Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3463537
dinky89 schreef: do 28 sep 2023, 20:57 Natuurlijk is het wel belangrijk dat irritaties de fijne momenten niet gaan overheersen ;-) En uiteraard met elkaar in gesprek blijven en jullie beide kijken in hoeverre jullie wat aan de irritaties kunnen doen wat van beide kanten moet komen.
Zo vind ik het zelf heel spannend wat de kleine voor uitwerking gaat hebben op onze relatie omdat dat ook wel een flinke relatie test is. En dat terwijl wij al 18 jaar samen zijn en al 14 jaar samenwonen ;)
Nou dat is best een avontuur! Wij hebben natuurlijk ook wel flink pech gehad met reflux en oortjes. Een huilbaby en amper slapen zet je relatie best op scherp. Ik merk dat er dingen enorm veranderd zijn. We hebben amper tijd voor elkaar gehad, zijn vooral bezig geweest met zorgen, plannen, bijstellen en vooral overleven. Dan heb je geen tijd voor veel intimiteit en fijn samenzijn. Dat mis ik wel. Maar we hebben gezien de omstandigheden amper ruzies of problemen gehad samen. We waren juist een onwijs sterk team. Altijd opletten hoe het met de ander gaat en doen wat nodig is. Zat ik er doorheen, pakte meneer nog een stap extra. Zat hij er doorheen dan deed ik wat ik kon om hem te steunen en ontzien. Ik heb ondanks alle veranderingen nog nooit me zo sterk in onze relatie gevoelt.

En juist het afgelopen jaar is loslaten van irritaties de sleutel geweest. Ik ben vrij lang hulpbehoevend geweest en dan gaat het allemaal niet precies zoals je zelf wilt. Maar als je je partner dan met heel zijn hart voor dat kleine humpie mens ziet zorgen, dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Dan gaat het maar anders, het ging met liefde.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3463541
Ja, ik ben mij heel bewust van de veranderingen die het teweeg brengt en gaat brengen en dat het leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Dat maakt het ook enorm spannend hoe we daar beide in de praktijk mee om zullen gaan.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3463543
Lizzy schreef:Hee Sam, ik denk dat er in bijna 40 jaar huwelijk hier nog nooit 1 dag voorbij is gegaan zonder kleine irritaties :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: . Ja, dat hoort erbij, je bent geen copy van elkaar (hoewel ik me vast ook aan mezelf zou ergeren :g: ). Dus wat mij betreft klinkt dit helemaal goed, jullie vakantie en de kant die jullie relatie op gaat :biggrin2: !
Het zou niet best zijn als we een copy waren. :o Ik erger me al vaak genoeg aan mezelf, laat staan dat zij een copy zou zijn. ;D
Ik heb wel langere relaties gehad en ergernissen horen erbij, maar ondertussen was ik ook al zo lang weer alleen dat ik dat vergeten was :biggrin2:
Anne in Zweden schreef:Irritaties zijn ook een manier om elkaar beter te leren kennen, om erachter te komen waar de grenzen van de ander en die van jezelf liggen. Waar het om gaat is: blijven die irritaties onder de oppervlakte etteren, of vinden jij en je partner toch steeds weer de gemeenschappelijke basis terug van waaruit je verder kunt. Oftewel: blijf je wrok koesteren om de dingen waarover jullie van mening verschillen, of ben je in staat die verschillende standpunten van elkaar te accepteren.
Ja precies. Maar voor mij betekend dat ook elkaar niet veranderen en nemen zoals ze is. Met alle onhebbelijkheden waar ik me aan stoor soms. Waarbij voor mij de vraag "kan ik hiermee leven, en blijf ik trouw aan mezelf" belangrijk is.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3465733
Ff een update…. Het gaat sinds dit weekend een hele grote stap terug,…… moet dit eerst zelf een plek geven en verwerken en kan er niet veel over kwijt….. mede ook omdat ik het afgelopen jaar zulke grote stappen heb gemaakt met mezelf en ondertussen voor mezelf kies….. ik weet nu even niet waar dit gaat eindigen…. Het ziet er naar uit dat ik deze kerst weer alleen thuis zit….. Ligt wederom niet aan mij, das heel erg duidelijk…..
Door Lizzy
#3465735
CindyMayella schreef: di 12 dec 2023, 19:30 Ff een update…. Het gaat sinds dit weekend een hele grote stap terug,…… moet dit eerst zelf een plek geven en verwerken en kan er niet veel over kwijt….. mede ook omdat ik het afgelopen jaar zulke grote stappen heb gemaakt met mezelf en ondertussen voor mezelf kies….. ik weet nu even niet waar dit gaat eindigen…. Het ziet er naar uit dat ik deze kerst weer alleen thuis zit….. Ligt wederom niet aan mij, das heel erg duidelijk…..
Shit. Jeetje. Wat een kl*te bericht zeg :-\ . Nou, sterkte :-* . Ik vind het echt heel rot voor je :-\
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3465907
Hè, bah... Cindy... En dan ook nog zo lekker vlak voor de feestdagen. Kwalitatief uitermate teleurstellend, zoals de majoor zou zeggen.

Ik ben vanmiddag heel erg leuk met iemand spontaan gaan lunchen. We vinden elkaar leuk. We zijn allebei niet op zoek naar een relatie, maar wel naar gezelschap. Nou, dat hebben we vanmiddag dus gedaan.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we de kerstdagen samen vieren...
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3470298
Ff omhoog halen 😉….

Hoe is het met Sam en Ronald en hun dates (en anderen)????

Na mijn laatste bericht dat het min of meer over was, is er heel veel gebeurd…. We hebben nog steeds bijna dagelijks contact, het zij appen, het zij videobellen en we zien elkaar ook nog steeds, om de 2 weken…. Ergens is het dusdanig sterk of wat dan ook (daar zijn we zelf nog niet uit), dat we toch contact blijven houden…. Ondertussen zijn we dus bijna 9 maanden samen….. 🫣….. Ik begin in ieder geval heel erg goed te leren om mn grenzen aan te geven, al vind ik het ook moeilijk om een nieuw leven op te bouwen na mn scheiding…….
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door