Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Lizzy
#3437588
Siberienne schreef: zo 02 jan 2022, 11:49 Als jij alleen 1 prik met Jansen hebt gehad, zou ik echt overwegen om nu te boosteren. Heb je dat stukje dat ik had gepost over het nut van boosters (van de BBC) en hoe boosteren werkt gezien? Dat het niet alleen om meer maar ook om betere antistoffen gaat?

https://www.bbc.com/news/health-59639973
Ja, ik weet dat het ook echt aangeraden wordt. Maar waar ik dan wel problemen mee heb: ik wilde al geen Janssen in de first place (en daar mag je dan niet over zeuren). Nu is er vooral onderzoek gedaan naar Janssen met daarna Pfizer als booster en dat blijkt verrassend goed te werken. En wat krijg ik? Moderna. Ik denk dan ook wel een beetje "stik er maar in met z'n alle, ik blijf wel thuis". Was het niet voor mijn moeder, ging ik dus ook niet meer en keek ik het in ieder geval aan totdat men besluit dat wij toch ook best Pfizer mogen als we dat willen ::)
#3437589
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 11:54 Ja, ik weet dat het ook echt aangeraden wordt. Maar waar ik dan wel problemen mee heb: ik wilde al geen Janssen in de first place (en daar mag je dan niet over zeuren). Nu is er vooral onderzoek gedaan naar Janssen met daarna Pfizer als booster en dat blijkt verrassend goed te werken. En wat krijg ik? Moderna. Ik denk dan ook wel een beetje "stik er maar in met z'n alle, ik blijf wel thuis". Was het niet voor mijn moeder, ging ik dus ook niet meer en keek ik het in ieder geval aan totdat men besluit dat wij toch ook best Pfizer mogen als we dat willen ::)
Maar als je graag pfizer wilt, waarom wacht je daar dan niet op? Ik snap het ivm je moeder, maar je houdt het al zo lang buiten de deur. Je zou dan kunnen overwegen om nu een antistoffentest te doen voor de gemoedsrust beiderzijds. Is die slecht dan kan je altijd een nieuwe afspraak maken. Is die goed dan heb je nog even de tijd om te kijken wanneer je wel pfizer kan krijgen. Ik weet iig wel, hier echt GEEN moderna meer.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437590
Cindy de Wolf schreef: zo 02 jan 2022, 12:17 Maar als je graag pfizer wilt, waarom wacht je daar dan niet op? Ik snap het ivm je moeder, maar je houdt het al zo lang buiten de deur. Je zou dan kunnen overwegen om nu een antistoffentest te doen voor de gemoedsrust beiderzijds. Is die slecht dan kan je altijd een nieuwe afspraak maken. Is die goed dan heb je nog even de tijd om te kijken wanneer je wel pfizer kan krijgen. Ik weet iig wel, hier echt GEEN moderna meer.
Dat is echt heel persoonlijk hè. Ik ken verschillende mensen die de moderna booster kregen (inclusief mijn lief en ikzelf) ikzelf had 1 dag lichte hoofdpijn en was wat moe, en had een 'blauwe plek gevoel' op de plek van de prik. Manlief merkte totaal niets. Van anderen heb ik alleen gehoord dat ze er niets of nauwelijks iets van gemerkt hebben.
Ik begrijp je frustratie Lizzy. Mijn overweging om de booster van Moderna te nemen was, dat het in de basis dezelfde prik is als pfizer, en maar een halve dosis.
