Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3419233
Nee, we gaan niet ineens een teckel kopen... ::)
Maar op basis van de laatste groei-echo was dit de beschrijving die we van de verloskundige mee kregen... En dat harige hoorden we tegen het einde vaker (terwijl vriendje en ik allebei nagenoeg kaal waren tijdens de geboorte) ::)

En afgelopen zaterdag was het zover.. Ik heb een paar druppeltjes vocht verloren... Niet bijzonder, ik had ook wat buikpijn maar probeer zelf maar eens te poepen met 40 weken zwangerschap. Om spoed voor te zijn deed ik even een appje naar de verloskundige. Ze belde een halfuur later en als ik geen koorts had, mocht ik inderdaad even douchen en naar bed. Dus dat deed ik ook, alleen had ik na het douchen veel meer buikpijn.

De regel is dat je de verloskundige na anderhalf uur belt, want ze wil niet voor niets komen en het kan ook afzakken... Na een uur heb ik gebeld en gejokt dat het nu anderhalf uur duurde... En ze kwam eraan.
Om 2 uur was ze er, en heeft gekeken en aangezien ik sinds middernacht tot 2 uur al op 5cm ontsluiting zat, vroeg ze of ik niet toch naar het ziekenhuis voor pijnstilling wilde. Ik vroeg nog voor paracetamol, maar daar was het al te laat voor. Toch maar spullen gepakt en met de verloskundige naar het ziekenhuis.

Om 2.45u kwamen we er, ik werd overgedragen naar de klinisch verloskundige, die wilde even kijken, dan mocht ik douchen en ging ze pijnstilling regelen (ruggenprik of pompje). Ik had volledige ontsluiting, dus ik mocht niets meer, geen paracetamol, geen douche en zeker geen morfine/ruggenprik, dus toen vriendje er om 3 uur was, mocht ik persen. Mijn eigen verloskundige nam de zorg weer over, brak mijn vliezen, maar de baby had al gepoept dus nam de klinisch verloskundige het weer over.

En het duurde lang.... Van 3 tot 5 uur heb ik geprobeerd om de baby te krijgen, maar het lukte niet. Toen kwam de gynaecoloog meekijken, heeft nog een vacuümpomp geprobeerd, maar de baby wilde er echt niet uit...
Om 5.30u zijn we naar de operatiekamer gegaan en zondag om 6.01u is onze dochter Aislinn geboren.
MET een flinke bos donker haar :D

(ik voeg hier ivm zoekterm in Google even geen foto bij)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Lizzy
#3419258
Ahhhh, wat leuk!!!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Zooo, dat is wel een hele bevalling geweest zeg! Welkom op deze wereld Aislinn :-*
#3419267
Ik vroeg me al af of je niet bijna ging bevallen.. Haf bijna in een ander topic naar gevraagd. ;D

Gefeliciteerd!
Wat een originele naam!

En wat een avontuur. 2 uur persweeën is geen cadeau. :-X
Weten ze nu hoe het kwam dat ze er niet door kon? Te zwaar dan?
Gelukkig is ze er goed uit gekomen, ookal was het dan niet helemaal volgens plan.

Dat haar ga je vast nog veel opmerkingen over krijgen. Onze jongste had ook zo'n enorme bos (en ook anderhalf uur persweeën die ik moest ophouden, klinkt gelijkaardig ::)) en daar verbaasde iedereen zich over. Op 3 maand hebben we het al mieten knippen omdat het compleet in z'n ogen hing. Voor een meisje is dat wel heel leuk, meteen veel haar. Al zou ik het toch eens knippen ook, als het echt te lang wordt. Daarna is het ook beter bewerkbaar ipv dat elfen-baby-haar.. :smitten:

Veel plezier met je wondertje. Ik hoop dat het een heel tevreden baby blijkt. ;)
De beste tip die ik je kan geven: vergeet alle theorie en wat 'men' vind of wat cultureel ingeburgerd is en volg je gevoel en instinct. En als dat wil zeggen dat ze de hele dag in je armen ligt of in de draagdoek, dan is daar niets (echt niets!) mis mee. Ze worden vanzelf zelfstandiger als ze er groot genoeg voor zijn, en spelen en zich ontwikkelen gaat beter als ze vertrouwen hebben in hun omgeving.

Nogmaals gefeliciteerd! Ook voor de papa hé. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3419269
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!
Balen dat het na het snelle begin toch nog een OK moest worden maar hopelijk herstel je voorspoedig en kunnen jullie volop van haar genieten :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door