Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Gebruikersavatar
Door sam28
#3437610
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 17:24 Ja, en is dat met 3 prikkies in je lijf 100% uitgesloten?
Nee absoluut niet. Maar met een vaccinatie en booster is de kans dat je bij mij op de IC beland wel een heel stuk kleiner. :-*
Ik zou het heel leuk vinden om je weer eens te zien maar dan wel graag zonder ademnood. ;)

Los daarvan snap ik wel dat je van de situatie baalt Lizzy. Je hebt totaal geen controle of zeggenschap over wat er gebeurd op deze manier.
Ik zal morgen ook aan je denken om 14.50.
Door Lizzy
#3437611
sam28 schreef: zo 02 jan 2022, 17:52 Nee absoluut niet. Maar met een vaccinatie en booster is de kans dat je bij mij op de IC beland wel een heel stuk kleiner. :-*
Ik zou het heel leuk vinden om je weer eens te zien maar dan wel graag zonder ademnood. ;)

Los daarvan snap ik wel dat je van de situatie baalt Lizzy. Je hebt totaal geen controle of zeggenschap over wat er gebeurd op deze manier.
Ik zal morgen ook aan je denken om 14.50.
;D ;D ;D ;D :-*
Door Tibbies
#3437612
Vriend van ons ligt momenteel op IC en is toch 2x geprikt met AZ. Je wilt echt niet meemaken hoe dat is. Wij duimen dat hij dit gaat overleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door sam28
#3437615
Tibbies schreef: zo 02 jan 2022, 18:50 Vriend van ons ligt momenteel op IC en is toch 2x geprikt met AZ. Je wilt echt niet meemaken hoe dat is. Wij duimen dat hij dit gaat overleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat heftig!! Heel veel sterkte!
Door eelke
#3437616
Tibbies schreef: zo 02 jan 2022, 18:50 Vriend van ons ligt momenteel op IC en is toch 2x geprikt met AZ. Je wilt echt niet meemaken hoe dat is. Wij duimen dat hij dit gaat overleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sterkte!

Ik had net zo goed last van bijwerkingen met de pfizer. 1e AZ was ik hondsberoerd, 2e AZ viel ik vooral de hele tijd in slaap, en toen de 1e pfizer beroerd, wel wat minder lang. Dus tja, volgende keer moderna maar eens testen dan.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3437619
Om even het Moderna kamp te steunen... :biggrin2:
Ik ben na beide Pfizer vaccinaties echt heel ziek geweest. En beide keren wel anderhalve week lang.
Ik wil best een Moderna, misschien hakt die er bij mij minder in. Pfizer is sowieso gewoon weer een volledig vaccin, kijk alvast niet uit naar dat ik weer ziek zal worden. :-X

Maar als ik al zo reageer op een vaccin, wil ik niet weten hoe ik (ongevaccineerd) op Corona zelf ga reageren. :-\
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3437620
Zou het trouwens in theorie ook zo werken, dat als je verschillende soorten vaccins krijgt, je juist beter beschermd bent?
Dat het nog meer in je afweer triggert als je bijvoorbeeld een "gewoon" AZ vaccin én een mrna vaccin krijgt? Of Pfizer en daarna Moderna
#3437621
Dat lijkt me wel ja. En de ervaring lijkt dat ook te leren.

Ik denk dat je idd zowat zeker kan zijn dat je tegen het virus op gaat lopen in de komende maanden. Dat was een half jaar geleden wel heel anders.
En dan is de kans op ernstig ziek worden als je geprikt bent toch wel veel lager.
Door Djeena
#3437625
Tibbies schreef: zo 02 jan 2022, 18:50 Vriend van ons ligt momenteel op IC en is toch 2x geprikt met AZ. Je wilt echt niet meemaken hoe dat is. Wij duimen dat hij dit gaat overleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat erg :o, op de IC ondanks vaccinatie. Het beste voor hem!
Door Djeena
#3437626
Gisteravond dacht ik, het gaat wel. Vannacht niet meer. Nu heb ik koorts en nogal hoofdpijn. Maar ik ben niet zo beroerd als van de AZ. Dat kan ook bijna niet ::) .

Ik sprak mijn moeder gisteravond, zij vroeg welk vaccin ik had gekregen. Toen ik Moderna zei, was ze daar blij om. Ze heeft toch heel vaak op tv gehoord dat deze net iets betere bescherming geeft dan Pfizer, zei ze. Ze volgt alles erover, is 95 en woont in een verzorgingstehuis waar vorig jaar heel veel mensen zijn overleden.

Lizzy, succes vanmiddag!!
#3437637
Hylos schreef: zo 02 jan 2022, 22:16 Zou het trouwens in theorie ook zo werken, dat als je verschillende soorten vaccins krijgt, je juist beter beschermd bent?
Dat het nog meer in je afweer triggert als je bijvoorbeeld een "gewoon" AZ vaccin én een mrna vaccin krijgt? Of Pfizer en daarna Moderna
Ik heb daarbij een beetje dezelfde theorie als bij kvv: niet op 1 en hetzelfde paard wedden ;D Ik ben dus blij met pfizer na 2x az.
Door yazzie
#3437638
Beterschap Djeena, hoop dat je je snel weer beter voelt.

@ Tibbies: wat een spanning! Heel veel sterkte.

@Lizzy: sterkte vanmiddag. Ik hoop voor jou dat je toch de mogelijkheid krijgt om een Pfizer vaccin te krijgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door