Door Siberienne
#3437591
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 11:54 Ja, ik weet dat het ook echt aangeraden wordt. Maar waar ik dan wel problemen mee heb: ik wilde al geen Janssen in de first place (en daar mag je dan niet over zeuren). Nu is er vooral onderzoek gedaan naar Janssen met daarna Pfizer als booster en dat blijkt verrassend goed te werken. En wat krijg ik? Moderna. Ik denk dan ook wel een beetje "stik er maar in met z'n alle, ik blijf wel thuis". Was het niet voor mijn moeder, ging ik dus ook niet meer en keek ik het in ieder geval aan totdat men besluit dat wij toch ook best Pfizer mogen als we dat willen ::)
Ik zou vakinhoudelijk echt niet weten waarom Moderna dat minder goed zou doen dan Pfizer. Ik heb 2x Pfizer gehad en krijg nu weer Pfizer en als ik mocht kiezen zou ik nu wel Moderna willen. Jammer genoeg kunnen we niet ruilen... :biggrin2: - maar dat is puur theoretisch omdat ik denk ‘ander vaccin, net iets andere vorm van aanbieden aan immuunsysteem, net iets breder antistof repertoire’ en dan zeg ik tegen mezelf ‘uiteindelijk is dit geneuzel in de marge als het om de mRNA vaccins gaat’ - en ik heb nu eenmaal niets te kiezen omdat alles boosters in ons ziekenhuis met Pfizer gezet worden, bij de eerdere rondes kreeg een deel Moderna en een deel Pfizer en daar had ik toevallig Pfizer. Meneer heeft in de kommune 1x Pfizer en 1x Moderna gehad maar is nu nog niet aan de beurt voor een booster, hopelijk ergens tussen nu en februari maar onze kommune is nooit zo snel. Dus ook hier is het ‘accepteren wat je krijgt’ ...

Jansen heeft wel een sneller wegzakkende immuniteit en zeker met omicron ben je nu zonder booster minder goed beschermd dan met, of dat nu Moderna of Pfizer is. De CDC adviseert een van beide na een Janssen vaccin maar ik kan nog niet getallen / studies vinden waar dat op gebaseerd is. Maar ik snap je frustratie over het gebrek aan keuzevrijheid, zeker als je voor je gevoel bij het eerste vaccin ook al genoegen moest nemen met een mindere keuze.
Door Siberienne
#3437592
Doranto schreef: zo 02 jan 2022, 12:23 Dat is echt heel persoonlijk hè. Ik ken verschillende mensen die de moderna booster kregen (inclusief mijn lief en ikzelf) ikzelf had 1 dag lichte hoofdpijn en was wat moe, en had een 'blauwe plek gevoel' op de plek van de prik. Manlief merkte totaal niets. Van anderen heb ik alleen gehoord dat ze er niets of nauwelijks iets van gemerkt hebben.
Ik begrijp je frustratie Lizzy. Mijn overweging om de booster van Moderna te nemen was, dat het in de basis dezelfde prik is als pfizer, en maar een halve dosis.
In het algemeen zijn de bijwerkingen van de booster minder dan van de eerste twee prikken. Iedereen die bij ons een booster heeft gehad op het werk, had hooguit wat pijn in de arm, terwijl van eerste en/of tweede shot mensen echt grieperig waren of zelfs een paar dagen ziek thuis en koorts.
Door evelyn02
#3437593
Ik heb intussen 1x AstraZeneca, 1x Pfizer en nu Moderna gehad.
Mijn partner kreeg 2x Pfizer en nu Moderna.
Ik heb alleen een blauwe plek na AZ gehad, en een beetje drukpijn (echt niet meer) na Moderna. Mijn partner alleen wat pijnlijke arm (1 dag) na Moderna.
Een vriend van ons was behoorlijk ziek na een booster met Pfizer. Er lijkt toch weinig over te zeggen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3437595
Ik ben vanavond aan de beurt. Ik moet er wel voor naar Breda. Maar anders zat ik nu nog te wachten op een handig gat bij de lokatie hier. Iedere keer dat ik inlogte, kreeg ik een optie voor over 3,5 week. Net op een moment dat de kinders naar school gebracht moeten worden. En zo vroeg heb ik nog geen oppas voor de jongste. En meneer kan niet met 4 kinderen op pad, dat past niet in zijn auto.
