Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3441467
We zitten nu op de 5e dag dat ze hier is.
Met Doutze is het al dikke mik. Doutze durft niet alleen te spelen, ook de snuffelmat die ik voor Skye heb neergelegd wordt rustig door Doutze geclaimed, en als Skye niet snel genoeg haar kauwbotje opeet gaat Doutze er mee vandoor.. Skye had het niet gezien dus die heeft daarna nog een poosje gezocht.. " hier lag toch nog een stukje?" maar ze kon het niet meer vinden. :-) De Draak.

Ook Aismee begint goed te ontdooien.

Zaterdag had ik alle 3 de honden mee naar een agility wedstrijd. Aismee deed ook echt mee.
Skye deed het super. Was zo relaxed.. echt een heel ander hondje dan als ik haar gewoon probeer uit te laten... ::)
Heeft heerlijk liggen slapen. Super fijn.

Wat foto's die ik op facebook heb gepost, kan je die hier ook zien?
3 op een rij..
Afbeelding

Afbeelding

Doof zijn heeft zo zijn voordelen, alle honden kunnen uit hun dak gaan in de manege.. Als Skye slaapt, heeft ze nergens last van. Doornroosje..
Afbeelding

Terwijl ik de riemen uit de knoop probeerde te halen maakte Skye zich het makkelijk op mijn stoel, dan kan je mooi kijken wat er allemaal gebeurd.
Afbeelding

Het is wel een portret hoor, waarschijnlijk heeft ze bij de vorige bazen geleerd dat het zinvol is om de baas aan te blaffen dus als ik haar uit ga laten wil ze nog wel eens in een hyper bui schieten en dan blaft ze, en blaft ze en als ik niet reageer dan sjor je heel hard aan de riem.. en pfff.. dan is ze dus nogal stout en druk. Ik negeer het, geef aandacht aan Doutze en Aismee en wacht tot mevrouw bedenkt dat ze zich weer kan gedragen. Maar vanmorgen duurde mijn rondje dus wel 3x zo lang als anders... Sorry buurt...

Net nog maar even een extra plasrondje gedaan en flink beloond voor rustig en gewenst gedrag. En daarna lekker kluiven en slapen.
Tenminste, dat was mijn idee. Doutze vond dat er eerst gekeet moest worden. Nu liggen de dames heerlijk naast elkaar te slapen.

't is een uitdaging die Skye, maar met haar heerlijke karakter maakt ze alles goed.

Karen
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3441469
Wat een lekker ding, Karen. En zo te horen komt dat wel goed in jouw roedel. Het is voor iedereen natuurlijk wennen en dan is Skye ook nog eens doof. Dat helpt niet echt met het onderlinge begrip.

Maar het klinkt allemaal positief!
Door Anne in Zweden
#3441485
Och wat een mooi meisje! Lekker alerte ogen heeft ze, en ze ziet er zo knuffelbaar uit! Heel veel mooie jaren samen gewenst!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3441506
oo wat een leukerd!
Heb ze ook al vaker gezien deze kruising, eigenlijk vaak wat je ervan kunt verwachten gezien de ouders. Zijn echt leuke beestjes.

Trouwens Zino zit op dit moment samen op balans en coordinatie les met een dove border. Is echt mooi en leuk om te zien, eigenaar met hond, en wat de hond gewoon allemaal kan en ook echt een normale hond is verder, ondanks het doof zijn.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3441725
Ze is ook schattig, en een enorme knuffelbeer. Ze past best op schoot vindt ze zelf... ;D
Vannacht en vanmorgen was ze best stout, maar tja, wat wil je dan ook met zo'n puber. Ik geloof dat ze zich thuis begint te voelen.
Straks maar even los want haar energie ging door het dak vanmorgen, opgestookt door Doutze.

Doutze vindt het spannend als ze heel druk doet aan de lijn en dan gaat zij in standje "freeze".
Niet heel handig want ik wil juist als Skye zich goed gedraagt dat belonen met doorlopen.. maar dat ging niet want Doutze moest eerst weer ontdooien.
Vervolgens krijgt Doutze de kolder in de kop en gaat keten met Aismee. Tja, dan kan je van Skye niet verwachten dat die heel kalm blijft..
En dus gingen ze alle 3 keten en stoeien, aan de lijn. En ik maar proberen weer een beetje rust in de keet te krijgen... ::) :cool:
Nou ja, ik heb mijn fitness weer gehad.

