffie in een huis waar een kat woont. En dan vind ik dus dat de rechten van die kat ver voor gaan op die van de bezoekende hond. Of die nou fantastisch is met katten of niet.

Dat wij Otje boven deden was als er aangekondigd bezoek in overleg een hond mee kwam. Omdat Otje dat prima genoeg vond. Onze keuze. Maar onaangekondigd met een hond op de stoep staan gaf gedoe en stress. Dat is gewoon niet netjes, daar hoor je als hondenbaasje rekening mee te houden.
Nou, volgens mij zijn we het helemaal eens Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

#3441770
Zo leuk als er zo'n Swiffer op jouw hond komt afgerend, blaffend en wel. In een woonwijk, dus aanlijnplicht.
Ik ging voor mijn hond staan, wat lastig is omdat een Border Collie dan gewoon opzij gaat omdat hij echt moet zien wat er gebeurd. Er stond toevallig een glazenwasser in de buurt en die ging er ook nog tussen staan met slang in de aanslag.
Vrouw van de swiffer riep: hij doet niks hoor, zucht.....je bedoelt hij bijt niet, maar hij doet echt wel wat. Hij rent als een malle op een andere hond af, wat als het een hoog risico hond is en die zegt hap? Op mijn opmerking van dat ik zo moe word van mensen die altijd hun hond maar los moeten laten lopen kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd: Tja, je hebt mensen die gunnen hun honden vrijheid en je hebt altijd mensen die moeten zeiken. En gelijk ook zeggen, ja hij luistert niet best.
Heel vermoeiend.
Het is dat mijn hond er de dupe van is, maar ik zou toch ook wel eens gewoon lekker schijt aan anderen willen hebben.
#3441771
Vrijdag . Marktdag , heerlijk . Dan kan tutje naar haar geliefde gebiedje . Ongestoord snuffelen , wat ze zo graag doet . Dat is hier 10 minuten vandaan . De rest van de week is het not done . Even ongestoord met je hond bezig zijn is helaas niet mogelijk
Bijlagen
IMG-20211221-WA0006.jpg
IMG-20211221-WA0006.jpg (460.92 KiB) 732 keer bekeken
IMG-20211221-WA0000.jpg
IMG-20211221-WA0000.jpg (389.41 KiB) 732 keer bekeken
IMG-20211221-WA0004.jpg
IMG-20211221-WA0004.jpg (461.82 KiB) 732 keer bekeken
#3441791
Wij hebben ook heerlijke wandelingen met onze Duitse herder.
Nu het weer kan willen we dit najaar ook weer richting de Wadden. Lekker op pad in de natuur en het strand.

Nou is het best lastig om een fijn plekje te vinden waar Susie ook welkom is.
We zaten te denken om bijvoorbeeld naar het wellness hotel op Terschelling te gaan maar ik kan nergens vinden of de hond mee mag. Ook op hun site niet. Zie https://waarovernachtenin.nl/bestemming ... schelling/

We hebben ze gemaild. Maar misschien hebben jullie handige sites waarmee we hondvriendelijke hotels kunnen vinden zonder al te veel onderzoek te moeten doen.
#3441794
ndevries schreef: za 12 mar 2022, 11:56 Wij hebben ook heerlijke wandelingen met onze Duitse herder.
Nu het weer kan willen we dit najaar ook weer richting de Wadden. Lekker op pad in de natuur en het strand.

Nou is het best lastig om een fijn plekje te vinden waar Susie ook welkom is.
We zaten te denken om bijvoorbeeld naar het wellness hotel op Terschelling te gaan maar ik kan nergens vinden of de hond mee mag. Ook op hun site niet. Zie https://waarovernachtenin.nl/bestemming ... schelling/

We hebben ze gemaild. Maar misschien hebben jullie handige sites waarmee we hondvriendelijke hotels kunnen vinden zonder al te veel onderzoek te moeten doen.
Mijn ervaring is ,telefonisch contact opnemen . Dan kun je precies achterhalen welke mogelijkheden er zijn op de gewenste locaties
#3441795
Ja, het barre (wandel)seizoen is weer aangebroken: iedereen gooit de kat maar weer naar buiten. >:( Hoe leer je jagen op katten af? Ik krijg het gewoon niet opgelost... :'( Stroom is geen optie. :-X

Mijn oudste was sociaal met katten (geoefend met oude katten die honden gewend waren :) )totdat hij in korte tijd volkomen onverwacht van twee katten klappen kreeg. Mijn jongste, toen nog pup, heeft beide aanvallen van nabij meegemaakt en heeft niet kunnen 'oefenen' met de oude katten die ondertussen overleden waren. Mini-cursus bij Monique Bladder gedaan, waarbij ze op voorhand al haar twijfels had of het zou werken. Mijn oudste kan ik nog terugroepen wat ik al super vind maar mijn jongste gaat blind er achteraan. Aanlijnen is ook niet de oplossing, want ben al drie keer onderuit gegaan. Eigenlijk kan ik 's avonds als het donker is en hun neus beter werkt dan mijn ogen niet meer met ze wandelen. Maakt niet uit waar ik loop, ze zitten echt overal.

Pfff... zie effe geen oplossing meer... Heb altijd voor alles wel een (creatieve) oplossing, jongste is herder nr 5 maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Iemand nog een trainingstip wat te doen bij een op dat moment onbereikbare hond? Geen stroom.
#3441796
ndevries schreef: za 12 mar 2022, 11:56 Wij hebben ook heerlijke wandelingen met onze Duitse herder.
Nu het weer kan willen we dit najaar ook weer richting de Wadden. Lekker op pad in de natuur en het strand.