Door Lizzy
#3437599
Cindy de Wolf schreef: zo 02 jan 2022, 12:17 Maar als je graag pfizer wilt, waarom wacht je daar dan niet op? Ik snap het ivm je moeder, maar je houdt het al zo lang buiten de deur. Je zou dan kunnen overwegen om nu een antistoffentest te doen voor de gemoedsrust beiderzijds. Is die slecht dan kan je altijd een nieuwe afspraak maken. Is die goed dan heb je nog even de tijd om te kijken wanneer je wel pfizer kan krijgen. Ik weet iig wel, hier echt GEEN moderna meer.
Nou, het is dus maar de vraag of mijn antistoffen uberhaupt nog OK zijn na die ene Janssen (zou ik een derde wereld wonder zijn?) en of er dan op korte termijn wel met Pfizer geprikt kan worden.... Maar goed, ik ga daar morgen EN om Pfizer vragen EN vragen of ze kunnen aspireren dus ik heb er al zin an ::)
Door Elf
#3437600
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 15:16 Nou, het is dus maar de vraag of mijn antistoffen uberhaupt nog OK zijn na die ene Janssen (zou ik een derde wereld wonder zijn?) en of er dan op korte termijn wel met Pfizer geprikt kan worden.... Maar goed, ik ga daar morgen EN om Pfizer vragen EN vragen of ze kunnen aspireren dus ik heb er al zin an ::)
Ik ken genoeg mensen die wel last van pfizer hadden en niet van Moderna en andersom. Over het algemeen hebben de mensen die ik ken weinig last van de booster. Ik ken 1 persoon die na Janssen Pfizer heeft gekregen en daar een paar dagen beroerd van is geweest. Dus ik denk dat je niets kunt voorspellen. Ik heb Janssen gehad en krijg morgen de booster. Ik zie wel wat dat wordt. Ben blij dat ik niet mag kiezen, zo hoef ik nooit te denken ‘had ik maar…’ ;)
Laatst gewijzigd door Elf op zo 02 jan 2022, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Djeena
#3437601
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 15:16 Nou, het is dus maar de vraag of mijn antistoffen uberhaupt nog OK zijn na die ene Janssen (zou ik een derde wereld wonder zijn?) en of er dan op korte termijn wel met Pfizer geprikt kan worden.... Maar goed, ik ga daar morgen EN om Pfizer vragen EN vragen of ze kunnen aspireren dus ik heb er al zin an ::)
Ik zal aan je denken. Hoe laat 'moet' je? Ik zag vanochtend trouwens bij ieder hokje een bord -Moderna-. Geen 1 Pfizer bord :-\
Door Lizzy
#3437603
Tibbies schreef: zo 02 jan 2022, 17:14 Wat ik mij nu afvraag is zou je i.v.m. bijwerkingen geen booster nemen?

Als je geen booster neemt (welke dan ook) heb je ook een bijwerking die Corona heet.
Ja, en is dat met 3 prikkies in je lijf 100% uitgesloten?
Door Lizzy
#3437606
Djeena schreef: zo 02 jan 2022, 15:41 Ik zal aan je denken. Hoe laat 'moet' je? Ik zag vanochtend trouwens bij ieder hokje een bord -Moderna-. Geen 1 Pfizer bord :-\
Ahhh, wat lief!
Ik moet om 14:50.
Denk dat ik maar niet om Pfizer vraag dan... wel om de aspireren.
Leo heeft overigens echt niks geen last gehad van z'n booster Moderna. Ja, beetje pijn in z'n arm. Mag geen naam hebben.
Door Djeena
#3437609
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 17:32 Ahhh, wat lief!
Ik moet om 14:50.
Denk dat ik maar niet om Pfizer vraag dan... wel om de aspireren.
Leo heeft overigens echt niks geen last gehad van z'n booster Moderna. Ja, beetje pijn in z'n arm. Mag geen naam hebben.
14.50 uur, oké. Ik moet zeggen dat het nu 9 uur later wel gaat. Bij de AZ was het na 8 uur bal en werd ik doodziek. Als het zo blijft, dan ben ik heel tevreden.
De dame prikte heel goed vanochtend, ook dat was bij AZ anders. Deed de prik op zich al veel pijn. Ik denk dat ik vanochtend een arts had.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door