Ik ben ervan overtuigd dat ze alles kan wat elke andere hond ook kan. Alleen moet ze je wel zien.
Afgelopen woensdag begonnen op een basiscursus. En dan is ze eerst het beste hondje van de klas, maar na een paar herhalingen haakte ze af en ging ze gewoon met haar rug naar me toe wat snuffelen.. Daar heb ik nog geen goed antwoord op, anders dan ervoor zorgen dat het oefenen niet saai wordt.
Deze puber is blijkbaar af en toe oost-indisch-blind.. :biggrin2:

Karen
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3441732
Kromfohrlanders schreef: vr 11 mar 2022, 10:25 Ik ben ervan overtuigd dat ze alles kan wat elke andere hond ook kan. Alleen moet ze je wel zien.
Afgelopen woensdag begonnen op een basiscursus. En dan is ze eerst het beste hondje van de klas, maar na een paar herhalingen haakte ze af en ging ze gewoon met haar rug naar me toe wat snuffelen.. Daar heb ik nog geen goed antwoord op, anders dan ervoor zorgen dat het oefenen niet saai wordt.
Deze puber is blijkbaar af en toe oost-indisch-blind.. :biggrin2:

Karen
En willen zien. Ik weet uit ervaring dat, ook met horende honden, het moeilijk is om de aandachtsboog gespannen te houden. Dit type honden wil (en moet!) tijdens lesrondes constant geprikkeld worden. Ze pakken alles verschrikkelijk snel op, maar zijn dan ook sneller verveeld.
Ik heb getraind in een groep met boxers, en daar moet je de lesstof zowat met een hamer het hoofd in rammen.

Maar wel leuk dat het een draakje is ;D
Door Lizzy
#3441733
Aggrrr, ik kan je foto's niet zien! Ben ik de enige?

Maar je verhalen klinken wel goed :biggrin2: . Heeeeerlijk he, zo'n puber :biggrin2:
Door M@rina
#3441737
Wat een mooi meisje! En wat doet ze het al goed!

Onze Saar is doof geworden. In mijn werk was ik gewend ondersteunende gebaren te gebruiken en blijkbaar heb ik dat met de opvoeding van Saar ook gedaan. Ik kan haar nu nog steeds opdrachten geven met alleen gebaren, de aandacht vragen is wel even een dingetje... een zacht tikje op haar bips helpt.

Veel plezier met Skye!
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3441738
Lizzy schreef: vr 11 mar 2022, 11:11 Aggrrr, ik kan je foto's niet zien! Ben ik de enige?

Maar je verhalen klinken wel goed :biggrin2: . Heeeeerlijk he, zo'n puber :biggrin2:
Kan je nog geen enkele foto zien?

Dat is jammer want ze is mega leuk, knap en nu geloof ik ook nog moe.. ;D
Heb het erop gewaagd haar soort van los te laten lopen op een veldje bij ons in de buurt. Dat is omringt met water op de in/uitgang na dus dat is best overzichtelijk. Tot nu toe heeft ze nog niet echt iets met water dus zwemmen zag ik haar niet meteen doen.
Ik heb van Doutze nog een speurlijn van 15 meter lang dus die eraan en dan kon er weinig fout gaan.

Ze heeft genoten. Eerst even gek kijken toen ik best een stukje van haar afliep en toen met een blij ei kop rond racen. Net zo'n koe die voor het eerst weer het wei in mag. Ze was helemaal blij met al die vrijheid en lekker racen en keten met Doutze en Aismee.
Zoonlief is ook blij en moe want die vond dat hij bij de honden moest blijven, stel je voor dat Skye wegloopt.. maar ja, honden zijn tikkie sneller dan hij... ;D

Paar keer terug "geroepen", ging fantastisch goed. Ze moet je wel zien (en inderdaad ook willen zien), maar ze hield alles en iedereen goed in de gaten en ik had lekkers bij me die de moeite waard was. Paar keer alleen Skye met het gebaar "geroepen" en daar reageerde ze goed op. Natuurlijk komen de anderen dan ook mee. En ook soms even gewoon de horende honden geroepen en dan kwam Skye ook met ze mee. Dus ik ben heel blij.

Nu iedereen moe en voldaan.
Foto's komen straks nog, moet eerst ff uploaden enzo en dan eens bedenken hoe ik die kan plaatsen zodat iedereen ze kan zien.

Karen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3441742
De foto's van 7 maart kan ik wel zien, alleen de eersten die je plaatste in dit topic kon ik niet zien
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door