Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3465881
MarijeEnBoomer schreef: do 14 dec 2023, 18:25 6030 dagen vandaag :D
Elke dag is er wel een reden tot een feestje
In dat geval feliciteer ik u vandaag het uw 6032ste feestdag knappe dame B :biggrin2:

Bijzonder hoor, ik dank 'wiedanook' al op mijn blote knietjes dat onze dame over 2 maanden 14eneenhalf wordt ..... nooit kunnen vermoeden dat ze dit zou halen toen ze een jaar of 8 was.
Maar 16,5 ....voor toch niet direct een mini hondje....dat is echt super :groupwave2:
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3465897
Het is ook heel bijzonder om mee te maken.
Vooral omdat ze op haar manier nog zo van het leven geniet.
Bijlagen
IMG_5351.jpeg
IMG_5351.jpeg (4.42 MiB) 340 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ina
#3465903
Dat is toch ook het mooiste, blijven genieten !!!

En ja, het tempo zal best minder worden, de slaapjes dieper en de oren (als die het ooit al deden) en ogen zullen niet meer alles meekrijgen als jaren terug ;)
Maar als ze lekker haar ding kan doen en daar van geniet .... dan wensen wij haar nog minstens 365dagen feest erbij :smitten:
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3465910
Ja we doen tegenwoordig een uurtje over een rondje van 2 km ;D maar daar geniet ze nog bijna dagelijks van.
Haar oren deden het nooit dus daarin is geen achtergang :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3466102
Hier was het gisteren weer tijd voor haar spa-dag :biggrin2:
Nog altijd loopt ze daar fier en parmantig, met hoog opgetrokken knietjes, haar metertjes.
Bijlagen
412775104_2752555308230799_9010790688980760402_n.jpg
412775104_2752555308230799_9010790688980760402_n.jpg (904.56 KiB) 221 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ina
#3466104
MarijeEnBoomer schreef: vr 22 dec 2023, 16:58 Och de knapperd! Wat een hoog water zeg! Toen B nog naar de waterbak ging was dat veel lager.
Onder protest hoor ..... mevrouw poedelt vrijwillig alleen tot haar enkels in het water ;D

Als ik het goed begreep loopt hoger water stabieler, wel meer weerstand, dus de sessies zijn wat korter geworden, maar het lopen op zich schijnt makkelijker te zijn.
Dus het is nu 3 rondjes van een minuut of 7/8/9 (geen idee eigenlijk :cool: ) en dat gaat haar nog prima af.
Door frodo quin
#3466113
Ina schreef: vr 22 dec 2023, 17:28 Onder protest hoor ..... mevrouw poedelt vrijwillig alleen tot haar enkels in het water ;D

Als ik het goed begreep loopt hoger water stabieler, wel meer weerstand, dus de sessies zijn wat korter geworden, maar het lopen op zich schijnt makkelijker te zijn.
Dus het is nu 3 rondjes van een minuut of 7/8/9 (geen idee eigenlijk :cool: ) en dat gaat haar nog prima af.
Lijkt mij best wel wat. Voor de gewrichten misschien niet zwaar maar komt wel wat spierkracht bij kijken lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3466116
Ina schreef: vr 22 dec 2023, 17:28 Onder protest hoor ..... mevrouw poedelt vrijwillig alleen tot haar enkels in het water ;D

Als ik het goed begreep loopt hoger water stabieler, wel meer weerstand, dus de sessies zijn wat korter geworden, maar het lopen op zich schijnt makkelijker te zijn.
Dus het is nu 3 rondjes van een minuut of 7/8/9 (geen idee eigenlijk :cool: ) en dat gaat haar nog prima af.
Ja het is echt goed voor ze de waterbak! B deed het ook niet heel enthousiast maar het heeft haar zeker geholpen. Helaas ging haar fysio met pensioen ( dat krijg je als je zo oud bent als B ;D )
De waterbak was kapot toen een nieuwe de boel overnam en die heeft nooit contact gezocht met ons. Die dacht waarschijnlijk: zo’n oude hond, dat klopt niet ;D
Gebruikersavatar
Door Ina
#3466140
frodo quin schreef: vr 22 dec 2023, 22:15 Lijkt mij best wel wat. Voor de gewrichten misschien niet zwaar maar komt wel wat spierkracht bij kijken lijkt mij.
Het tempo ligt echt op stapvoets hoor, dus echt wel aangepast aan de ouwe taart.
En voor het spieronderhoud is nu juist waarvoor ze er op loopt, Cushing is een grote spierafbreker en dat kunnen we niet hebben met haar prutheupen.

En als het water lager staat gaat ze nog steeds haar poten zo hoog optrekken, maar omdat ze dan geen steun heeft van het water gaat ze meer zwalken wat ze weer moet corrigeren en dan juist de spieren 'verkeerd' gebruikt....dus dan maar tot haar navel :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3466141
MarijeEnBoomer schreef: vr 22 dec 2023, 22:31 Ja het is echt goed voor ze de waterbak! B deed het ook niet heel enthousiast maar het heeft haar zeker geholpen. Helaas ging haar fysio met pensioen ( dat krijg je als je zo oud bent als B ;D )
De waterbak was kapot toen een nieuwe de boel overnam en die heeft nooit contact gezocht met ons. Die dacht waarschijnlijk: zo’n oude hond, dat klopt niet ;D
Dat is jammer, als die had geweten dat Queen B nog zolang door loopt.... ::) .....gemiste kans.
Maar mocht je er nog eentje zoeken, dit is in Moordrecht.
Prima aan te rijden vanuit Den Haag en altijd parkeerplek ;)
Ze doet dus ook Chiropractie, fysio etc. (samen met haar collega's)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door