Nou is het best lastig om een fijn plekje te vinden waar Susie ook welkom is.
We zaten te denken om bijvoorbeeld naar het wellness hotel op Terschelling te gaan maar ik kan nergens vinden of de hond mee mag. Ook op hun site niet. Zie https://waarovernachtenin.nl/bestemming ... schelling/

We hebben ze gemaild. Maar misschien hebben jullie handige sites waarmee we hondvriendelijke hotels kunnen vinden zonder al te veel onderzoek te moeten doen.
Met Google zoekactie op 'hondvriendelijk hotel' krijg je verschillende sites er voor. Bijvoorbeeld dogsincluded.nl
#3441799
yazzie schreef: za 12 mar 2022, 12:51 Ja, het barre (wandel)seizoen is weer aangebroken: iedereen gooit de kat maar weer naar buiten. >:( Hoe leer je jagen op katten af? Ik krijg het gewoon niet opgelost... :'( Stroom is geen optie. :-X

Mijn oudste was sociaal met katten (geoefend met oude katten die honden gewend waren :) )totdat hij in korte tijd volkomen onverwacht van twee katten klappen kreeg. Mijn jongste, toen nog pup, heeft beide aanvallen van nabij meegemaakt en heeft niet kunnen 'oefenen' met de oude katten die ondertussen overleden waren. Mini-cursus bij Monique Bladder gedaan, waarbij ze op voorhand al haar twijfels had of het zou werken. Mijn oudste kan ik nog terugroepen wat ik al super vind maar mijn jongste gaat blind er achteraan. Aanlijnen is ook niet de oplossing, want ben al drie keer onderuit gegaan. Eigenlijk kan ik 's avonds als het donker is en hun neus beter werkt dan mijn ogen niet meer met ze wandelen. Maakt niet uit waar ik loop, ze zitten echt overal.

Pfff... zie effe geen oplossing meer... Heb altijd voor alles wel een (creatieve) oplossing, jongste is herder nr 5 maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Iemand nog een trainingstip wat te doen bij een op dat moment onbereikbare hond? Geen stroom.
Heel eerlijk? Ik denk dat je dit er niet zodanig uit getraind krijgt zodat je hond weer los kan. Aangelijnd wandelen dus. En als je hond je onderuit trekt, zal je daar wel aan moeten werken en soms is dan een tussenoplossing nodig met een tuig dat je meer controle geeft, maar dat zou ik samen met een hondentrainer oppakken.

Wat ik trouwens met een van mijn Huskies en konijnen geoefend, is ‘touch’ koppelen aan ‘ik zie een konijn’ dus dat hij mijn hand aanraakte (en een koekje kreeg) als hij een konijn zag. Dat was redelijk succesvol, niet genoeg om erop te vertrouwen dat hij terug zou komen maar aan de lijn scheelde het heel wat getrek.

Hier een wat langer artikel erover https://www.patriciamcconnell.com/theot ... s-not-that
#3441801
Dank je wel Siberienne, ga ik lezen. :)

Had ook al een reactie terug van Monique Bladder. Zij geeft ook aan dat het zeer lastig is om te trainen en zelf begint zij er niet eens aan omdat de kans van slagen heel erg klein is. :o Dat zegt mij ook wel iets.

Naschrift: ik heb het artikel gelezen. Het verschil is dat zij met haar hond en haar eigen poes in vertrouwde omgeving gecontroleerd kan oefenen. Dat kan ik dus niet. In het 'wild' :biggrin2: met een onbekende kat zit je met oncontroleerbare factoren. Als ik ze op afstand, zeg een meter of 10, zie, heb ik controle tot op zekere hoogte. Dan zijn ze nog bereikbaar en willen zelfs snuffelen op cue. Prima en blij mee. :) Maar als met name mijn jongste hond ze eerder ruikt dan dat ik ze zie, loop ik achter de feiten aan. Als de kat dan ook nog gaat rennen, is er nul controle meer. Met tuig met een ring voor trekt hij me ook omver hóór. Hij draait en stuitert weg, is geen houden aan. Het komt dan zooooo plotseling, eer ik kan reageren ben ik al uit evenwicht. Mijn andere hond kan ik dan nog met mijn stem bereiken maar in eerste instantie geeft hij ook een ruk: dus 80 kilo hond dat in een nanoseconde volle kracht vooruit gaat.
Laatst gewijzigd door yazzie op za 12 mar 2022, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3441803
Wij hebben met onze herder LookAt That gebruikt. Maar voorwaarde is wel aangelijnd. Wij zijn zeer tegen onze principes met een halti gestart en konden al snel weer op de halsband over.

Look at that is heeeeeel kort gezegd: kat is snoepje. Je benoemd de kat en geeft dan lekkers. En dat moet op zo’n afstand en met zo lekker lekkers dat de hond voor het lekkers kiest. En dat bouw je op, steeds kortere afstand, meer katten, bewegelijkere katten. Ja, nu doe ik heel utopisch alsof je dat in de hand hebt, maar zaak is dus om dat wel zoveel mogelijk te creëren.

Wij hebben onze herder op die manier goed hanteerbaar aan d elijn gekregen. Los was geen optie. Maar om je een idee te geven: van katten of paarden in de verte en dan al flippen, kon ik na korte tijd overal lopen. Na een paar maanden trainen liepen we in het bos en kwamen er op 3 meter afstand meerdere galopperende paarden langs. Of dat niet wat extra snoep waard was baas? En paarden moesten dood, dooier, 6 keer opgevreten enz. Dus hij kwam echt wel van ver.

Maar los. Vergeet het maar. Dat gaat je niet lukken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door